Günümüzde, din dersi kitaplarında kelime?i tevhid sadece "La ilahe illallah" şeklinde yayınlanmıştır. Çocuk yetiştiren veliler çocuklarının imanı için buna dikkat etmek doğrusunu öğretmek zorundadır. Bir kişi peygamberlerin tamamını kabul etse Peygamber Efendimizi kabul etmese iman etmiş olmaz. Cenab?ı Hakk ayet?i kerimede, "Muhakkak o kimseler ki, Allah Teâlâ'yı ve O'nun peygamberlerini inkâr ederler ve Allah Teâlâ ile peygamberlerinin arasını ayırmak isterler ve bazısına iman eder ve bazısını inkâr eyleriz derler ve bunun arasında bir yol tutmak isterler. İşte gerçekten kâfir olanlar onlardır. Biz de kâfirler için alçaltıcı olan bir azab hazırlamışızdır" (Nisa: 150,151) buyurdu.Burada inkâr edilen asıl peygamber, son peygamber olan Hz. Muhammed'dir (s.a.a). "İşte gerçekten kâfir olanlar onlardır" ayetinden kastedilen Hz. Muhammed'e (s.a.a.) iman etmeyen Ehl?i Kitaptır. Bütün müfessirler, Nisa suresi 150 ve 151. ayetlerin Ehl?i Kitap hakkında indiği konusunda ittifak etmişlerdir. Bu ayet?i kerimeden de anlıyoruz ki, Peygamber Efendimize iman etmemek küfür sebebidir. Yani Ehl?i Kitap küfür ehlidir. Ehl?i Kitap, Peygamberimiz dışındaki peygamberlere inanırlar ama onların bu inanışları Peygamber Efendimize iman etmedikleri sürece onları küfür ehli olmaktan kurtaramaz. Peygamber Efendimize iman, diyalogcuların iddia ettiği gibi kemal derecesi değil, imanın şartıdır. Ve diğer peygamberleri kabul edip de O'na iman etmeyenler, küfür ehlidir ve cennete giremeyecektir. "Her kim ki, Allah'a ve Peygamberine iman etmemiş olursa artık bilsin ki, muhakkak Biz, kâfirler için bir çılgın âteş hazırlamışızdır." (Fetih: 48/13)."Ey iman edenler! Allah'tan korkun ve Peygamberine inanın ki O, size rahmetinden iki kat versin ve size ışığında yürüyeceğiniz bir nûr lutfetsin; sizi bağışlasın. Allah, çok bağışlayan, çok esirgeyendir. Böylece kitap ehli, Allah'ın lütfundan hiçbir şey elde edemeyeceklerini bilsinler. Lütuf bütünüyle Allah'ın elindedir, onu dilediğine bahşeder. Allah, büyük lütuf sahibidir." (Hadid: 57/28,29). Cennete girecek olanlar ancak Peygamber Efendimize iman edenlerdir. "Ve o kimseler ki, Allah Teâlâ'ya ve peygamberlerine iman etmişlerdir ve onlardan hiçbirinin arasını ayırmamışlardır. İşte onlara da mükâfatlarını elbette verecektir. Ve Allah Teâlâ bağışlayandır, merhamet edendir." (Nisa: 4/152). Diyalogcular tarafından günümüzde oynanan oyunlarla Fahr?i Âlem Peygamber Efendimiz gizlenmeye çalışılmış, Hz. Muhammed'siz (s.a.a.) bir İslam anlayışı getirilmeye çalışılmış, O'nun yerine Hz. İbrahim'in adı ön plana çıkarılmaya çalışılmıştır. Oysaki Ehl?i Kitabın Hz. İbrahim'i sahiplenme gayretleri yeni değildir. Asr?ı Saadet'ten beri devam eden bir iddiadır. Cenab?ı Hakk onların bu iddialarını kesin bir dille yalanlamaktadır."