Ehl-i Beyt ve o dönemde yaşanılan olayları anlattığımız yazılarda gerek sosyal medya veya mail yoluyla iyi niyetli olan bazı kardeşlerimiz, "Kardeşim, bu konuları neden irdeliyorsunuz, yaşanılan yaşanmış" gibi yorumlar yapıyor.
Diğer taraftan ise aynen o dönemdeki gibi Ehl-i Beyt gerçeklerinin anlatılmasına dahi tahammül edemeyen zihniyet ise Muaviye soyunun yaptığını yapıyor ve küfretmeye devam ediyor.
Prof. Dr. Haydar Baş önderliğinde bizler neden Ehl-i Beyt'i gündem ediyoruz? Çok kısa özetleyeyim;
Çünkü Ehl-i Beyt'i, Allah-u Teâlâ seçti, sevdi ve tertemiz kıldı. (Ahzap 33). Çünkü Allah-u Teâlâ, Ehl-i Beyt'i sevmemizi emretti. (Şura 23) Çünkü Allah-u Teâlâ, Peygamberimizin arkasından, İslam toplumunun maddi ve manevi yöneticisi olarak İmam Ali ve soyunu atadı.
Çünkü Peygamber Efendimiz iki emanet bıraktı. Biri Kur'an diğer Ehl-i Beyt. Çünkü Peygamberimiz, Ehl-i Beyt'ini 'Nuh'un Gemisi'ne benzetti. O gemiye binmeyenlerin sonu malumunuz.
İşte bir kaçını saydığım bu ilahi sebeplerden ötürü Ehl-i Beyt'i anlayıp, yaşayıp, anlatmaya gayret ediyoruz ki, hep beraber sıratı müstakim özere olalım, yürüyelim.
Peygamberimiz son nefesini yeni vermişti ki, birçok kimse Allah'ın (c.c.) ayetlerini, Efendimizin binlerce (Ehl-i Beyt ve vasisi hususundaki) hadislerini, müjdelerini, tehditlerini, Veda Hutbesi'ndeki iki emanetin mahiyetini, Gadir-i Hum'da verdikleri sözü bir kenara bıraktılar.
"Muhacirlerin çoğuyla, Useyd bin Heziyre, Beni Abdul Eşhel, Evs kabilesinden bir grup ve Zeyd bin Sâbit'le Beşir ibn-i Sa'd gibi Ensar'dan müteşekkil bir grup Ebubekir'in etrafına toplanarak aceleyle Benî Sâide Sakifesi'ne doğru hareket ettiler.
Bir grup Ensar da, Sa'd bin Ubade'nin etrafında toplanmıştı. Konuşmalar başladı. Her kafadan bir ses çıkmaya başlayınca ortada hiçbir söz birliği yokken Ömer, kimseye danışmaksızın Ebubekir'in eline sarıldı; nezaketli ifadelerle birbirlerini halife olmaya davet ettiler.
Derken Ömer, Ebubekir'e biat etti. Beşir bin Sa'd'le Zeyd bin Sâbit de konuşma yaparak Ebubekir'le biat konusunda Ensar'ı ikna etmeye çalıştılar. Muhacirlerle, Ensar'ın çoğunluğunun biati sağlandı ve halife tayini işi böylece gerçekleşmiş oldu.
Kaynaklarda Sakife'de 42 ile 45 arasında kişi olduğu ifade edilir. Bu kişilerden 18'i (ki, bu sahabeler İslam tarihinin en seçkin isimleri arasında hep en önde anılan isimlerdir) biat etmediler. Ayet ve hadisler ile halifenin kim olacağını anlattılar.)
Ama nasıl bir ortam hâsıl olduysa insanlar daha 2 ay önce verdikleri sözleri, yaptıkları biati unutup Ebu Bekir'e biat ettiler.
Sakife haberi İmam Ali'ye (k.v) ulaşınca şöyle demişti:
"?Allah'a (c.c.) hamd olsun ki, hiçbir zaman Arabın, Peygamberden sonra imamet ve liderliği O'nun Ehl-i Beyt'inden alacağı, hilafeti Benden uzaklaştıracağı aklımın ucundan geçmezdi.
Beni üzen, halkın biat etmek için filancanın etrafında toplanmasıydı. Elimi çektim. Ta ki, gözlerimle gördüm, bir grup İslam'dan çıkmış, Hz. Muhammed'in (s.a.v.) dinini yok etmek istiyorlardı. Eğer İslam ve ehline yardım etmezsem, İslam'ın parçalanıp, yok olmasına tanık olmaktan korktum.
Bunun acısı benim için halifelik ve hükümetten mahrum olmaktan daha büyüktü. Çünkü birkaç günlük dünya faydasıdır ki, zelil olup, son bulacaktır. Serabın sona erdiği veya bulutların birbirinden koptuğu gibi.
