1. Dünya Savaşı sonrası 600 yıllık Osmanlı imparatorluğu, Haçlılar tarafından yıkılmış ve toprakları aralarında pay edilmiş ve de Türk milleti esir edilmeye çalışılmış, Anadolu'ya Haçlı postalları girmişti.
M. Kemal Atatürk bağımsızlık mücadelesi başlatmış ve kahraman Türk milletinin azim ve gayretiyle bu mücadeleyi kazanmıştı.
Bu zafer sonrası kimler üzülmüştü? İngilizler, Fransızlar, İtalyanlar, Yunalılar, Ermeniler, Rumlar ve ABD. Başka! Mesela Papa ve Patrik de çok üzülmüştü.
Üzülen bir başka taife daha vardı. Hem de içimizde. Kim mi? Gucduvani, Rabbani, Bağdadi, Nursi zihniyeti.
O kadar üzülmüş ve Türk milletinin bu zaferini o kadar hazmedememişlerdi ki, 30'a yakın isyan çıkardılar. Dini öğelerle kardeşi kardeşe kırdırdılar. Tabi arkalarındaki el yine Vatikan eliydi, Haçlı eliydi.
Şimdi benzer bir tabloyu Suriye'de görüyoruz. Suriye, Haçlılarca işgal edilmek, Suriye halkı esir edilmek isteniyor. 600 bin can verdi, milyonlarca insan topraklarını terk etmek zorunda kaldı ama Suriye direndi. Ve gün geldi ülkenin ikinci büyük kentini düşman işgalinden kurtardı.
İşgalciler telaş içinde. Siyasetiyle, medyasıyla bin bir iddialar ortaya atılıyor. Oysa tablo çok açık! Bu tabloyu Suriye Devlet Başkanı Beşşar Esad, Rus televizyonu Russia Today'e anlattı:
"Batı ülkelerinin, Halep çağrılarının sivil halkı değil "teröristleri" kurtarmak amacı taşıdığını savunan Esad, "Rusya'dan Suriye ordusunu durdurmasını istemelerinin nedeni siviller değil. Suriye ordusunun, teröristleri yenilgiye uğratmak için fazla ileri gittiğini söylemeye çalışıyorlar" şeklinde konuştu.
Şimdi!
ABD üzülüyor. Almanya üzülüyor. İsrail telaşlı. Fransa, İngiltere, İtalya, Belçika, Hollanda vs. hepsi üzülüyor.
İyi, üzülsünler, kahrolsunlar da bizimkilere ne oluyor? Neden üzülüyorlar? Hele yattığı yerden afkuran bir mürai, bir münafık var. Sağı solu tekfir ediyor, iftiralar atıyor. Tıpkı 1920'lerde atalarının yaptığı gibi?
Sakın aldanmayın, kanmayın. Bu zihniyetin 'Mavi Marmara' davasında gıkının çıktığını duydunuz mu? İsrail'e, AB'ye, ABD'ye karşı bir söylemlerini duydunuz mu? İslam coğrafyasında BOP ile birlikte 6 milyona yakın Müslüman katledildi. Yapanlar ve yaptırtan eller belli. Bir eleştiri, bir yorum, bir itiraz cümlesi duydunuz mu?
Onun için sakın bunlara aldanmayın! İmanınızı tehlikeye atarsınız. Kim mi bunlar? Peygamber Efendimizin (s.a.a) tarifini aktarayım:
"Ahir zamanda dinle dünyayı isteyen insanlar çıkar. Bunlar, insanlar (a iyi görünüp onları aldatmak) için öyle bir yumuşaklığa bürünürler ki koyun postu yanlarında kaba kalır. Dilleri baldan daha tatlıdır ama kalpleri kurtlarınkinden vahşidir.
Cenabı Hak der ki: Beni aldatmaya mı çalışıyorsunuz? Yoksa bana karşı cürete mi yelteniyorsunuz? Kutsal kişiliğime ant olsun ki, bunların üzerine kendilerinden çıkacak bir fitne göndereceğim. İçlerinde halim olanlar bile bu fitneden şaşkına dönecekler." (Tirmizî, Züht, 60, H. 2406?2407)
Rabbim! Bunların şerlerinden Ümmeti Muhammed'i korusun. (Âmin)
M. Kemal Atatürk bağımsızlık mücadelesi başlatmış ve kahraman Türk milletinin azim ve gayretiyle bu mücadeleyi kazanmıştı.
