‘Maalesef uzayı bile kirletiyoruz’
TÜBİTAK Uzay Teknolojileri Araştırma Enstitüsü Müdürü Doç. Dr. Lokman Kuzu, 62 yıldır uzaya çok sayıda uydu gönderildiğini, ömrünü tamamlayan uyduların geri getirilemediğini belirterek, "Maalesef ki, uzayı kirletiyoruz ve bir tehdit haline gelmektedir" dedi





Kuzu, "Binlerce uydu şu an dünya yörüngesinde dönmektedir ve bu uydular sürekli bir etki halinde. Ömrünü tamamlamış uydular uzayda kalmakta ve geriye getirilemiyor. Uzayda binlerce parça, çöp halinde ve gitgide bu parçalar artıyor. Maalesef ki, uzayı kirletiyoruz ve bir tehdit haline gelmektedir. Her bir parça saatte 25 bin kilometre hızla yörüngede dolaşıyor. Türkiye'nin şu anda uzayda TÜRKSAT 3A, TÜRKSAT 4A ve TÜRKSAT 4B haberleşme uyduları ile Göktürk 1, Göktürk 2 ve Rasat yer gözlem uyduları olmak üzere altı uydusu var.
Ülkemizde tasarlanan ve üretilen yer gözlem uydularımız Rasat ve Göktürk 2 uyduları yaklaşık 700 kilometre yükseklikte görev yapmaya devam ediyor. Tasarım ve üretim süreçleri devam eden TÜRKSAT 6A uydusu ise ülkemizde geliştirilen ve üretilen ilk haberleşme uydu projesi olma özelliğini taşıyor. Ancak ülkemizin meteoroloji uydusu, bilimsel ve navigasyon uyduları çok az" ifadelerini kullandı. İHA














































































