Hasada günler kala arpa tarlası kül oldu
Aksaray'da hasada günler kala 250 dekarlık arpa ekili tarlada çıkan yangında tüm ekin yanarak kül odu





'Allah rızası için yangın unsurlarına dikkat edelim'
Üzücü haberi alan Aksaray Ziraat Odası Başkanı Emin Koçak da yangın mahalline geldi. Üreticilerle görüşerek geçmiş olsun dileklerini ileten Koçak, 'Yalnızceviz köyümüzde ekinlerde yangın çıktı. Tabii duyumunu aldık ve üreticilerimizin yanına geldik. Yaklaşık 250 dönüme yakın bir ekin yandı. Tabii şunu üzülerek belirtiyorum. Özellikle ekinin olduğu sezonda lütfen biraz daha dikkat edelim. Tabii şu an için yangının neden çıktığı belli değil. Kolluk kuvvetlerimiz, jandarmamız, itfaiyemiz şu anda araştırıyorlar. Ama Allah rızası için üreticilerimizin 1 yıl beklediği emeği boşa çıkarmamak için içtiğimiz sigaralara, yangına sebebiyet veren tüm unsurlara dikkat edelim. Şu anda 250 dekara yakın yanan ekinde üreticimizin 1 yıllık emeği, umudu boşa gitti. Buna dikkat edersek çok iyi olur. Bu toprağın içerisinde bir sürü canlı da var. Hem onları, hem de üreticinin umudunu öldürüyoruz. Kıraç bölgesi olduğu için arpa tarlası burası. Arpalarda yanmış durumda. Üreticilerimiz kara kara düşünüyorlar ama hükümetimiz bu tarz üreticilerimize yardım edeceğine biz inanıyoruz' dedi.
250 dekarlık arpası yanarak kül olan üretici Ramazan Ceylan ise, 'Ekim ayında ekmiştik burayı. Hasat zamanı gelmişti. Komple 250 dekar yerimiz yandı. Sigaradan mı neden şu an belli değil. Valla devletimize sığınacağız işte. Devletimiz büyük bakalım. Her şeyi buraya bağlıydı. Çoluk çocuğun rızkı gitti. Borcumuz da var bankaya, tarım krediye var. Onları nasıl ödeyeceğiz bilmiyorum' ifadelerini kullandı.İHA












































































