logo
19 MART 2024

Milli eğitimde bozgun ve panik-7

10.08.2004 00:00:00
İHL okulları batıdan İslam'ı mı öğrenecekler, yoksa Hıristiyanlığı mı? İHL'lerin, Onların mer'i programına acaba Teziç hiç baktı mı? O kitaplara göz gezdirdi mi? Yoksa "kendi din bilgim bana yeter ve artar bile" fikri ile bunları zait mi gördü? Merak ediyorum, mesela insan kendisi namaz kılmayabilir. Ama o zaman da namaz kılanlara namazı öğretmeye kalkmaz. İHL'li olmayabilir ama o zaman İHL programlarını düzenlemeye kalkmaz. Hatta o zatı muhterem YÖK Başkanı olsa bile bunu bilgisi belki yetmez. O yüzden konuşmaları pek rağbet görmez. Böyle bir program uygulandığında, o zaman o çocuklar uluslararasında da, yani batıda da önemli mevkilere gelebilirler. Kısacası belki papaz bile olurlar. Merak ediyorum buraya Latince de okutulsun dendi. Ama Eski İncil de okutulsun denmedi. İbranice okutulsun dedi, ama Tevrat da okutulsun demedi. Aslında belki de, tam batının ve misyonerlerin istediği yetiştirme tarzıdır bu! Merak ediyorum bu "misyoner" programına kızları da niye koymadılar. Onları da koysalardı Misyonerlere daha büyük hizmette bulunmazlar mıydı? (Medyadan 28.7.04)

Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretimi yeniliyor

Bu programa göre ilk 5 yılı sınıfta kalma yok. 6. sınıftan itibaren ise Kur'an dersi seçmeli olarak var. Bu sistemin işleyişi şöyle olacaktır:

1 - Öğrencilerin izlenmesi için onlara birer "portföy" hazırlanacak. Öğrencinin bütün özellikleri buraya kaydedilecektir.

2 - İlköğretim son 3 yılda 3 kulvara ayrılacaktır:

a - Bilişim - klasik öğrenim kulvarı,

b - Yabancı dil kulvarı,

c - Meslek teknik eğitim kulvarı oluşturulacak.

Kulvarlar arasında geçiş hakları da olacaktır. Bu devrede seçmeli dersler de konulabilecektir.

İHL isteyenlere ek ders verilecektir. Bu liselere geçmek isteyenlere Kur'an-ı Kerim seçmeli ders olarak öğretilecektir. Kur'an okuma, ilmihal dersleri seçmeli olarak okutulacaktır.

Bu yeni sistemde, anayasaya göre sorunlu olan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri de sil baştan olacaktır. Müslümanlık dini halinde olan bu öğrenim artık tüm dinlerin ve mezheplerin öğrenimi şekline dönüştürülecektir!!!

Not: Bu program da herhalde AB'nin isteklerine daha uygun düşmektedir. Eh ne de olsa kendi dinleri olan Hıristiyanlık bilgilerinin de müfredat programına alınması öngörülmektedir. Zaten bir orası eksik kalmıştı. (28. 07.04)

Eğitimde uluslararası ölçme değerlendirme

Her yıl uluslararası değerlendirmeler yapılarak dünyadaki belli başlı ülkeler hakkında bilgiler alınmaktadır. Bu bilgilerle ülkelerin eğitime ayırdıkları bütçeleri, öğrenci ve okul sayıları ile kaliteleri, Fen, Matematik, Ana lisanları ile yabancı lisan ve genel bilgileri hakkında ölçümler ve sıralamalar yapılmaktadır. Bu değerlendirmelere göre Türkiye'nin 2003 yılındaki durumu aşağıdaki gibi gösterilmiştir.

A - 38 ülkenin katıldığı bir uluslararası 8. sınıf ölçme-değerlendirmelerde Türkiye fende 33. sırayı aldı. Matematikte ise 31. sırada kaldı.

1 - Fende İran, Ürdün, Endonezya'dan sonra Türkiye gelmektedir.

2 - Matematikte Tunus'tan sonra geliyoruz.

B - Okuma becerisinde de 5.390 4. sınıf öğrencileri teste tabi oldu. Onların arasındakilerden Türkiye 33 ülke arasından 28. sırada kaldı.

C - Prof. Dr. İsa Eşme'ye göre eğitim sistemimizdeki çöküşün sebepleri şöyle sıralanabilir:

1- Eğitimde kaynak aktarmada cimri davranılmakta.

