Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için eğitimde sınırlamaları kaldırmalı, okumak isteyen her öğrenciye üniversite imkânı sunulmalı, eğitim bedava yapılarak, parasına göre değil, kabiliyetine göre bir gençlik yetiştirilmelidir.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için eğitim bir milletin var oluşu sebebi olarak görülmeli ve çocuklarımızı, kendi donelerini, kendi kültür yapısını, siyaset yapısını, medeniyet yapısını öğretecek bir eğitim anlayışı ortaya koyarak insanımızı hem kendi, hem de devlet ve millet yararına göre yetiştirmeliyiz.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için 'tarih bir milletin hafızasıdır' gerçeğiyle Türk-İslam tarihi yabacılardan veya batıl kaynaklardan değil sağlam kaynaklardan öğrenmeli ve genç nesillerimize öğretmeliyiz.
Ülkemizde yıllardır Haçlı destekli çıkan ve de çıkarılmak istenen mezhep kavgalarını Kur'an ve hadis-i şerif'lerdeki beyan ile 'Tevhidin Merkez Ehl-i Beyt'tir' itikadı çerçevesinde buluşarak, Şii-Sünni-Alevi-Caferi ayrımını yok edip, itikat kardeşliğimizi ilan etmeliyiz.
Diğer taraftan etnik kimlik üzerinden bu milleti karşı karşıya getirmek isteyenlere Hacı Bektaşi Veli'nin ve Atatürk'ün, Lozan'a gönderdiği mesajdaki, 'Türk Milleti' tanımı ile tokatlanmalıdır. (Bu topraklar üzerinde yaşayan ve Müslüman olan herkes azınlık değil Türk'tür, Türk Milletidir)
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için devlet ve millet, bu devletin kurucusunu iyi tanımalı, ona atılan iftiraları ve bu iftiraların sebeplerini iyi teşhis edip, Atatürk'ün bu topraklarda birleştirici harç olduğunu kabul etmeliyiz.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için insanlarımıza geleceğe güvenle bakabileceği bir iş ve aile ortamı hazırlanmalıdır.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için sağlık hizmetleri bedava yapılmalı, bu hizmetlerden her vatandaşın rahatlıkla faydalanması sağlanmalıdır.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için bütün bu devlet ve millet kaynaşmasını dış ve iç tehditlerden koruyacak güçlü bir ordu oluşturulmalı ve bu ordu günümüzün en son teknolojik gelişmeleriyle donatılmalıdır.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için siyasetin tanım ve amacı yeniden yapılmalı ve bu amacı sorgulayan özgür vatandaş şahsiyeti oluşturulmalıdır.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için millet ile devletin 'birbiri ile çatışan' iki unsur olmadığını aksine millet-devlet beraberliği bütün sorunların çözümünde ve devletin bekasında temel kabul edilmesi gerekliliğini hem vatandaş, hem de devletin iyice özümsemesi gereklidir.
Alt başlıkları daha da çoğaltabiliriz. Bu yazdıklarım hayal değil. Prof. Dr. Haydar Baş'ın insana ve devlete bakışının anladığım kadarıyla aktardıklarım.
Bu maddelerin hepsi 'Milli Ekonomi Modelinde' mevcut. Dünyanın birçok ülkesi bu kanun niteliğindeki maddeleri aldı ve uyguluyor.
Artı, Sayın Baş bu eserini, eserdeki vurgularını masa başına oturup, 'ya bu millet ve devlet için neler yapılabilir' sorusunu düşünerek yazmadı.
İnsan ve devlet için gerekli olan bu ve daha fazlası maddeler Kur'an-ı Kerim'de mevcut, Hz. Muhammed'in (s.a.v.) diğer Peygamberlerin hayatlarında uygulanmış, İmam Ali (a.s.) bu uygulamaları aynen hayata geçirmiş, tarihteki onca medeniyetin kuruluş, yükseliş ve yıkılış mantıkları ortada.
İşte Prof. Dr. Haydar Baş hem itikadî, hem tarihi, hem de zamanın gerçeklerini bir araya getirerek ortaya bir eser koydu. Bu eseri fiiliyata geçirirsek ne devletin beka sorunu kalır, ne senin veya benim yarın, diye bir endişemiz olmaz. Karar senin!
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için eğitim bir milletin var oluşu sebebi olarak görülmeli ve çocuklarımızı, kendi donelerini, kendi kültür yapısını, siyaset yapısını, medeniyet yapısını öğretecek bir eğitim anlayışı ortaya koyarak insanımızı hem kendi, hem de devlet ve millet yararına göre yetiştirmeliyiz.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için 'tarih bir milletin hafızasıdır' gerçeğiyle Türk-İslam tarihi yabacılardan veya batıl kaynaklardan değil sağlam kaynaklardan öğrenmeli ve genç nesillerimize öğretmeliyiz.
