Kızıl Alabalık'ın nesli tükeniyor
Iğdır'ın Tuzluca ilçesi ile Ağrı'nın Taşlıçay ilçesi sınırları içerisinde bulunan Balıklı gölde yaşayan ve çevrede şifa kaynağı olarak bilinen ünlü kırmızı pullu ‘Kızıl Alabalık'ın bilinçsiz avlanmadan dolayı neslinin yok olmakla y
Bu balığının türünün korunması için önlem alınması gerektiğini savunan Bildik, “Daha önce burada bilinçsiz avlanama yasağı vardı. Gölde ihale usulü ile avcılık yapılıyor. Biz de bir kaç kez ihaleyi aldık ve burada bu işi yaptık. Artık şimdi balığının türü azalınca kimse ihaleye girmiyor çünkü zarar ediyor. Bunun için balığının türünün çoğaltılması için balık gölün kenarında küçük havuzlarda çoğaltılıp tekrar göle atılır ve bilinçsiz avlanmanın önüne geçilirse belki bu tür korunur” şeklinde konuştu. Yurt içi ve yurt dışından balığının şifa kaynağı oluğuna inanan insanlar tarafından siparişler aldıklarını anlatan Ekrem Bildik, “Kırmızı pullu ‘Kızıl alabalık' lezzetinden öte, kırık, çıkık gibi ortopedik tedavilerde ilaç kullanılmaktadır. Ayrıca midesinde iltihap olan, astım hastası olanlar, kanser tedavisi görenler, bağırsağında rahatsızlığı olanlar bu balığı tercih ediyor. Özelikle midesinde ağır rahatsızlığı olanlar, bu balığı şifa olarak görüyor, 1-2 santimetre boylarındaki küçük balıkları diri diri yutarak iyileştiklerini söylüyorlar” dedi.














































