2 - Genç nüfus bakımından Türkiye Meksika'dan sonra yer almaktadır.

3 - Eğitime Türkiye, nüfus başında 300 $ aktarmada 3. dünya ülkelerinin bile arkasında kalıyoruz.

4 - Sınıf mevcutları AB ülkelerinin iki katı kalabalıktadır.

5 - Öğretmen maaşları öğretmenleri yoksulluk sınırından açlık sınırına itmiş duruma gelmiştir.

6 - Eğitim politikaları sık sık değişmektedir.

7 - Başarısızlığı körükleyen aflar sık sık gelmektedir.

8 - Programların çağın gerisinde kalmaları.

9 - Çağdaş olmayan öğretim yöntemleri.

10- Türkiye'de "yetiştirmeci eğitim yerine" "Yarışmacı eğitim" sistemi mevcuttur. Yarışmacı eğitim "sınava odaklı" eğitimdir. Bu sistemde "eğitim araç - sınav ise amaç" olmaktadır. Ayrıca bu eğitimde:

A - Heveslendirme - ödüllendirme yok,

B - Nedenlere - köklere inme yok,

C - Tartışma ve sorgulama ortak fikir yok,

D - Kendini ifade etme imkanları yok,

E - Düşünme ve değerlendirme yok,

F - Yaratıcılık yok ve katkıda bulunmak yok,

G - Eleştirel değerlendirme yok.
 
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
Para sayılan ofisin sahibi avukatın ifadesi
'3 saat boyunca para getirdiler'
İsrail'den Refah'ta yeni katliam
En az 14 Filistinli öldürüldü
Rize'de il müdürünü görevden aldı
Erdoğan'dan yeni atamalar
Süleymaniye hatadan dönmeli
İstikrarı hakim kılmakta kararlıyız
8 yılda çıkan yerli sermaye 600 milyar dolar
Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor
Kaftancıoğlu da ifadeye çağrıldı
İki şüphelinin ifadesi ortaya çıktı
Erdoğan 4. Kolordu Komutanlığı'nda konuştu
Irak ve Suriye mesajı
Utan dünya!
Bombalardan kurtulanlar açlıktan ölüyor
Ali Koç'tan tarihi çıkış
'Gerekirse bir alt lige düşeceğiz'
TİP adaylığını çektiğini duyurmuştu
Ses kayıtları yayınlandı
İmamoğlu İnşaat Genel Müdürü ifade verdi
'Para sayma' soruşturması sürüyor
Makas açılınca, Altınok için sahaya indi
Mansur Yavaş'ı hedef aldı
'Darende'ye hizmet için yola çıktık'
BTP'den Darende'de büyük miting
Ankara anketinden büyük fark çıktı
Mansur Yavaş kendiyle yarışıyor
"Gazze en büyük açık hava mezarlığına dönüştü"
AB Yüksek Temsilcisi Josep Borrell
Para sayılan ofisin sahibi avukatın ifadesi
'3 saat boyunca para getirdiler'
İsrail'den Refah'ta yeni katliam
En az 14 Filistinli öldürüldü
Rize'de il müdürünü görevden aldı
Erdoğan'dan yeni atamalar
Süleymaniye hatadan dönmeli
İstikrarı hakim kılmakta kararlıyız
8 yılda çıkan yerli sermaye 600 milyar dolar
Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor
Kaftancıoğlu da ifadeye çağrıldı
İki şüphelinin ifadesi ortaya çıktı
Erdoğan 4. Kolordu Komutanlığı'nda konuştu
Irak ve Suriye mesajı
Utan dünya!
Bombalardan kurtulanlar açlıktan ölüyor
Ali Koç'tan tarihi çıkış
'Gerekirse bir alt lige düşeceğiz'
TİP adaylığını çektiğini duyurmuştu
Ses kayıtları yayınlandı
İmamoğlu İnşaat Genel Müdürü ifade verdi
'Para sayma' soruşturması sürüyor
Makas açılınca, Altınok için sahaya indi
Mansur Yavaş'ı hedef aldı
'Darende'ye hizmet için yola çıktık'
BTP'den Darende'de büyük miting
Ankara anketinden büyük fark çıktı
Mansur Yavaş kendiyle yarışıyor
"Gazze en büyük açık hava mezarlığına dönüştü"
AB Yüksek Temsilcisi Josep Borrell
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.