logo
23 KASIM 2025


Lincoln Aviator'ın fırtınalı tarihçesi

Ford Motor Company’nin lüks kanadı Lincoln, "Uçak" anlamına gelen "Aviator" modeliyle SUV pazarında ilginç bir serüvene imza attı

23.11.2025 00:06:00
Abdülkadir Gündoğdu
Lincoln Aviator'ın fırtınalı tarihçesi
Lincoln Aviator'ın fırtınalı tarihçesi
Ford Motor Company'nin lüks kanadı Lincoln, "Uçak" anlamına gelen "Aviator" modeliyle SUV pazarında ilginç bir serüvene imza attı.

2000'lerin başında kısa süren ömrünün ardından 15 yıl sessizliğe gömülen, 2020'de ise "küllerinden doğarak" pazara muhteşem bir dönüş yapan Aviator, lüks, güç ve teknolojinin harmanlandığı bir başarı hikayesi yazıyor.

Amerikan otomotiv endüstrisinin devlerinden Ford'un lüks segmentteki temsilcisi Lincoln, "Navigator"ın küçük kardeşi olarak tasarladığı Aviator ile pazarın dengelerini değiştirmeyi hedeflemişti. İşte bu ikonik modelin dünden bugüne uzanan hikayesi...

Perde 1: Kısa Süren İlk Uçuş (2003 - 2005)



2003 yılında yollara çıkan ilk nesil Lincoln Aviator, aslında çok net bir formüle dayanıyordu: "Bebek Navigator".

Tasarım ve Altyapı: Ford Explorer şasisi üzerine inşa edilen bu model, tasarım olarak markanın amiral gemisi Navigator'ın neredeyse birebir kopyasıydı, sadece boyutları küçültülmüştü.

Kaputun Altındaki Güç: Dönemin Amerikan ruhuna uygun olarak, 4.6 litrelik devasa bir V8 motorla (302 beygir) donatılmıştı.

Neden Bitti? İlk nesil Aviator, sadece 3 yıl üretimde kalabildi. Bunun temel sebebi "kimlik bunalımıydı". Araç, Ford Explorer'a çok benziyordu ancak fiyatı çok daha yüksekti. Ayrıca Navigator ile Mercury Mountaineer arasında sıkışıp kalmış, kendine has bir müşteri kitlesi yaratmakta zorlanmıştı. 2005 yılında sessiz sedasız üretim bantlarına veda etti.

Perde 2: Muhteşem Geri Dönüş (2020 - Günümüz)



Lincoln, 2010'ların sonunda marka kimliğini tamamen yenilemeye karar verdiğinde, tozlu raflardaki "Aviator" ismini geri çağırdı. Ancak bu kez strateji çok farklıydı: Artık kopyalamak yok, özgün olmak var.

2020 model yılıyla geri dönen ikinci nesil Aviator, otomotiv dünyasında büyük ses getirdi:

Havacılık İlhamlı Tasarım: Adının hakkını vererek, uçak kanatlarından esinlenen eğimli tavan çizgisi ve aerodinamik yapısıyla Avrupalı rakiplerine (BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90) meydan okuyan bir estetik sundu.

Teknolojik Devrim: Anahtarı tarihe gömen "Phone As A Key" (Telefonu Anahtar Olarak Kullanma) teknolojisi ve senfonik orkestra tarafından kaydedilen uyarı sesleri gibi ultra lüks detaylarla donatıldı.

Hibrit Güç: Eski V8'lerin yerini, modern ve çok daha güçlü 3.0 litrelik çift turbolu V6 motorlar aldı. Özellikle Grand Touring versiyonu, şarj edilebilir hibrit (PHEV) teknolojisiyle hem 494 beygirlik bir canavar hem de sessiz bir şehir içi aracı olabiliyordu.

Türbülanslar ve Geri Çağırmalar

Her başarı hikayesinde olduğu gibi Aviator'ın ikinci baharında da bazı pürüzler yaşandı. Ford ve Lincoln, üretim kalitesiyle ilgili bazı zorluklarla karşılaştı:

Geri Görüş Kamerası Sorunu: Geçtiğimiz yıllarda, 360 derece kamera sistemindeki yazılım hataları nedeniyle binlerce araç geri çağrıldı.

Gövde Parçaları: Son dönemde bazı modellerde arka kapı cam çıtaları gibi kozmetik parçaların seyir halindeyken ayrılma riski nedeniyle servis güncellemeleri yayınlandı. Bu durum, modelin "lüks" algısına gölge düşürse de marka hızlı müdahalelerle müşteri memnuniyetini korumaya çalıştı.

