"Kendiniz için önden (dünyada iken) ne iyilik hazırlarsanız, Allah katında onu bulursunuz." (Müzemmil, 20)Düşünün ki kefenimize sarılı bir haldeyiz, yakınlarımız bizi kabre yerleştiriyorlar, kabirler tek kişiliktir. Bizi bırakırlar ve giderler. Amellerimizle, dünyada yaptıklarımızla baş başa kalırız. Bu hak olan ve olması gerekendir, eğer her anımızdan hesabımız olmazsa niye yaşayalım? Yaşadığımız her an değerli olduğu için akıl sahipleri için her anın hesabı olmalı."Dünya ahretin tarlasıdır". Şu anda tarladayız, her şey bizim elimizde, beş vakit namaz kılmak ya da kılmamak, teheccüd namazı için kendimizi zorlamak ya da zorlamamak. Bu günlerde sevabını Allah'tan umarak oruç tutmak ya da tutmamak, sık sık tevbe etmek, salavat okumak, şükretmek, Kur'an tilaveti ve diğer zikirler? İnsanlarla olan ilişkilerimizde her zaman söylediğimiz gibi gitmek için geldiğimizi unutmadan yapacağımız davranışlar; sabretmek, şükretmek, tevazu sahibi olmak, yumuşaklık, güler yüzlü olmak, merhamet ehli olmak. Şu anda hepsi bizim elimizde ve vaktimiz azalmış olabilir, uyanık olmak gerek. Tasavvuf büyükleri derler ki "Sabaha eriştiğinde akşama ulaşacağını zannetme, akşama eriştiğinde sabaha ulaşacağını sanma, bunu bile tul-i emel'den sayarlarmış. Zaten tasavvufun gayelerinden biri de insana, ölümü, kabri, mahşeri, hesabı, mizanı, sır'atı unutturmamaktır.İnsan bütün güzel ahlak unsurlarının değerini, faniliğini anlayınca fark eder. Hepimiz iyi bir insan olarak hatırlanmak isteriz bu her zaman çok kolay olmasa da?"Sana yakin (ölüm) gelinceye kadar Rabbine ibadet et." (Hicr, 99)"O gönül sahipleri ayakta iken, otururken, yanları üstünde yatarken Allah'ı anarlar. Göklerin ve yerin yaratılışını düşünürler:'Rabbimiz sen bunları boşuna yaratmadın' derler." (Al-i İmran 191)"İçinizde olanı Allah'ın bildiğini bilin de O'ndan çekinin"(Bakara, 235)"Allah'a karşı gelmekten sakınanlar şeytan tarafından bir vesveseye uğrayınca Allah'ı anarlar ve hemen gerçeği görürler." (Araf, 201)"İnsanın delil ve hikmet cephesi, diğer mahlukatın delil oluşundan daha açık ve daha yücedir. Bu sebeple kul kendini tanıdığı, kendini yakaladığı, kendini muhasebe edebildiği nispette ilahi feyizlere mazhar olur, kul olma yoluna girer." (İman ve İnsan, 89, Prof. Dr. Haydar Baş).
Kevser Doyurum / diğer yazıları
- İrfan sofrası / 24.10.2023
- Tecelli / 27.07.2023
- İmam Hüseyin'in kıyamının sebepleri / 24.07.2023
- Kâmil insan, insanlar için bir aynadır / 21.07.2023
- Hayat rehberi Kur'an-ı Kerim / 01.12.2022
- Gaflet ve uyanıklık / 29.11.2022
- Bilinçli olgunlaşma / 26.11.2022
- Hayat memat / 22.11.2022
- Güzel ülkemin güzel insanları / 19.11.2022
- Bir tez olarak Milli Ekonomi Modeli / 26.09.2022
- Tecelli / 27.07.2023
- İmam Hüseyin'in kıyamının sebepleri / 24.07.2023
- Kâmil insan, insanlar için bir aynadır / 21.07.2023
- Hayat rehberi Kur'an-ı Kerim / 01.12.2022
- Gaflet ve uyanıklık / 29.11.2022
- Bilinçli olgunlaşma / 26.11.2022
- Hayat memat / 22.11.2022
- Güzel ülkemin güzel insanları / 19.11.2022
- Bir tez olarak Milli Ekonomi Modeli / 26.09.2022