Bu zafer sonrası kimler üzülmüştü? İngilizler, Fransızlar, İtalyanlar, Yunalılar, Ermeniler, Rumlar ve ABD. Başka! Mesela Papa ve Patrik de çok üzülmüştü.
Üzülen bir başka taife daha vardı. Hem de içimizde. Kim mi? Gucduvani, Rabbani, Bağdadi, Nursi zihniyeti.
O kadar üzülmüş ve Türk milletinin bu zaferini o kadar hazmedememişlerdi ki, 30'a yakın isyan çıkardılar. Dini öğelerle kardeşi kardeşe kırdırdılar. Tabi arkalarındaki el yine Vatikan eliydi, Haçlı eliydi.
Şimdi benzer bir tabloyu Suriye'de görüyoruz. Suriye, Haçlılarca işgal edilmek, Suriye halkı esir edilmek isteniyor. 600 bin can verdi, milyonlarca insan topraklarını terk etmek zorunda kaldı ama Suriye direndi. Ve gün geldi ülkenin ikinci büyük kentini düşman işgalinden kurtardı.
İşgalciler telaş içinde. Siyasetiyle, medyasıyla bin bir iddialar ortaya atılıyor. Oysa tablo çok açık! Bu tabloyu Suriye Devlet Başkanı Beşşar Esad, Rus televizyonu Russia Today'e anlattı:
"Batı ülkelerinin, Halep çağrılarının sivil halkı değil "teröristleri" kurtarmak amacı taşıdığını savunan Esad, "Rusya'dan Suriye ordusunu durdurmasını istemelerinin nedeni siviller değil. Suriye ordusunun, teröristleri yenilgiye uğratmak için fazla ileri gittiğini söylemeye çalışıyorlar" şeklinde konuştu.
Şimdi!
ABD üzülüyor. Almanya üzülüyor. İsrail telaşlı. Fransa, İngiltere, İtalya, Belçika, Hollanda vs. hepsi üzülüyor.
İyi, üzülsünler, kahrolsunlar da bizimkilere ne oluyor? Neden üzülüyorlar? Hele yattığı yerden afkuran bir mürai, bir münafık var. Sağı solu tekfir ediyor, iftiralar atıyor. Tıpkı 1920'lerde atalarının yaptığı gibi?
Sakın aldanmayın, kanmayın. Bu zihniyetin 'Mavi Marmara' davasında gıkının çıktığını duydunuz mu? İsrail'e, AB'ye, ABD'ye karşı bir söylemlerini duydunuz mu? İslam coğrafyasında BOP ile birlikte 6 milyona yakın Müslüman katledildi. Yapanlar ve yaptırtan eller belli. Bir eleştiri, bir yorum, bir itiraz cümlesi duydunuz mu?
Onun için sakın bunlara aldanmayın! İmanınızı tehlikeye atarsınız. Kim mi bunlar? Peygamber Efendimizin (s.a.a) tarifini aktarayım:
"Ahir zamanda dinle dünyayı isteyen insanlar çıkar. Bunlar, insanlar (a iyi görünüp onları aldatmak) için öyle bir yumuşaklığa bürünürler ki koyun postu yanlarında kaba kalır. Dilleri baldan daha tatlıdır ama kalpleri kurtlarınkinden vahşidir.
Cenabı Hak der ki: Beni aldatmaya mı çalışıyorsunuz? Yoksa bana karşı cürete mi yelteniyorsunuz? Kutsal kişiliğime ant olsun ki, bunların üzerine kendilerinden çıkacak bir fitne göndereceğim. İçlerinde halim olanlar bile bu fitneden şaşkına dönecekler." (Tirmizî, Züht, 60, H. 2406?2407)
Rabbim! Bunların şerlerinden Ümmeti Muhammed'i korusun. (Âmin)
Akın Aydın / diğer yazıları
- Selam olsun Kerbela şehitlerine ve şahitlerine / 24.06.2026
- G7 zirvesi ve Mandacılar / 22.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026
- Devlet Bahçeli ile Bay Kemal’in üst aklı aynı / 11.06.2026
- G7 zirvesi ve Mandacılar / 22.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026
- Devlet Bahçeli ile Bay Kemal’in üst aklı aynı / 11.06.2026

























