Şüphe yok ki İbrahim, ne Yahudi idi, ne de Hıristiyan idi. Fakat o Hanif idi, Müslüman idi; müşriklerden de olmamıştı." (Al?i İmran: 3/67). "Ey Ehl?i Kitap! Ne için İbrahim hakkında tartışıyorsunuz? Tevrat ve İncil ise ondan sonra indirilmiştir. Bunu anlayamıyor musunuz?" (Âl?i İmran: 3/65). Biz Müslümanlar, aralarında hiçbir fark gözetmeksizin bütün peygamberlere iman etmek zorundayız. Bir tanesini dahi inkâr etmemiz söz konusu değildir. Fakat Peygamber Efendimizin (s.a.a) diğer peygamberlere üstünlüğü kesindir. Bu konuda birçok ayet?i kerime ve hadis mevcuttur. O, alemlere rahmet olarak gönderilmiştir. O, Rahmeten li'l?Âlemin'dir. Yüce Rabbimiz, Kur'an?ı Kerim'de peygamberlerini ve sâlih kullarını övmüş, son peygamber Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v.) Efendimiz'i ise, "Ey Muhammed, Biz Seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik" (Enbiya, 107) buyurarak "Rahmeten li'l?Âlemin" olarak vasıflandırmıştır.Ve yine bu seçilmiş insan hakkında; "Sizin için, Allah'ı ve ahiret gününü arzu edenler ve Allah'ı çok zikredenler için, Allah Resulü'nde en güzel örnek vardır" (Ahzab, 21) buyurarak, O'nu insanlığa "müşahhas İslam" olarak sunmuştur. Her peygamber ve velinin arzulayıp yükselmek istediği en üstünmakamlara ve hatta Cemalullah'ı müşahedeye, mükâlemeye yükselen tek seçilmiş nebi, Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.)'dir. Bu yönü ile O; Halilullah'tır, Habibullah'tır, Kelimullah'tır. Cenab?ı Halık'ın ruh olarak yarattığı ilk insan olmasına rağmen, maddesiyle bu âlemi en son peygamber olarak teşrif etmiştir. Bir kudsi hadiste; "Sen olmasaydın, Sen olmasaydın âlemleri yaratmazdım" buyurulmuştur.Bu yüzden Peygamberimiz sebeb?i hilkattir. Bu münasebetten olacak ki, O'na Fahr?i Âlem de deniyor. Sebeb?i âlem olan Peygamberimiz, aynı zamanda Rahmeten li'l?Âlemin'dir. Sadece asi ve mücrimlerin şefii olmayıp veli ve nebilerin de şefiidir. Bu yönüyle O'na 'Şefi?i Ruz?i Ceza' denir. Bunun için O, hem dünya ve hem de ukba için hidayet ve feyiz kaynağı olmuştur.(devam edecek)?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yeliz Yücel / diğer yazıları
- Üç aylar iklimi-4 / 20.03.2017
- Üç aylar iklimi-3 / 19.03.2017
- Üç aylar iklimi-2 / 18.03.2017
- Üç aylar iklimi-1 / 17.03.2017
- Muharrem'in onuncu günü: Aşura / 11.10.2016
- Bayram namazı ve kılınışı / 11.09.2016
- Haccın tamam olmasının şartları / 10.09.2016
- 'Hac Arafat'tır' / 09.09.2016
- Zilhicce ayında ibadet?III / 08.09.2016
- Zilhicce ayında ibadet?II / 07.09.2016
- Üç aylar iklimi-3 / 19.03.2017
- Üç aylar iklimi-2 / 18.03.2017
- Üç aylar iklimi-1 / 17.03.2017
- Muharrem'in onuncu günü: Aşura / 11.10.2016
- Bayram namazı ve kılınışı / 11.09.2016
- Haccın tamam olmasının şartları / 10.09.2016
- 'Hac Arafat'tır' / 09.09.2016
- Zilhicce ayında ibadet?III / 08.09.2016
- Zilhicce ayında ibadet?II / 07.09.2016