logo
29 HAZİRAN 2025

Hindistan'da düşen Boeing havalandıktan sonra arızalanmış


 
New York Times (NYT) gazetesinin, Hindistan'da 12 Haziran'da kalkıştan kısa bir süre sonra düşen Air India uçağının düşüşüne ilişkin incelemesi, uçaktaki arızanın kalkıştan sonra meydana geldiğini ortaya koydu.

28.06.2025 22:39:00
HABER MERKEZİ/AA
Hindistan'da düşen Boeing havalandıktan sonra arızalanmış
Hindistan'da düşen Boeing havalandıktan sonra arızalanmış

Amerikan New York Times (NYT), Hindistan'da düşen Air India'ya ait Boeing 787 Dreamliner uçağına ait düşüş anı görüntülerini, eski pilotlar, adli tıp ve havacılık güvenliği uzmanlarına inceletti. Uzman görüşleri, 12 Haziran'da meydana gelen kazada arızanın kalkış öncesi değil sonrasında meydana geldiğini ortaya koydu.
Uçağın pistten ayrıldığı noktayı inceleyen uzmanlar, bu noktanın diğer uçakların kalkış noktası ile aynı olduğunu ve bu noktada büyük sorun teşkil eden bir durum olmadığını kaydetti. Güvenlik kameraları üzerinde yapılan analiz ise uçağın pistte bulunduğu konuma ancak geri gitmiş olması halinde varabileceği sonucunu gösterdi.

Tekerlekler tam olarak kapanmadı

Uçağın kalkış anındaki görüntülerden yola çıkan uzmanlar, kanatlarındaki kalkış ve iniş esnasında açılan takımların normal bir şekilde olduğunu belirtti.
Öte yandan uzmanlar, uçak havalandıktan hemen sonra kapanması gereken tekerleklerin tam olarak kapanamadığını kaydetti. Görüntülerde tekerleklerin eğik pozisyonda olduğunu ifade eden uzmanlar, buradan yola çıkarak pilotun tekerlekleri kapatmak için harekete geçtiğini, ancak kapanma işleminin başarısız sonuçlandığını ortaya koydu. Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu'nun eski üyesi John Goglia, hidrolik güç kaybına neden olan elektrik arızası gibi bir sorun nedeniyle tekerleklerin kapanmamış olabileceğini ifade ediyor.

Acil durum jeneratörleri devreye girmiş olabilir

Boeing 787-8 Dreamliner modeli uçaklarda muhtemel bir elektrik, hidrolik veya motor arızasında acil durum güç jeneratörünün devreye girdiği biliniyor. "Hava türbini" olarak bilinen bu sistem, ancak acil bir durumda uçağın inişine yardımcı olmak için yeterli güç sağlayabiliyor.
Çok sayıda havacılık uzmanı, görüntülerde duyulan belirgin sesin, uçağın acil durum güç jeneratörünün devreye girmiş olabileceğine dair bir kanıt olduğuna işaret ediyor. Ayrıca ses uzmanları, uçağın görüntülerinden elde edilen sesin yüzde 97 oranında hava türbininin sesi ile tutarlı olduğunu ortaya koyuyor. Bu, arızaların, hidrolik, elektrik ya da motor gücü kaybına yol açmış olabileceğini belirtiyor.

İki motorda da aynı anda arıza olabilir

Uzmanlar, uçakların tek motorunda arıza yaşandığında genellikle sapmalar meydana gelebileceğini ifade ederken, görüntülerde buna dair ibare olmadığını belirtti. Eski uçak kazası müfettişlerinden Jeff Guzzetti, "Düşen Air India 171'de asimetrik bir kayma yok. Bu da uçakta simetrik bir güç kaybı yaşandığı anlamına geliyor olabilir" şeklinde konuştu. Bu durumun uçağın iki motorunda da bir arıza yaşanmış olabileceği anlamına geldiğini belirten uzmanlar, bunun 'son derece sıra dışı' bir olay olduğunu kaydetti.
Ahmedabad'daki Sardar Vallabhbhai Patel Uluslararası Havalimanı'ndan Londra Gatwick Havalimanı'na giden "Air India 171" yolcu uçağı, 12 Haziran'da kalkıştan kısa süre sonra Meghani Nagar yerleşim yerinde düşmüştü. Uçağın düşmesi sonucu 229 yolcu ve 12 kişilik mürettebat ile yerleşim bölgesindeki 29 kişi yaşamını yitirmişti. Toplam ölü sayısı 270 idi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
2 günde 150 yangın
Orman yangınlarında ürküten tablo
İşte nedeni
İstanbul'da Pazar günü çok sayıda metro istasyonu kapalı olacak
Başakşehir'de indirim izdihamı
Vatandaşlar fenalaştı
Özel Almanya'da konuştu
Free İmamoğlu pankartları
Feci kazada can pazarı
4 kişi öldü, 1 kişi yaralandı
Madende facia
Oltu'da maden ocağı çöktü: 3 ölü
Ucuz atlatıldı
Boeing 737 tipi uçak az kalsın Çin'de yere çakılıyordu
İran'da büyük cenaze töreni
İsrail saldırılarında katledilenlere veda
İsrail'den ABD'ye Abraham Antlaşması ziyareti
İran tokadı sonrası harekete geçildi
Libya'dan acı haber
Pilot Albay İsmail Haldun Maden şehit oldu
Siber suç patlaması
1 haftada 284 şüpheli yakalandı
İstanbul'da meyve fiyatları rekor seviyeye tırmandı
Günaydın!
İş dünyası dert küpü
Üç ay sonrasını göremiyoruz
İran'ın Ankara Büyükelçisi Habibullahzade
İran tek başına savaştı
İşte ispatı
ABD de Gazze'deki soykırıma ortak
2 günde 150 yangın
Orman yangınlarında ürküten tablo
270 kişiye mezar olmuştu
Hindistan'da düşen Boeing havalandıktan sonra arızalanmış
İşte nedeni
İstanbul'da Pazar günü çok sayıda metro istasyonu kapalı olacak
Başakşehir'de indirim izdihamı
Vatandaşlar fenalaştı
Özel Almanya'da konuştu
Free İmamoğlu pankartları
Feci kazada can pazarı
4 kişi öldü, 1 kişi yaralandı
Madende facia
Oltu'da maden ocağı çöktü: 3 ölü
Ucuz atlatıldı
Boeing 737 tipi uçak az kalsın Çin'de yere çakılıyordu
İran'da büyük cenaze töreni
İsrail saldırılarında katledilenlere veda
İsrail'den ABD'ye Abraham Antlaşması ziyareti
İran tokadı sonrası harekete geçildi
Libya'dan acı haber
Pilot Albay İsmail Haldun Maden şehit oldu
Siber suç patlaması
1 haftada 284 şüpheli yakalandı
İstanbul'da meyve fiyatları rekor seviyeye tırmandı
Günaydın!
İş dünyası dert küpü
Üç ay sonrasını göremiyoruz
İran'ın Ankara Büyükelçisi Habibullahzade
İran tek başına savaştı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.