Ama Ben, bu gelişmelere karşı ayaklandım ve (savaşta) batıl ortadan kalkıp, yok oldu. Din ayakta kalıp, sağlamlaştı." (Prof. Dr. Haydar Baş İmam Ali eseri sh:361)
Sakife'deki seçimin batıl olduğu çok açık ama birileri ısrarla bunun hak olduğuna, bu konuları gündem edenleri ve asıl hak sahibini açıklayanları tenkit hatta fesatçılıkla suçlayanlara ayet ve hadislerle verilecek onlarca cevap vardır.
Ama tek soru soruyorum. Emin olun bu soruyu bu zihniyetten bazılarına sordum hâlâ cevap veremediler.
Soru: Selman-ı Farisi, Ebu Zer Gıfari, Mikdad b. Esved, Ammar b. Yasir, Halid b. Said b. As, Bureyde Eslemi, Ubey b. Ka'b, Huzeyme b. Sabit, Ebu Heysem b. Teyhan, Sehl b. Huneyf, Osman b. Huneyf, Ebu Eyyub el-Ensari, Cabir b. Abdullah el-Ensari, Huzeyfe b. Yeman, Sa'd b. Ubade, Kays b. Sa'd, Abdullah b. Abbas, Zeyd b. Erkam Sakife'de Ebu Bekir'e biat etmeyerek Hilafetin İmam Ali'nin hakkı olduğunu açıkladılar.
Çoğunluğun aksine görüş belirttikleri için bu seçkin sahabeler fitneci midir? Bölücü müdür?
Diğer taraftan ise aynen o dönemdeki gibi Ehl-i Beyt gerçeklerinin anlatılmasına dahi tahammül edemeyen zihniyet ise Muaviye soyunun yaptığını yapıyor ve küfretmeye devam ediyor.
Prof. Dr. Haydar Baş önderliğinde bizler neden Ehl-i Beyt'i gündem ediyoruz? Çok kısa özetleyeyim;
Çünkü Ehl-i Beyt'i, Allah-u Teâlâ seçti, sevdi ve tertemiz kıldı. (Ahzap 33). Çünkü Allah-u Teâlâ, Ehl-i Beyt'i sevmemizi emretti. (Şura 23) Çünkü Allah-u Teâlâ, Peygamberimizin arkasından, İslam toplumunun maddi ve manevi yöneticisi olarak İmam Ali ve soyunu atadı.
Çünkü Peygamber Efendimiz iki emanet bıraktı. Biri Kur'an diğer Ehl-i Beyt. Çünkü Peygamberimiz, Ehl-i Beyt'ini 'Nuh'un Gemisi'ne benzetti. O gemiye binmeyenlerin sonu malumunuz.
İşte bir kaçını saydığım bu ilahi sebeplerden ötürü Ehl-i Beyt'i anlayıp, yaşayıp, anlatmaya gayret ediyoruz ki, hep beraber sıratı müstakim özere olalım, yürüyelim.
Peygamberimiz son nefesini yeni vermişti ki, birçok kimse Allah'ın (c.c.) ayetlerini, Efendimizin binlerce (Ehl-i Beyt ve vasisi hususundaki) hadislerini, müjdelerini, tehditlerini, Veda Hutbesi'ndeki iki emanetin mahiyetini, Gadir-i Hum'da verdikleri sözü bir kenara bıraktılar.
"Muhacirlerin çoğuyla, Useyd bin Heziyre, Beni Abdul Eşhel, Evs kabilesinden bir grup ve Zeyd bin Sâbit'le Beşir ibn-i Sa'd gibi Ensar'dan müteşekkil bir grup Ebubekir'in etrafına toplanarak aceleyle Benî Sâide Sakifesi'ne doğru hareket ettiler.
Bir grup Ensar da, Sa'd bin Ubade'nin etrafında toplanmıştı. Konuşmalar başladı. Her kafadan bir ses çıkmaya başlayınca ortada hiçbir söz birliği yokken Ömer, kimseye danışmaksızın Ebubekir'in eline sarıldı; nezaketli ifadelerle birbirlerini halife olmaya davet ettiler.
Derken Ömer, Ebubekir'e biat etti. Beşir bin Sa'd'le Zeyd bin Sâbit de konuşma yaparak Ebubekir'le biat konusunda Ensar'ı ikna etmeye çalıştılar. Muhacirlerle, Ensar'ın çoğunluğunun biati sağlandı ve halife tayini işi böylece gerçekleşmiş oldu.
Kaynaklarda Sakife'de 42 ile 45 arasında kişi olduğu ifade edilir. Bu kişilerden 18'i (ki, bu sahabeler İslam tarihinin en seçkin isimleri arasında hep en önde anılan isimlerdir) biat etmediler. Ayet ve hadisler ile halifenin kim olacağını anlattılar.)
