Türkiye'de tüketicilerin yarısından çoğunun yaptığı alışverişlerde satın aldığı ürünlerin markasına önem verdiği açıklandı Türkiye Genç İşadamları Derneği (TUGİAD), tüketicilerin alışverişlerinde ve günlük yaşamdaki kullandığı marka ürünlerine yönelik bir araştırma gerçekleştirdi. İstanbul, Ankara ve Mersin'de geçen yılın kasım ayında 1.236 kişiyle yüz yüze yapılan 'Alışveriş Alışkanlıkları Araştırması- Alışverişlerimizde Marka Ne Kadar Önemli' başlığıyla hazırlanan araştırmada Türk halkının marka kavramına bakışı ile satın aldıkları ürün ve hizmetlere yansıması hakkında çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Ankette dikkat çeken konu başlıklarından, "Satın aldığınız ürünlerin markalı olması insanların size olan bakış açısını değiştiriyor mu?" sorusuna yüzde 79'u 'evet' cevabı verdi. "Ürün reklamlarında yer alan ünlülerin satın alma tercihinizi etkilediğini düşünüyor musunuz?" sorusuna ise yüzde 58 'düşünmüyorum' cevabını verdi. Marka tericihine sektörel bakıldığında en çok yüzde 24 ile sağlık, yüzde 16,9 ile de eğitim hizmetleri öne çıktı. Tüketicilerin günlük yaşamdaki kullandığı ürünlerde en çok marka aradığı grup; yiyecek ve içecekler (yüzde 23), cep telefonu (yüzde 18,5) ve elektronik (yüzde 10,5) şeklinde sıralandı. Markasına en az bakılan ürün grubu da giyecek ve ayakkabı. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.