logo
19 MART 2024

Kanal İstanbul’a Katar’ın parası, ABD’nin rızası

01.07.2021 00:00:00
'Kanal İstanbul’a Katar’ın parası, ABD’nin rızası' seslendirme dosyası:

Cumartesi günü İstanbul'da bir temel atma töreni vardı. İhale süreci hiç konuşulmayan, kimin, kaça yapacağı açıklanmayan, işletme süresi, bir gemi kaça geçecek, gemi geçiş garantisi kaç olacak gibi soruların cevapları belli olmayan Kanal İstanbul'un üzerine yapılması planlanan 6 köprüden birinin temeli atılıyordu. 

Gerçi o konuda da soru işareti var ama konuya dönelim. Bu açılış, Kanal İstanbul'un ilk adımı olarak tanımlandı.

O gün ekranlarda yandaş kalemşörlerin yanında aralarında profesörlerin de olduğu kişiler ekrandan ekrana koşuyor, Kanal İstanbul'un gerekliliğini anlatıyorlardı.

Hatta İstanbul'daki bir özel üniversitede görev yapan bir profesör, İstanbul Boğazı'nın ne denli tehlikeli bir su yolu olduğunu, İstanbul'un çok berbat bir yer olduğunu, yapılaşmadan, trafikten vs. örnekler vererek anlatıyor ve Kanal İstanbul ile buraya kurulacak 2 milyonluk şehir ile İstanbul'un asaletine kavuşacağını iddia ediyordu. 

Bazıları yapılacak çalışmalarda (ki, en az 10 bin hafriyat kamyonu 24 saat yollarda olacak) İstanbul trafiğini etkilemeyeceğini iddia ediyor.

Kurulacak 2 milyonluk şehri ise tam bir cennet olarak anlatıyorlar. Ama bu yeni iki milyonun atığı, çöpü nereye gidecek, ulaşımı nasıl sağlanacak gibi başlıklara girmiyorlar. 

Sabır ve hayretle dinledim. Gerçekten okuyarak adam olunmuyormuş!

Kanal İstanbul rüyası görenlerin bilime, bilim insanlarının tespit ve önerilerine kulak asmadıkları bir gerçek. 

Onun için biz, sokak diliyle bir kez daha soralım; Kanal İstanbul kimin için yapılmak isteniyor? Kanal İstanbul hangi ihtiyaçtan ötürü yapılıyor?

Halk için yapılmadığı kesin. Devletin ekonomik olarak bu yatırımdan zararlı çıkacağı örneklerle malum. Stratejik olarak Rusya'yı karşımızda bulacağımız da net. Peki, Kanal İstanbul kimin rızası için yapılmak isteniyor?

El cevap; Katar'ın parası ve sefası, ABD'nin de rızası için bu kanal yapılmak isteniyor.

Aksini iddia edenlere daha önce yaptığım çağrıyı yeniliyorum; eğer bu proje milletimiz içinse derhal kanal güzergahındaki bütün arazileri kamulaştırın. İki hatta üç milyonluk yeni bir şehir kurun ve İstanbul'un arka sokaklarında (ki, en çok oy aldığınız bölgeler buralar) insanları bu yeni şehre taşıyın. 

Böylece İstanbul'un metrekare nüfus yükü hafifler, trafiği dağılır, boşalan alanlara gerçek millet bahçeleri yapılır, yeşil alanları çoğalır. 

Bunları yaparsanız halk kahramanı olursunuz. Yoksa zaten rantçı diyorlar.

Aslında ne yaptıklarını kendileri de bilmiyor?

Yapılan açıklamalara bakınca gerçekten de ne yaptıklarının farkında değil, diyorsunuz.

Diyorlar ki, "Vatandaşın cebinden kuruş çıkmayacak."

İnanalım mı? Yavuz Selim, Osman Gazi, Avrasya, Kuzey Marmara ve diğer açılışlarda da aynı cümleleri kurmuştular. Sonuç? Cebi bırak pantolon gitti.

Diğer taraftan Sayın Erdoğan'a o bilgileri kim verdi bilmem ama Sayın Erdoğan'ın açıklamaları da ne yapıldığını sorgulatıyor.

Sayın Erdoğan, İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğine dikkat çekiyor. İlginç olan ise 1930'ların rakamlarını bile veriyor. Neden 1453'ü vermedi, diye soran da oluyor.

Ve Sayın Erdoğan; "Günümüzde (Boğaz'dan yılda geçen gemi sayısı)  45 bine ulaştı. Yapılan projeksiyonlar 2050 yılında Boğaz'dan geçecek gemi sayısının 78 bini bulabileceğini gösteriyor. İstanbul Boğazı'nın güvenli geçiş kapasitesi 25 bindir" dedi.

Rakamlara bakıyoruz; Boğaz'dan yılda geçiş yapan gemi sayısı 2006'da 56 bin 606. Bu rakam her yıl azalıyor ve 2019'da 41 bin 112'ye, 2020'de 38 bin 404'e inmiş. 

Neden? Çünkü gelişen teknoloji ile büyük gemiler yapılıyor, tonajlar artıyor. Haliyle bu gidişle 2050'de bu rakam 20 binin altına düşer. Böylece Sayın Erdoğan'ın mantığına göre Kanal İstanbul'a gerek kalmaz.

Diğer taraftan İstanbul Boğazı'ndaki geçiş güvenliği 25 bin gemi ise neden daha fazla gemi geçişine izin veriyorsunuz, sorusu ise askıda!

Güvenlik demişken! Tonajları artan gemilerin en dar yeri 700 metre, derinliği ise ortalama 100 metrenin üzerinde olan İstanbul Boğazı'ndan geçişi tehlikeli oluyorsa (!) genişliği 280, derinliği sadece 25 metre olan Kanal İstanbul'dan geçişleri nasıl güvenli olacak?

