Mehmet Torun: Bu madencilik değil talandır, soygundur
Torun, “Vergi aflarına, muafiyetlere, teşviklere baktığınız zaman firmalar cebinden bir kuruş ödemeden bütün halkın malı olan bu madenleri alıyor” dedi.
Bülent TAPICI





Son örneğini Sinop Boyabat'ta gördüğümüz maden sahalarının yok pahasına özelleştirilmesine dikkat çeken Torun, "Vergi aflarına, muafiyetlere, teşviklere baktığınız zaman firmalar cebinden bir kuruş ödemeden bütün halkın malı olan bu madenleri alıyor" dedi.
Torun şunları söyledi;
"Bu bir demokrasi sorunu aslında. Burada elde edilen bizim paralarımız, halkın paralarının, kaynaklarının bir yerlere aktarılması ve onun da farklı amaçlarla kullanılması ülkenin demokratikleşmesi önünde ciddi bir engel olarak gözüküyor.
Bu sadece maden sektörün sorunu değil Türkiye'nin sorunu. Madenler halkın malı, halkın yararına kullanılması lazım. Bu şekildeki madencilik politikasının zerre kadar halka faydası yoktur. Buna madencilik dememek lazım, bu bir talandır, bu bir soygundur.
Madenler halkın ise halkın yararına kullanılmasının yolunun politikasının mutlaka bulunması lazım, bu şekilde gitmesi ülkemizin yararına değildir."













































































