Hazırgiyim ihracatında geriledik
Türkiye 2000 yılında dünyada en fazla hazırgiyim yapan ülkeler listesinde 6. sırada yer alıyordu. 2011 yılında da bu sırayı koruyan Türkiye, aradan geçen 4 yıl zarfında Vietnam'a geçilerek 2015 yılında 7. sıraya düştü
24.10.2017 00:00:00
RECEP BAHAR/DETAY HABER
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), kartların yeniden karıldığı küresel pazarlarda Türkiye'nin daha güçlü ve iddialı bir şekilde yerini alabilmesi için izlenecek stratejiyi belirledi.
Dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden McKinsey'in analitik desteği ile hazırlanan 'Hazırgiyim Sektörünün Vizyon Belgesi' raporunun ışığında oluşturulan ve Türkiye'yi hazır giyim ihracatında dünya 3'üncüsü yapmayı hedefleyen strateji, İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi tarafından kamuoyuna açıklandı. Hikmet Tanrıverdi, hazırgiyim ve konfeksiyonda Türkiye'nin küresel oyuncular arasında yer aldığına işaret ederek, "Dünyanın yedinci, AB'nin üçüncü büyük tedarikçisiyiz. 60 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmemiz için dünya ölçeğinde üçüncü büyük tedarikçi olmak durumundayız. Bizi bu iddialı hedefe ulaştıracak rota değişikliği üzerinde uzun süredir çalışıyoruz. Bu çalışma çerçevesinde sektörün röntgenini çektik" dedi.
En büyük pazar Avrupa
Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'nin hazır giyimde en büyük pazarının AB olduğunu hatırlatarak, hızlı teslim ve tasarım gücüyle rakiplerinden ayrıştıklarını ve Avrupalı alıcı tarafından farklı bir yere konulduklarını söyledi. Tanrıverdi, sektör olarak alternatif pazarlara yoğunlaşmanın bir sonucu olarak Türkiye hazır giyim ihracatında AB'nin payının yüzde 71-72'lere düştüğünü hatırlatarak, "Avrupa'daki perakendeci dostlarımız 2023 yılında 30 milyar dolar yakın ülkelerden alım yapacaklar. Biz işte bu noktada 'yakın ülke' kartımızı oynayacağız ve yakından tedarik pazarındaki payımızı yüzde 75'e yükseltip AB'ye yıllık ihracatımızı 22-23 milyar dolarlar seviyesine taşıyacağız. Bu büyük pazarı özellikle Fas, Tunus ve Portekiz gibi ülkeler ile yeni gelişen Balkan ülkelerine kaptırmamak için çok çalışmak zorundayız" dedi.
Pazar payımız geriledi
Düzenlenen basın toplantısında 'Hazırgiyim Sektörünün Vizyon Belgesi' raporu kamuoyu ile paylaşıldı. Rapora göre son 10 yılda dünyada hazırgiyim ihracatı 100 milyar dolar artarken, Türkiye'nin aldığı pay yüzde 3.9'dan yüzde 3.4'e geriledi. Küresel ihracattan aldığımız payı korumuş olsaydık, 2016 yılında 2.4 milyar dolar daha fazla hazırgiyim ihracatı yaparak, 17.2 milyar dolara ulaşacaktık. Rapora göre Türk ihracatçıların hazırgiyim fiyatları durağan seyrediyor. Türkiye'nin en fazla hazırgiyim ihracatı yaptığı 10 ülkenin 9'u Avrupa'da yer alıyor. Türkiye Avrupa'da da pazar kaybediyor. Örneğin Almanya'da 5 ürün grubunda pazar kaybı yaşanıyor.
60 milyar dolarlık ihracat nasıl gelecek?
Almanya'nın 6, İspanya'nın 5 markasının bulunduğu küresel ilk 100'de sadece bir Türk perakende markası (LC Waikiki) yer alıyor. HKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, kesin bir tarih vermeden Türkiye'yi orta vadede 60 milyar dolar ile hazır giyim ihracatında dünya üçüncülüğüne taşıyacak stratejiyi şöyle özetledi:
- En dijital tedarik zinciri: Üreticilerimizin dijitalleşmeye yatırımını teşvik ederek, Türkiye'yi en dijital tedarik zinciri konumuna taşıyacağız.
- Küresel ilk 100'de 5 Türk markası...
- Verimlilikte öncü üretici?
- Hızlı moda tasarımı ve katma değerli ürünlerde öncü.
- Tümüyle Türkiye'de üretilmiş ürünlerle pazara çıkılacak (Made Fully in Turkey).
