Kuruyemiş ihracatı 1.4 milyar dolar
Kuru Meyve ve Mamulleri sektörü, 2019'da ihracatını bir önceki yıla kıyasla yüzde 2.5 oranında artırarak, 1.4 milyar dolara çıkardı. KUMİB Başkanı Muhsin Çakıcı, “Sektör ve birlik olarak başarılı bir 2019 geçirdik. Birlik olarak 2020’de ihracatımızda yüzde 10 oranında artış hedefliyoruz" dedi
13.01.2020 15:00:00





Kuru Meyve ve Mamulleri sektörü, 2019 yılını ihracat artışı ile kapattı. Sektör, 2019 yılında 155 ülkeye 1.4 milyar dolar tutarında ihracat yaptı. İhracatını, 2018 yılına göre yüzde 2.5 oranında arttıran kuru meyve sektörü, en fazla ihracatı 191 milyon dolar ile Almanya'ya gerçekleştirdi. Almanya'nın ardından 183 milyon dolar ile Birleşik Krallık, 109 milyon dolar ile İtalya ve 97 milyon dolar ile Fransa geldi. İstanbul Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KUMİB) Başkanı Muhsin Çakıcı, kuru meyve sektörünün 2019 yılında en fazla ihracat artışını Irak, Birleşik Krallık ve İtalya'ya yaptığını belirterek, "Irak'a yüzde 23.5, Birleşik Krallık'a yüzde 11 ve İtalya'ya yüzde 7.5 oranında ihracat artışı gerçekleştirildi. Türkiye'nin geçen yıl en fazla ihraç ettiği kuruyemiş 'çekirdeksiz kuru üzüm' oldu. Türkiye, 2019'da yurt dışına 523 milyon dolar değerinde 244 bin ton çekirdeksiz kuru üzüm sattı" dedi.
Antep fıstığı ihracatı artışta
Çakıcı, kuru meyve sektörünün, 2019 yılında değer bazında en fazla ihracat artışını yüzde 24 ile Antep fıstığı ve yüzde 8.5 oranı ile çam fıstığında gerçekleştirdiğini kaydetti. Çakıcı, yeni yıla dair hedeflerini dile getirerek, şunları söyledi: "Bu sene rekoltemiz bol olduğu için uluslararası pazarlarda rekabetçi olduk ve farklı bölgelere rahatlıkla ulaştık. Bu durum ihracat rakamlarımıza da yansıdı. Sektör ve birlik olarak başarılı bir 2019 geçirdik. Sektörün ihracatı yüzde 2.5 oranında artarken, KUMİB olarak yüzde 8 oranında bir ihracat artışı yakaladık. Birlik olarak, 2020'de ihracatımızda yüzde 10 oranında artış hedefliyoruz" dedi.
Avustralya hedef pazar
Çakıcı, Avrupa pazarı dışında Uzakdoğu ve Avustralya gibi alternatif pazarlarda büyümeyi hedeflediklerini açıklayarak, "2020 yılında Uzakdoğu ve Avustralya'ya yönelik tanıtım faaliyetlerine hız vereceğiz. Avustralya pazarına yönelik faaliyetlerimiz hem Fine Food Fuarı Milli Katılım organizasyonu hem de Türkiye Tanıtım Grubu koordinatörlüğünde yürüttüğü 'Avustralya Pazarı Kuru Meyve ve Mamulleri Tanıtım Projesi' ile yeni yılda da artarak devam edecek. Çin ve Katar da, Türk kuruyemişi ile yakından ilgileniyor" şeklinde konuştu.
Antep fıstığı ihracatı artışta
Çakıcı, kuru meyve sektörünün, 2019 yılında değer bazında en fazla ihracat artışını yüzde 24 ile Antep fıstığı ve yüzde 8.5 oranı ile çam fıstığında gerçekleştirdiğini kaydetti. Çakıcı, yeni yıla dair hedeflerini dile getirerek, şunları söyledi: "Bu sene rekoltemiz bol olduğu için uluslararası pazarlarda rekabetçi olduk ve farklı bölgelere rahatlıkla ulaştık. Bu durum ihracat rakamlarımıza da yansıdı. Sektör ve birlik olarak başarılı bir 2019 geçirdik. Sektörün ihracatı yüzde 2.5 oranında artarken, KUMİB olarak yüzde 8 oranında bir ihracat artışı yakaladık. Birlik olarak, 2020'de ihracatımızda yüzde 10 oranında artış hedefliyoruz" dedi.
Avustralya hedef pazar
Çakıcı, Avrupa pazarı dışında Uzakdoğu ve Avustralya gibi alternatif pazarlarda büyümeyi hedeflediklerini açıklayarak, "2020 yılında Uzakdoğu ve Avustralya'ya yönelik tanıtım faaliyetlerine hız vereceğiz. Avustralya pazarına yönelik faaliyetlerimiz hem Fine Food Fuarı Milli Katılım organizasyonu hem de Türkiye Tanıtım Grubu koordinatörlüğünde yürüttüğü 'Avustralya Pazarı Kuru Meyve ve Mamulleri Tanıtım Projesi' ile yeni yılda da artarak devam edecek. Çin ve Katar da, Türk kuruyemişi ile yakından ilgileniyor" şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.