logo
27 AĞUSTOS 2025


Küçük bir atölyeden otomotiv markasına

Japonya, otomotiv dünyasında Toyota, Honda, Nissan gibi devlerle tanınsa da, Mitsuoka Motors gibi kendine özgü bir yere sahip butik üreticiler de bu zengin endüstrinin dikkat çekici parçaları arasında yer alıyor

11.06.2025 00:28:00
Abdülkadir Gündoğdu
Küçük bir atölyeden otomotiv markasına
Küçük bir atölyeden otomotiv markasına
Japonya, otomotiv dünyasında Toyota, Honda, Nissan gibi devlerle tanınsa da, Mitsuoka Motors gibi kendine özgü bir yere sahip butik üreticiler de bu zengin endüstrinin dikkat çekici parçaları arasında yer alıyor.

1968 yılında kurulan Mitsuoka, alışılmadık tasarımları ve özellikle 1950'ler ile 1960'ların Amerikan ve İngiliz klasik otomobillerinden ilham alan retro modelleriyle otomotiv dünyasında kendine geniş bir alan yarattı.

Küçük Bir Atölyeden Otomotiv Markasına

Mitsuoka Motors, 1968 yılında Susumu Mitsuoka tarafından Japonya'nın Toyama şehrinde kuruldu. Başlangıçta bir oto tamir atölyesi olarak faaliyet gösteren şirket, 1980'lerde özel karoser tasarımlarıyla dikkat çekmeye başladı.


1994 yılında Mitsuoka, Honda'dan sonra Japonya'da resmi olarak tescil edilen 10. otomotiv üreticisi unvanını kazandı. Bu, markanın Japonya otomotiv endüstrisindeki yerini sağlamlaştıran önemli bir dönüm noktasıydı.

Retro Tasarımın Öncüsü: İlk Modeller



Mitsuoka'nın ilk dikkat çekici modeli, 1987'de tanıtılan BUBU Classic SSK oldu. Volkswagen Beetle tabanlı bu araç, Mercedes-Benz SSK roadster'ın bir replikası olarak tasarlandı.

Ardından 1989'da BUBU 356 Speedstar, Porsche 356 Speedster'ın bir kopyası olarak piyasaya sürüldü. Bu modeller, Mitsuoka'nın retro tasarıma olan tutkusunu ve mevcut araçları dönüştürme yeteneğini ortaya koydu.

1993'te tanıtılan Viewt, Mitsuoka'nın en ikonik modellerinden biri oldu. Nissan March (Micra) temelli bu araç, Jaguar Mark II'nin klasik tasarımını modern bir hatchback ile birleştirdi. Yuvarlak farlar, krom ızgara ve deri döşemeli iç mekanıyla Viewt, retro severlerin kalbini fethetti. Viewt'un başarısı, Mitsuoka'nın seri üretim araçları özelleştirme konusundaki yetkinliğini kanıtladı ve markayı geniş kitlelere tanıttı.

Galue Serisi ve Lüks Arayışı



Mitsuoka, 1990'ların ortalarında Galue serisiyle daha lüks ve büyük araçlara yöneldi. Galue-I, Nissan Crew temel alınarak üretildi ve Bentley R-Type'tan ilham alan tasarımıyla dikkat çekti.

Ardından Galue-II (Nissan Cedric ve Gloria temelli) ve Galue-III (Nissan Fuga temelli) modelleri geldi. Bu araçlar, klasik İngiliz lüks otomobillerinin estetiğini modern Japon teknolojisiyle harmanladı. İç mekanlarda deri koltuklar ve ahşap döşemeler gibi detaylar, Mitsuoka'nın premium bir deneyim sunma hedefini yansıtıyordu.

Orochi: Mitsuoka'nın Süper Otomobili

2001 yılında Tokyo Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Mitsuoka Orochi, markanın en iddialı projelerinden biri oldu. Efsanevi Japon sekiz başlı ejderhası Yamata no Orochi'den adını alan bu spor otomobil, Honda NSX şasisi üzerine inşa edilmiş bir konsept olarak başladı. 2006'da üretime giren Orochi, Toyota'nın 3.3 litrelik V6 3MZ-FE motoruyla (230 beygir) donatıldı ve yalnızca 400 adetle sınırlı üretildi.

Orochi, "moda süper otomobili" olarak tanımlandı ve çarpıcı tasarımıyla hem övgü hem de eleştiri aldı. Bazı eleştirmenler, özellikle Batı medyasında, Orochi'yi "dünyanın en çirkin arabası" olarak nitelese de, Japonya'da 2006'da bir otomobil dergisi tarafından yılın aracı seçildi. Orochi'nin Kabuto, Zero ve Gold Premium gibi sınırlı üretim versiyonları da markanın yenilikçi ruhunu yansıttı. 2014'te üretimine son verilen Orochi, Mitsuoka'nın cesur ve özgün vizyonunun bir simgesi olarak tarihe geçti.

