Kira düzenlemesi Anayasa Mahkemesi yolunda
Konut kira artışlarını 1 Temmuz 2023'e kadar yüzde 25 ile sınırlayan yasal düzenleme 11 Haziran 2022 itibariyle yürürlüğe girdi. Emlakçılara göre mevcut kiracılar için olumlu gibi görünen bu karar yeni kiracılara kabus yaşatacak. Mal sahipleri ise düzenlemeyi Anayasa Mahkemesi'ne götürmeye hazırlanıyor





Yeni kiracılar için kabus olacak
Uzmanlara göre uygulama mevcut kiracılar için olumlu görünse de yeni kiracılar için büyük problemleri de beraberinde getirebilir. Daha uygulama yürürlüğe girmeden bunun ilk etkilerinin görülmeye başladığını belirten emlakçılar, mevcut kira artış oranını yetersiz bulan mal sahiplerinin evlerini daha yüksek fiyata kiraya vermek için ilanları geri çektiklerini açıkladı. Yani düzenlemeden önce 3 bin liraya evini kiraya vermek isteyen mal sahipleri şimdi istedikleri kirayı 4 bin 4 bin 500 liraya yükseltiyorlar. Kira düzenlemesinin hukuk dışı uygulamalara kapı aralayacağını dile getiren hukukçular ise düzenlemenin mal sahipleri açısından hak kaybına neden olduğuna dikkat çekiyorlar. Mal sahiplerini temzil eden bazı hukukçular ise düzenlemeyi Anayasa Mahkemesi'ne götürmeye hazırlandıklarını açıkladı. Yeni düzenlemenin neden olacağı bir diğer sorunun ise mal sahiplerinin kiracılardan boş tarihli tahliye taahhüdü almak istemeleri olacağı ifade ediliyor. Hukukçulara göre ev sahipleri boş tarihli tahliye taahhüdü almak isteyecek. Bu hem hükümetin istediğine de tam olarak ulaşamaması, hem de yeni anlaşmazlıkların körükleneceği anlamına geliyor.















































