Yani matematik ilmi bile, "benim, Kanal İstanbul'a itirazım var" diyor. Hem de proje sahiplerinin diliyle. 

Katar'ın parası, dedik

Katar'ı son üç, dört yıla kadar zenginlerin sefa sürdüğü, israf ve ifratın pik yaptığı, ülkesinde örtünen, Avrupa'da yayılan prenseslerin, çapkın veliahtların ülkesi olarak bilirdik. 

Son yıllarda ise iktidarın Katar sevdası ve ülkemize gelen milyarlarca dolar ile tanımaya başladık. Şeyhlerinin, prenseslerinin isimlerini bile ezberledik. Neden? Paraları çok ve ilginçtir bu para ile ülkemizde adeta güç gösterisi yapıyorlar. Gerçi buna yatırım, ticaret filan dense de gerçekte olan parası olanın düdük çaldığı gerçeğidir.

Katarlılar, Borsa İstanbul'un % 10'unu aldı. 50 milyon dolara stratejik tank-palet fabrikasına ortak oldu. Finansbank'ın % 99.8'i, Abank'ın tamamı Katarlıların. Süper Lig maçlarının yayın ihalesi, İstinyePark'ın % 42, Boyner'in % 30.7, Banvit'in % 79.5 hissesi, BMC hisseleri, inşaat firmaları ve daha nice yatırım araçları...  

Asıl Katar ise arazi alımında dikkat çekiyor. Düşünün bir kere! 11.571 km² yüzölçümüne ve 2 milyon 900 bin kişilik nüfusa sahip olan Katarlıların, ülkemizden 1 milyon 177 bin 780 metrekare toprak satın almasının hikmeti nedir?

O topraklar ki, Türkiye'nin en güzel, stratejik yerlerinde. Boğaz'daki yalılara Katarlı istilası, Haliç'te planlanan yatırımların Katarlıların ortak edilme projesi ve Kanal İstanbul.

Yeri gelmişken, Abdülhamit'in toprak satmasını inkar eden, Filistin toprakları satılık değildir, diyerek şov yapanlara Anadolu topraklarını neden satıyorsunuz, diye sorun. 

Kanal İstanbul'u kim istiyor, kimin için yapılmak isteniyor?

Ya ABD'nin rızası?

Rahmetli Aytunç Altındal, 'Büyük Ortadoğu Projesi'nin çatısı Karadeniz' olduğunu bizzat ABD kaynaklarından açıklamıştı. 

Bu kapının kilidi Montrö Boğazlar sözleşmesi. Bu proje ile kilit açılacak ve ABD'nin rızası kazanılacak.

 
Akın Aydın / diğer yazıları
Para sayılan ofisin sahibi avukatın ifadesi
'3 saat boyunca para getirdiler'
İsrail'den Refah'ta yeni katliam
En az 14 Filistinli öldürüldü
Rize'de il müdürünü görevden aldı
Erdoğan'dan yeni atamalar
Süleymaniye hatadan dönmeli
İstikrarı hakim kılmakta kararlıyız
8 yılda çıkan yerli sermaye 600 milyar dolar
Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor
Kaftancıoğlu da ifadeye çağrıldı
İki şüphelinin ifadesi ortaya çıktı
Erdoğan 4. Kolordu Komutanlığı'nda konuştu
Irak ve Suriye mesajı
Utan dünya!
Bombalardan kurtulanlar açlıktan ölüyor
Ali Koç'tan tarihi çıkış
'Gerekirse bir alt lige düşeceğiz'
TİP adaylığını çektiğini duyurmuştu
Ses kayıtları yayınlandı
İmamoğlu İnşaat Genel Müdürü ifade verdi
'Para sayma' soruşturması sürüyor
Makas açılınca, Altınok için sahaya indi
Mansur Yavaş'ı hedef aldı
'Darende'ye hizmet için yola çıktık'
BTP'den Darende'de büyük miting
Ankara anketinden büyük fark çıktı
Mansur Yavaş kendiyle yarışıyor
"Gazze en büyük açık hava mezarlığına dönüştü"
AB Yüksek Temsilcisi Josep Borrell
Para sayılan ofisin sahibi avukatın ifadesi
'3 saat boyunca para getirdiler'
İsrail'den Refah'ta yeni katliam
En az 14 Filistinli öldürüldü
Rize'de il müdürünü görevden aldı
Erdoğan'dan yeni atamalar
Süleymaniye hatadan dönmeli
İstikrarı hakim kılmakta kararlıyız
8 yılda çıkan yerli sermaye 600 milyar dolar
Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor
Kaftancıoğlu da ifadeye çağrıldı
İki şüphelinin ifadesi ortaya çıktı
Erdoğan 4. Kolordu Komutanlığı'nda konuştu
Irak ve Suriye mesajı
Utan dünya!
Bombalardan kurtulanlar açlıktan ölüyor
Ali Koç'tan tarihi çıkış
'Gerekirse bir alt lige düşeceğiz'
TİP adaylığını çektiğini duyurmuştu
Ses kayıtları yayınlandı
İmamoğlu İnşaat Genel Müdürü ifade verdi
'Para sayma' soruşturması sürüyor
Makas açılınca, Altınok için sahaya indi
Mansur Yavaş'ı hedef aldı
'Darende'ye hizmet için yola çıktık'
BTP'den Darende'de büyük miting
Ankara anketinden büyük fark çıktı
Mansur Yavaş kendiyle yarışıyor
"Gazze en büyük açık hava mezarlığına dönüştü"
AB Yüksek Temsilcisi Josep Borrell
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.