(dünden devam…)
Bihârü'l-Envâr'dan;
"Ömer, Ebu Bekir ve diğer Müslümanlar, sabahleyin uykudan uyanınca cenazeyi teşyi için Ali'nin (a.s.) evine doğru hareket ettiler. Fakat Mikdad, onlara, 'Zehra'nın (a.s.) naaşı dün gece toprağa verildi' diye haber verdi. Ömer, Ebu Bekir'e, 'Ben sana demedim mi onlar böyle yapacaklar?' dedi. Abbas, 'Fâtıma'nın (a.s.) Kendisi geceleyin defnedilmesini vasiyet etmişti. Biz de O'nun vasiyetine göre amel ettik' dedi. Ömer, 'Siz, Haşimoğulları'nın hased ve düşmanlığı bitmez. Ben, Fâtıma (a.s.)'ın kabrini açıp, cenazesine namaz kılmayı düşünüyorum' dedi. Ali b. Ebi Tâlib, 'Ey Ömer! Allah'a yemin ederim ki, eğer öyle bir şey yapmak istersen, kılıçla kanını dökerim. Zehra'nın (a.s.) bedenini kabrinden çıkarmana asla müsaade etmem' buyurdu. Hz. Ömer, durumun tehlikeli olduğunu görünce kararından caydı." (Bihârü'l-Envâr, c.43, s.199).
İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyuruyor: "Hz. Fâtıma'nın (a.s.) şehadete erişmesinin sebebi şudur: İkinci halifenin yeğeni olan Kunfuz, onun emriyle elindeki kılıcın kınıyla Hz. Fâtıma'ya (a.s.) ağır bir darbe vurdu, bu darbenin sonucu oğlu Muhsin sıkt oldu (düşük yaptı) ve ağır bir şekilde hastalandı, hasta yatağına düştüğünde, O'na zulüm yapan kimselerin O'nu ziyaretine gelmesine izin vermedi." (Beytü'l-Ahzan, Abbas-i Kummî).
Fâtıma (a.s.)'ın doğumu gibi ölümü konusunda da bir kesinlik yoktur. Ancak ölümünün Hicret'in 11. yılında olduğu ile ilgili Ehl-i Beyt ve Sünni âlimler arasında bir ittifak vardır. Bir ittifak da Babasından sonra yaşadığı sürenin bir yıldan az olduğu noktasındadır. Kuleyni'nin naklettiğine göre, Hz. Fâtıma (a.s.) Babasından sonra 75 gün yaşamıştır. Seyyid Murtaza da "Uyunü'l-Mu'cizat" adlı eserinde bu tarihi kabul etmiştir. 75 gün ile ilgili bir rivayet de İmam Sâdık (a.s.)'a aittir: "Fâtıma (a.s.) Resûlullah'tan (s.a.v.) sonra yetmişbeş gün yaşadı." (Usul'ül-Kâfi).
İbn-i Şehrâşub'un naklettiğine göre 72 gündür. Ebu'l-Ferec'in naklettiğine göre 3 aydır. "Mekâtilü't-Tâlibin" adlı eserinde şöyle yazmaktadır: "Hz. Zehra'nın (a.s.) Resûlullah'tan (s.a.v.) sonra ne kadar yaşamış olduğunda ihtilaf vardır. Fakat sekiz aydan fazla, kırk günden az olmadığında şüphe yoktur. Ancak sahih olan kavil, Câfer b. Muhammed'den (a.s.), Hz. Zehra (a.s.)'ın Resûlullah (s.a.v.)'den sonra üç ay yaşadığına dair rivayet olan kavildir."
Bihârü'l-Envâr'da, 2 ay ve 8 ay yaşadığına dair rivayetlere yer verilmiştir. İmam Bâkır'ın (a.s.) nakline göre 95 gün yaşamıştır. Yine Bihârü'l-Envâr'da, Hz. Fâtıma'nın (a.s.) cariyesi Fizze'den gelen bir rivayete göre, Resûlullah'tan (s.a.v.) sonra 40 gün yaşamıştır. İbn-i Şehrâşub, "Menâkıb" adlı eserinde, '4 ay yaşamıştır' demektedir. Keşfü'l-Gumme'de Hz. Fâtıma'nın (a.s.) Babasından sonra 6 ay yaşadığı yer almaktadır. Sünni İbnu'l Cevzî "Tezkiretü'l-Havadis" adlı eserinde, Câfer b. Muhammed'den (a.s.) rivayetle, "Fâtıma (a.s.) Babasından sonra 70 gün yaşamıştır" denilmektedir.
- Mustafa Kemal ile beraber hareket dönemi-I / 09.12.2020
- Ankara millî şahlanışa katılıyor-VI / 08.12.2020
- Ankara millî şahlanışa katılıyor-V / 07.12.2020
- Ankara millî şahlanışa katılıyor-IV / 04.12.2020
- Ankara millî şahlanışa katılıyor-III / 03.12.2020
- Ankara millî şahlanışa katılıyor-II / 02.12.2020
- Ankara millî şahlanışa katılıyor-I / 01.12.2020
- Millî Mücadele’de din adamları-XI / 30.11.2020
- Millî Mücadele’de din adamları-X / 29.11.2020