Küresel ısınma buğdayı vurdu
Mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklıklar nedeniyle üretimde olumsuzlukların önüne geçilmesi için tavziyede bulunan uzmanlar, buğday ekiminin kasımda yapılmasını öneriyor
AA





'Artık ekim ayı değişti'
Kaya, geçen yıl Trakya'da kasıma kadar beklenen yağışların düşmediğini, bu nedenle tohum yatağı hazırlamanın zor olduğunu dile getirdi. Bu yıl düşen yağışlarla toprağın ekime uygun hale geldiğini ancak ekim sonrası nemli yapı ve sıcak havayla buğdayın hemen büyüyeceğini anlatan Kaya, şunları kaydetti: "Arkasından normal kış sezonu olmayacağı için de büyümesine devam edecek, kışa daha yüksek seviyelerde girmiş olacak. Buğday çok fazla büyüdüğü zaman iki şey ortaya çıkıyor. Nem ve sıcaklığın çok fazla olduğu, ardından karsız donların olduğu dönemlerde zararlıların ve hastalıkların bu bitkilerde çoğalma ve hastalık yapma riski çok fazla. Karsız don olursa yani eksi derecelere düşen havalar olursa bitkinin çok fazla miktarda büyümesiyle çok fazla su tutan genç yapraklar da büyüyor. Böyle olunca erken gelişmiş yaprakların da donması suretiyle verim kayıpları çok fazla oluyor. Bu nedenle geçtiğimiz on yıllık tecrübe çerçevesinde küresel ısınmanın etkilerini daha fazla hissettiğimiz için biz doğal olarak artık ekim ayını 'ekim ayı' olmaktan çıkartıyoruz."














































