Ama nasıl bir ortam hâsıl olduysa insanlar daha 2 ay önce verdikleri sözleri, yaptıkları biati unutup Ebu Bekir'e biat ettiler.
Sakife haberi İmam Ali'ye (k.v) ulaşınca şöyle demişti:
"?Allah'a (c.c.) hamd olsun ki, hiçbir zaman Arabın, Peygamberden sonra imamet ve liderliği O'nun Ehl-i Beyt'inden alacağı, hilafeti Benden uzaklaştıracağı aklımın ucundan geçmezdi.
Beni üzen, halkın biat etmek için filancanın etrafında toplanmasıydı. Elimi çektim. Ta ki, gözlerimle gördüm, bir grup İslam'dan çıkmış, Hz. Muhammed'in (s.a.v.) dinini yok etmek istiyorlardı. Eğer İslam ve ehline yardım etmezsem, İslam'ın parçalanıp, yok olmasına tanık olmaktan korktum.
Bunun acısı benim için halifelik ve hükümetten mahrum olmaktan daha büyüktü. Çünkü birkaç günlük dünya faydasıdır ki, zelil olup, son bulacaktır. Serabın sona erdiği veya bulutların birbirinden koptuğu gibi.
Ama Ben, bu gelişmelere karşı ayaklandım ve (savaşta) batıl ortadan kalkıp, yok oldu. Din ayakta kalıp, sağlamlaştı." (Prof. Dr. Haydar Baş İmam Ali eseri sh:361)
Sakife'deki seçimin batıl olduğu çok açık ama birileri ısrarla bunun hak olduğuna, bu konuları gündem edenleri ve asıl hak sahibini açıklayanları tenkit hatta fesatçılıkla suçlayanlara ayet ve hadislerle verilecek onlarca cevap vardır.
Ama tek soru soruyorum. Emin olun bu soruyu bu zihniyetten bazılarına sordum hâlâ cevap veremediler.
Soru: Selman-ı Farisi, Ebu Zer Gıfari, Mikdad b. Esved, Ammar b. Yasir, Halid b. Said b. As, Bureyde Eslemi, Ubey b. Ka'b, Huzeyme b. Sabit, Ebu Heysem b. Teyhan, Sehl b. Huneyf, Osman b. Huneyf, Ebu Eyyub el-Ensari, Cabir b. Abdullah el-Ensari, Huzeyfe b. Yeman, Sa'd b. Ubade, Kays b. Sa'd, Abdullah b. Abbas, Zeyd b. Erkam Sakife'de Ebu Bekir'e biat etmeyerek Hilafetin İmam Ali'nin hakkı olduğunu açıkladılar.
Çoğunluğun aksine görüş belirttikleri için bu seçkin sahabeler fitneci midir? Bölücü müdür?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Akın Aydın / diğer yazıları
- Toplum önüne geçenler neden illegal yollara kayar? / 26.12.2025
- Kimin hedefindeyiz? / 25.12.2025
- Saadettin Saran, Rümeysa, Nedim Şener ve diğerleri / 24.12.2025
- Raporlar DEM’i bozdu / 22.12.2025
- Saha, söylenenleri doğrulamıyor / 21.12.2025
- Erdoğan ve Bahçeli bu noktaya nasıl geldi? / 20.12.2025
- ‘Haydar Baş haklıymış’ dediğin zaman çok geç olacak / 19.12.2025
- 2026 bütçesinin Türkçe meali: ‘Halktan alıp zengine veriyoruz’ / 18.12.2025
- Bölücülerin sözlerine Devlet Bahçeli imzayı da attı / 16.12.2025
- Erdoğan: ‘Asgari ücretle ilgili bir sürpriz yapabiliriz’ / 15.12.2025
- Kimin hedefindeyiz? / 25.12.2025
- Saadettin Saran, Rümeysa, Nedim Şener ve diğerleri / 24.12.2025
- Raporlar DEM’i bozdu / 22.12.2025
- Saha, söylenenleri doğrulamıyor / 21.12.2025
- Erdoğan ve Bahçeli bu noktaya nasıl geldi? / 20.12.2025
- ‘Haydar Baş haklıymış’ dediğin zaman çok geç olacak / 19.12.2025
- 2026 bütçesinin Türkçe meali: ‘Halktan alıp zengine veriyoruz’ / 18.12.2025
- Bölücülerin sözlerine Devlet Bahçeli imzayı da attı / 16.12.2025
- Erdoğan: ‘Asgari ücretle ilgili bir sürpriz yapabiliriz’ / 15.12.2025
































































































