Hükümet sıkıştı. Sosyal olarak, siyasi olarak, iç ve dış politikada ve en önemlisi ekonomik olarak sıkıştı. İktidar sosyal manada "bana oy verenler ve diğerleri" mantığıyla milleti karşısına almış durumda. Benden olmayanlara her türlü cop, gaz ve hakaretin reva görülmesi artı iktidarın, hakkındaki yolsuzluk ve rüşvet iddialarına karşı hukuku devreye koymak yerine başka güçleri devreye sokması, mini seçimlere yansıdı. AKP kaybetti. AKP kaybediyor. Dış politikada iktidarın ismi bile geçmiyor. Irak, Libya, Mısır, Afganistan politikaları iflas etti. Mısır'da kaybetti. Kıbrıs'ta ne yaptığı belli değil. Ermeni duruşuyla, Türk Milletinin ve cumhuriyetlerinin sabrını taşırmak üzere... Ve Karadeniz'de yalnız kaldı. Rusya'yı karşısına aldı, alıyor?ABD artık hal hatır bile sormuyor. AB, kendi derdine düşmüş ama akıl vermeyi, fırça atmayı da ihmal etmiyor. Hülasa hükümet sıkıştı. Üstüne üstlük yakında seçim var. Hükümet şamar oğlanı aradı. Gezi yıldönümüne baktı. Bulamadı. Kaçırılan çocuklar, senaryosu ortaya kondu. 2. Bölümü "Yalvaracaksın" olduğu için işe yaramadı. Nasıl olduysa muhalefet olgun ve yapıcı söylemlere gitti, sataşamadı. Haliyle eski günlere gidildi. "Faiz" seçildi şamar oğlanı olarak. AKP ile IMF politikalarının sadece ismi değişti. Hükümet (AKP) sattı, sattı, sattı ve satacak bir şey kalmadı. Sonuç! İktidar para bulamıyor. İşsizlik ve enflasyon artık resmen de çift haneli? 20, 30 kişilik işçi alımlarına 3, 4 bin kişi müracaat ediyor.Hükümet çare yerine her daim yaptığını yapıp, suçlu aramaya kalktı. 12 yılda 500 milyar dolara yakın faiz ödeyen Erdoğan, faizden şikayet etmeye başladı. Faiz enflasyonu tetikliyormuş. Bugünkü tablonun sebebi de buymuş. Yok ya? Hey gidi eski günler! 90'lı yıllarda faiz haramdır, faiz şöyledir, faiz böyledir? Biz gelince faizi bitireceğiz, haksız kazancın, emeğin, hakkın sömürülmesinin önüne geçeceğiz? Derlerdi.Sonra dikkat etmişsinizdir! Bir haftadan beri medyada "büyük af" diye, haberler yapılıyor. Yok, yok. Katil içerde sefa içinde. En son kaçırılan çocuklarla ilgili hükümetle yaptığı anlaşmayı duyduk. Bu af başka af. Vergi, SGK affıymış vs. Nasıl bir afmış bu? Vergi, SGK ve idari para cezalarının faizleri silinecek ve borçlar enflasyona endekslendirilerek yeniden yapılandırılacak. Vatandaşa 36 ay içinde 18 taksitle ödeme imkanı tanınacak. Hükümet araya birde siyasi promosyon yerleştirmiş; Aftan sigara yasağına uymayanlar yararlanamayacak. Yani! Yani sen, vermeye devam edeceksin. Kimse, senin borcunu silmiyor. Sadece cezayı kaldırıyor. Neden? Para bulamıyorlar. Vatandaştan para almak için pazarcı mantığı veya reklam mantığını ortaya koyuyorlar. Devletin gelir getiren kurumları satıldı veya özelleştirildi. İhracat rakamları ile siyaset yapıldı ama ithalat rakamları gizlendi. Haliyle cari açık artık gizlenemeyecek hale geldi. İzlenen para politikaları, faiz ve kurların artması hükümeti çaresiz bıraktı. Ki! Bu emperyalizmin emrinde, kapitalizme kölelik edenler için normal bir sonuçtur. Normal olmayan bu milletin köleleşmesi, köleliği kabul etmesidir?Çare nedir? Çareyi yıllar önce Prof. Dr. Haydar Baş kitap olarak, plan olarak, proje olarak hem milletin, hem de siyasetin önüne koydu. 8 uluslar arası kongre düzenlendi. Yüzlerce bilim adamı "insanlığın kurtuluşu bu modelde" dedi. Sayın Baş'ı, kendi tarifiyle; (kendisini, projelerini) "artık insanlar değil devletler dinliyor". Yine Sayın Baş, hükümetin bu çaresizliğini görmüş olacak ki, son bir haftadır köşesinde ekonomik kurtuluşun nasıl olacağını anlatıyor.Görene?
Akın Aydın / diğer yazıları
- G7 zirvesi ve Mandacılar / 22.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026
- Devlet Bahçeli ile Bay Kemal’in üst aklı aynı / 11.06.2026
- Hükümet, kendini de inkar ediyor / 10.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026
- Devlet Bahçeli ile Bay Kemal’in üst aklı aynı / 11.06.2026
- Hükümet, kendini de inkar ediyor / 10.06.2026

























