Buddy: Retro ve Modernin Buluşması

2020'de tanıtılan Mitsuoka Buddy, markanın retro tutkusunu modern bir crossover ile birleştiren en yeni örneklerden biri oldu. Toyota RAV4 temelli bu araç, 1980'lerin Amerikan SUV'lerinden, özellikle Chevrolet modellerinden ilham alan tasarımıyla dikkat çekti.

Krom detaylar, dikey stop lambaları ve minimalist arka tasarımıyla Buddy, kısa sürede tüm ön siparişlerin tükenmesini sağladı. 2021'de sadece 50 adet üretilecek olan modelin fiyatı 45.000 dolardan başlıyor. Buddy, Mitsuoka'nın modern teknolojiyle nostaljiyi birleştirme konusundaki ustalığını bir kez daha gösterdi.

Mitsuoka'nın Mirası ve Geleceği

Mitsuoka Motors, Japonya'nın otomotiv devleri arasında küçük ama etkili bir oyuncu. Retro tasarımları, modern teknolojiyle buluşturarak otomotiv dünyasında eşsiz bir yer edindi. Markanın sınırlı üretim anlayışı, her bir aracını koleksiyon parçası haline getiriyor.

Gelecekte, Mitsuoka'nın elektrikli araç trendlerine nasıl uyum sağlayacağı merak konusu. Ancak markanın şimdiye kadarki serüveni, özgünlüğünden ödün vermeden otomotiv dünyasında iz bırakmaya devam edeceğini gösteriyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Trump destekçisi kadın, Kuran’ı Kerim’i yaktı
Cumhuriyetçi Valentina Gomez: 'Teksas'ta İslam'ı bitireceğim'
Güney Kore'de akıllı telefonları yasaklıyor
Türkiye'de gündemde değil
Topçular-Eskihisar hattında intihar girişimi
Kadın yolcu feribottan kendini denize böyle attı
Mozaik taşların çalındığı iddia edildi
Süleymaniye Camii'nde hırsızlık
Gazze'de açlık öldürüyor
10 kişi daha açlıktan öldü
Çok sayıda gözaltı var
Kapalıçarşı'da büyük operasyon
Memur-Sen ve Kamu-Sen masadan kalkmıştı
Zam oranı Resmi Gazete'de
Bugün baro başkanları dinlenecek
Komisyon 6. kez toplanıyor
İsrail bu kez Suriye'ye İHA'larla saldırdı
6 Suriye askeri öldü, Şara suskun
Tom Barrack'tan büyük küstahlık
Özrü Barrack değil Lübnan hükümeti diledi
Hakem Kurulu zam kararını açıkladı
Memur-Sen, Hakem Kurulu’ndan çekildi
Barrack, Suriye'nin 'yönetim modelini' açıkladı
ABD, Suriye'ye uygulanan yaptırımları kaldırdı
Yargının hızı bu kez şaşırttı
Mücahit Birinci hakkında jet karar
Madde 66 devleti ilgilendiriyor
Bu işin finali anayasa değişikliği
Tüm Emlak Danışmanları Birliği Başkanı Hakan Akçam:
"Öğrenciler için kira alarmı veriyoruz"
Trump destekçisi kadın, Kuran’ı Kerim’i yaktı
Cumhuriyetçi Valentina Gomez: 'Teksas'ta İslam'ı bitireceğim'
Güney Kore'de akıllı telefonları yasaklıyor
Türkiye'de gündemde değil
Topçular-Eskihisar hattında intihar girişimi
Kadın yolcu feribottan kendini denize böyle attı
Mozaik taşların çalındığı iddia edildi
Süleymaniye Camii'nde hırsızlık
Gazze'de açlık öldürüyor
10 kişi daha açlıktan öldü
Çok sayıda gözaltı var
Kapalıçarşı'da büyük operasyon
Memur-Sen ve Kamu-Sen masadan kalkmıştı
Zam oranı Resmi Gazete'de
Bugün baro başkanları dinlenecek
Komisyon 6. kez toplanıyor
İsrail bu kez Suriye'ye İHA'larla saldırdı
6 Suriye askeri öldü, Şara suskun
Tom Barrack'tan büyük küstahlık
Özrü Barrack değil Lübnan hükümeti diledi
Hakem Kurulu zam kararını açıkladı
Memur-Sen, Hakem Kurulu’ndan çekildi
Barrack, Suriye'nin 'yönetim modelini' açıkladı
ABD, Suriye'ye uygulanan yaptırımları kaldırdı
Yargının hızı bu kez şaşırttı
Mücahit Birinci hakkında jet karar
Madde 66 devleti ilgilendiriyor
Bu işin finali anayasa değişikliği
Tüm Emlak Danışmanları Birliği Başkanı Hakan Akçam:
"Öğrenciler için kira alarmı veriyoruz"
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.