İstanbullu en fazla ulaşımla ilgili şikayette bulundu
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Beyaz Masa’ya Ocak ayı boyunca, bilgi istemi, talep ve şikâyetlerden oluşan toplam 900 bin 189 başvuru yapıldı. Ocak ayında yapılan başvurularda ulaşımla ilgili şikâyetler ilk sırada yer aldı
04.03.2020 13:22:00





İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) İstanbul İstatistik Ofisi, 2020 yılı Ocak ayında, İBB Beyaz Masa'ya yapılan başvuruları değerlendirdi. İlk kez bülten haline getirilen başvurular, bundan sonra her ay düzenli olarak açıklanacak. Ocak ayında yapılan başvurularda ulaşımla ilgili şikâyetler ilk sırada yer aldı. İBB Beyaz Masa'ya Ocak ayı boyunca, bilgi istemi, talep ve şikâyetlerden oluşan toplam 900 bin 189 başvuru yapıldı. Bunların yüzde 11'i şikâyet, yüzde 22.1'i talep ve yüzde 66.9'u ise bilgi istemi şeklinde gerçekleşti. Başvuruların yüzde 19.1'i İGDAŞ, yüzde 22.9'u İSKİ ve yüzde 57.9'u ise diğer hizmet alanlarına ilişkin oldu. Şikâyetlerin, yüzde 73.3'ü ulaşım, yüzde 11.6'sı kent ve toplum düzeni ile ilgili iken; İSKİ ve İGDAŞ'la birlikte değerlendirildiğinde şikâyetler içinde ulaşımın toplam payı yüzde 62.3 oldu. Şikâyetlerde öne çıkan alt başlıklar "otobüs gelmemesi", "kaba davranış" ve "durak/güzergâh ihlali" iken; bilgi isteminde, "anlık otobüs bilgisi", "İstanbulkart Gıda" ve "İstanbul Halk Süt"; talep başvurularında ise "randevu talebi", "İstanbul Halk Süt" ve "toplu taşıma seferlerinin arttırılması" şeklinde sıralandı. Ulaşımla ilgili şikâyetlerde listenin başında yer alan ilçeler Kadıköy (yüzde 7.62), Fatih (yüzde 6.70), Şişli (yüzde 4.71) ve Bahçelievler (yüzde 4.65). Kent ve toplum düzenine ilişkin şikâyetlerde ise Fatih (yüzde 8.03), Bahçelievler (yüzde 6.01), Kadıköy (yüzde 5.58), Küçükçekmece (yüzde 5.23) ilçeleri sıralamada öne çıktı. Toplam şikâyetlerin ilçe dağılımına bakıldığında Kadıköy ve Fatih'in yüksek paya sahip olduğu görüldü. YENİ MESAJ / İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.