Pazar Konumu

Bugün Lincoln Aviator, Amerika pazarında "Orta Boy Lüks SUV" segmentinin en güçlü oyuncularından biri.

Hedef Kitle: Geniş aileler, konfordan ödün vermeyenler ve Alman otomobillerinin sert sürüş karakterinden ziyade "Amerikan konforu" (sessiz, yumuşak sürüş) arayanlar.

Tüketim: Özellikle Kuzey Amerika ve Çin pazarında yüksek satış rakamlarına ulaştı. Türkiye pazarında ise resmi olarak satılmasa da, özel ithalat yoluyla getirilen nadir ve prestijli bir model olarak biliniyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Kazandı ama ağır yaralı!
Galatasaray derbi öncesi hata yapmadı
Özel'den 'Mansur Yavaş' tepkisi
'İmamoğlu'na yapılanın aynısı...'
'Hukuk bir gün herkese lazım olacaktır'
Mansur Yavaş'tan soruşturma tepkisi
‘İktidarın görevi halkın refahıdır’
‘İlla birini görmek istiyorsanız Türk Milletini görün’
Amerikalı Osmanlı tarihçisinden farklı bir bakış
Osmanlı ordusu neden zayıfladı?
Ticaret Bakanlığı'nın kararı bekleniyor!
Paslanmaz çeliğe ek vergi 300 bin kişiyi işinden edecek
Dezenflasyon süreci yavaş seyrediyor
IMF: Türkiye'de ekonomik riskler hala daha yüksek
Maduro'dan ABD'li öğrencilere mesaj:
"Savaşı durdurun, savaşa hayır"
Trump, Mamdani ile görüşmeyi değerlendirdi
"Çok üretken bir toplantı"
Bu işin sonu nereye varacak?
Devletin borcu katlanıp duruyor
Yapıların yüzde 60'ının çürük olduğu İzmir risk altında
Ege'de deprem riski yüksek
Erhürman'dan Rum lidere tepki
"Sayın Hristodulidis'in açıklaması benim için yok hükmündedir"
Maydanoz Döner’e 'FETÖ' davasında ilk karar
35 sanığa tahliye, 11 sanığın tutukluluk halinin devamına hükmedildi
Van'da İmralı kararı sonrası CHP ilçe binasına saldırı
CHP Van İl Başkanı Mehmet Ali Saklı’dan ‘provokasyon’ uyarısı
Komisyon İmralı'ya gidiyor
AKP, MHP, DEM Parti 'evet' dedi
Kazandı ama ağır yaralı!
Galatasaray derbi öncesi hata yapmadı
Özel'den 'Mansur Yavaş' tepkisi
'İmamoğlu'na yapılanın aynısı...'
'Hukuk bir gün herkese lazım olacaktır'
Mansur Yavaş'tan soruşturma tepkisi
‘İktidarın görevi halkın refahıdır’
‘İlla birini görmek istiyorsanız Türk Milletini görün’
Amerikalı Osmanlı tarihçisinden farklı bir bakış
Osmanlı ordusu neden zayıfladı?
Ticaret Bakanlığı'nın kararı bekleniyor!
Paslanmaz çeliğe ek vergi 300 bin kişiyi işinden edecek
Dezenflasyon süreci yavaş seyrediyor
IMF: Türkiye'de ekonomik riskler hala daha yüksek
Maduro'dan ABD'li öğrencilere mesaj:
"Savaşı durdurun, savaşa hayır"
Trump, Mamdani ile görüşmeyi değerlendirdi
"Çok üretken bir toplantı"
Bu işin sonu nereye varacak?
Devletin borcu katlanıp duruyor
Yapıların yüzde 60'ının çürük olduğu İzmir risk altında
Ege'de deprem riski yüksek
Erhürman'dan Rum lidere tepki
"Sayın Hristodulidis'in açıklaması benim için yok hükmündedir"
Maydanoz Döner’e 'FETÖ' davasında ilk karar
35 sanığa tahliye, 11 sanığın tutukluluk halinin devamına hükmedildi
Van'da İmralı kararı sonrası CHP ilçe binasına saldırı
CHP Van İl Başkanı Mehmet Ali Saklı’dan ‘provokasyon’ uyarısı
Komisyon İmralı'ya gidiyor
AKP, MHP, DEM Parti 'evet' dedi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.