- Perakende değer zincirinde oyun alanı genişletilecek. Bu bağlamda özellikle Avrupa'da hazır giyim toptancıları oluşturulacak.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), kartların yeniden karıldığı küresel pazarlarda Türkiye'nin daha güçlü ve iddialı bir şekilde yerini alabilmesi için izlenecek stratejiyi belirledi.
Dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden McKinsey'in analitik desteği ile hazırlanan 'Hazırgiyim Sektörünün Vizyon Belgesi' raporunun ışığında oluşturulan ve Türkiye'yi hazır giyim ihracatında dünya 3'üncüsü yapmayı hedefleyen strateji, İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi tarafından kamuoyuna açıklandı. Hikmet Tanrıverdi, hazırgiyim ve konfeksiyonda Türkiye'nin küresel oyuncular arasında yer aldığına işaret ederek, "Dünyanın yedinci, AB'nin üçüncü büyük tedarikçisiyiz. 60 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmemiz için dünya ölçeğinde üçüncü büyük tedarikçi olmak durumundayız. Bizi bu iddialı hedefe ulaştıracak rota değişikliği üzerinde uzun süredir çalışıyoruz. Bu çalışma çerçevesinde sektörün röntgenini çektik" dedi.
En büyük pazar Avrupa
Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'nin hazır giyimde en büyük pazarının AB olduğunu hatırlatarak, hızlı teslim ve tasarım gücüyle rakiplerinden ayrıştıklarını ve Avrupalı alıcı tarafından farklı bir yere konulduklarını söyledi. Tanrıverdi, sektör olarak alternatif pazarlara yoğunlaşmanın bir sonucu olarak Türkiye hazır giyim ihracatında AB'nin payının yüzde 71-72'lere düştüğünü hatırlatarak, "Avrupa'daki perakendeci dostlarımız 2023 yılında 30 milyar dolar yakın ülkelerden alım yapacaklar. Biz işte bu noktada 'yakın ülke' kartımızı oynayacağız ve yakından tedarik pazarındaki payımızı yüzde 75'e yükseltip AB'ye yıllık ihracatımızı 22-23 milyar dolarlar seviyesine taşıyacağız. Bu büyük pazarı özellikle Fas, Tunus ve Portekiz gibi ülkeler ile yeni gelişen Balkan ülkelerine kaptırmamak için çok çalışmak zorundayız" dedi.
Pazar payımız geriledi
Düzenlenen basın toplantısında 'Hazırgiyim Sektörünün Vizyon Belgesi' raporu kamuoyu ile paylaşıldı. Rapora göre son 10 yılda dünyada hazırgiyim ihracatı 100 milyar dolar artarken, Türkiye'nin aldığı pay yüzde 3.9'dan yüzde 3.4'e geriledi. Küresel ihracattan aldığımız payı korumuş olsaydık, 2016 yılında 2.4 milyar dolar daha fazla hazırgiyim ihracatı yaparak, 17.2 milyar dolara ulaşacaktık. Rapora göre Türk ihracatçıların hazırgiyim fiyatları durağan seyrediyor. Türkiye'nin en fazla hazırgiyim ihracatı yaptığı 10 ülkenin 9'u Avrupa'da yer alıyor. Türkiye Avrupa'da da pazar kaybediyor. Örneğin Almanya'da 5 ürün grubunda pazar kaybı yaşanıyor.
60 milyar dolarlık ihracat nasıl gelecek?
Almanya'nın 6, İspanya'nın 5 markasının bulunduğu küresel ilk 100'de sadece bir Türk perakende markası (LC Waikiki) yer alıyor. HKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, kesin bir tarih vermeden Türkiye'yi orta vadede 60 milyar dolar ile hazır giyim ihracatında dünya üçüncülüğüne taşıyacak stratejiyi şöyle özetledi:
- En dijital tedarik zinciri: Üreticilerimizin dijitalleşmeye yatırımını teşvik ederek, Türkiye'yi en dijital tedarik zinciri konumuna taşıyacağız.
- Küresel ilk 100'de 5 Türk markası...
- Verimlilikte öncü üretici?
- Hızlı moda tasarımı ve katma değerli ürünlerde öncü.
- Tümüyle Türkiye'de üretilmiş ürünlerle pazara çıkılacak (Made Fully in Turkey).
- Perakende değer zincirinde oyun alanı genişletilecek. Bu bağlamda özellikle Avrupa'da hazır giyim toptancıları oluşturulacak.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.