Ülkemizde yıllardır Haçlı destekli çıkan ve de çıkarılmak istenen mezhep kavgalarını Kur'an ve hadis-i şerif'lerdeki beyan ile 'Tevhidin Merkez Ehl-i Beyt'tir' itikadı çerçevesinde buluşarak, Şii-Sünni-Alevi-Caferi ayrımını yok edip, itikat kardeşliğimizi ilan etmeliyiz.
Diğer taraftan etnik kimlik üzerinden bu milleti karşı karşıya getirmek isteyenlere Hacı Bektaşi Veli'nin ve Atatürk'ün, Lozan'a gönderdiği mesajdaki, 'Türk Milleti' tanımı ile tokatlanmalıdır. (Bu topraklar üzerinde yaşayan ve Müslüman olan herkes azınlık değil Türk'tür, Türk Milletidir)
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için devlet ve millet, bu devletin kurucusunu iyi tanımalı, ona atılan iftiraları ve bu iftiraların sebeplerini iyi teşhis edip, Atatürk'ün bu topraklarda birleştirici harç olduğunu kabul etmeliyiz.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için insanlarımıza geleceğe güvenle bakabileceği bir iş ve aile ortamı hazırlanmalıdır.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için sağlık hizmetleri bedava yapılmalı, bu hizmetlerden her vatandaşın rahatlıkla faydalanması sağlanmalıdır.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için bütün bu devlet ve millet kaynaşmasını dış ve iç tehditlerden koruyacak güçlü bir ordu oluşturulmalı ve bu ordu günümüzün en son teknolojik gelişmeleriyle donatılmalıdır.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için siyasetin tanım ve amacı yeniden yapılmalı ve bu amacı sorgulayan özgür vatandaş şahsiyeti oluşturulmalıdır.
Milli birlik ve tam bağımsız Türkiye için millet ile devletin 'birbiri ile çatışan' iki unsur olmadığını aksine millet-devlet beraberliği bütün sorunların çözümünde ve devletin bekasında temel kabul edilmesi gerekliliğini hem vatandaş, hem de devletin iyice özümsemesi gereklidir.
Alt başlıkları daha da çoğaltabiliriz. Bu yazdıklarım hayal değil. Prof. Dr. Haydar Baş'ın insana ve devlete bakışının anladığım kadarıyla aktardıklarım.
Bu maddelerin hepsi 'Milli Ekonomi Modelinde' mevcut. Dünyanın birçok ülkesi bu kanun niteliğindeki maddeleri aldı ve uyguluyor.
Artı, Sayın Baş bu eserini, eserdeki vurgularını masa başına oturup, 'ya bu millet ve devlet için neler yapılabilir' sorusunu düşünerek yazmadı.
İnsan ve devlet için gerekli olan bu ve daha fazlası maddeler Kur'an-ı Kerim'de mevcut, Hz. Muhammed'in (s.a.v.) diğer Peygamberlerin hayatlarında uygulanmış, İmam Ali (a.s.) bu uygulamaları aynen hayata geçirmiş, tarihteki onca medeniyetin kuruluş, yükseliş ve yıkılış mantıkları ortada.
İşte Prof. Dr. Haydar Baş hem itikadî, hem tarihi, hem de zamanın gerçeklerini bir araya getirerek ortaya bir eser koydu. Bu eseri fiiliyata geçirirsek ne devletin beka sorunu kalır, ne senin veya benim yarın, diye bir endişemiz olmaz. Karar senin!
Akın Aydın / diğer yazıları
- Dünkü Hayber bugünkü İsrail’den daha güçlüydü -2- / 18.04.2024
- Dünkü Hayber bugünkü İsrail’den daha güçlüydü -1- / 17.04.2024
- İsrail, İslam dünyasının acziyetini ispatladı / 15.04.2024
- ‘Artık demir almak günü gelmişse zamandan’ / 14.04.2024
- İktidarın İsrail laubaliliği / 13.04.2024
- Abanın altındaki 5 kişi / 12.04.2024
- Nasıl bir ayı geride bıraktık? / 11.04.2024
- İlahi emri yerine getirdiğimiz için bayram yapıyoruz / 10.04.2024
- Milli Görüşçülerin İsrail ve dinlerarası diyalog gömleği -2- / 08.04.2024
- Milli Görüşçülerin İsrail ve dinler arası diyalog gömleği -1 / 07.04.2024
- Dünkü Hayber bugünkü İsrail’den daha güçlüydü -1- / 17.04.2024
- İsrail, İslam dünyasının acziyetini ispatladı / 15.04.2024
- ‘Artık demir almak günü gelmişse zamandan’ / 14.04.2024
- İktidarın İsrail laubaliliği / 13.04.2024
- Abanın altındaki 5 kişi / 12.04.2024
- Nasıl bir ayı geride bıraktık? / 11.04.2024
- İlahi emri yerine getirdiğimiz için bayram yapıyoruz / 10.04.2024
- Milli Görüşçülerin İsrail ve dinlerarası diyalog gömleği -2- / 08.04.2024
- Milli Görüşçülerin İsrail ve dinler arası diyalog gömleği -1 / 07.04.2024