1. Milli Ekonomi Modeli'nin (MEM) dışında geçmişte uygulanan ve bugün geçerli olan iktisat modellerinde "para" tanımı vardır. "Milli Para" tanımı yoktur. "Milli Para" tanımı ancak sadece Prof. Haydar Baş Bey'in Milli Ekonomi Modeli tezi tarafından iktisat literatürüne kazandırılmıştır.
2. Prof. Haydar Baş'ın ayrıca Kapitalist ekonomi modelinde paranın tanımı olarak ifade edilen "mübadele aracı" ve "değer saklama aracı" tanımlarına da itirazı vardır. Para, değer saklama aracı olarak kullanıldığında, belirli ellerde stoklanmasına ve sömürü aracı olarak kullanılmasına neden oluyor. Mübadele aracı olarak kullanılmaya çalışıldığında ise piyasada maliyetli para (faiz karşılığında alınıp verilen) olarak yer alıyor ve gerçek manada mübadele işlevini yerine getirmiyor ve haksız kazanç oluşmasına sebebiyet veriyor.
3. Milli Para, paranın belirli ellerde tekelleşmesini engellediği gibi, mübadelenin de haksız kazanç oluşturmadan gerçekleşmesini sağlar.
4. Mevcut para tanımları; emek ve üretimin küresel güçlerin kontrolüne geçmesini sağlar. MEM'deki Milli Para ise: Emek ve üretimi, sömüren küresel güçlerin kontrolünden kurtarıp; gerçek emek, üretim ve tüketim sahiplerinin eline geçebilmesini temin eder.
5. Milli paralarla ticaret yapmak, milli paranın konvertibl olmasının önündeki engelleri ortadan kaldırır.
6. Yerli kaynakların korunması ve değerinin ortaya çıkması için Milli Para'nın devreye konulması şarttır.
7. Dünyada sömürünün ortadan kalkması için; haksız kazancın tarih olması için, tüketimin, üretimin ve emeğin sömürülmemesi için MEM'de tanımlanan Milli Para'nın devreye konulması olmazsa olmaz şarttır.
8. Gelir dağılımındaki adaletin sağlanması, tam istihdamın oluşması ve borçlanmadan büyümenin sağlanması için MEM'in ön gördüğü Milli Paraların devreye girmesi iktisadi zorunluluktur.
9. Milli Para devrede olmadan reel sektörün dışına kaçan döviz veya altının ekonomiye dönmesi, üretim ve istihdam sağlaması mümkün değildir.
10. MEM'deki Milli Para politikası, Kapitalizmin içinde kalarak uygulanması mümkün değildir. Yoksa Mevlana'nın anlattığı karanlıkta fil tarifi yapanların hikâyesine döner. Milli Para'yla ticaret yapmak bu süreçlerden geçmeyi gerektirir.
Doktor olmayanın, hastanın anlattığına bakarak reçete yazmasına benzer. Neticesi hastanın ölümüne, doktorculuk oynayanın da hukuk nezdinde cezalandırılması ile neticelenir.
11. Milli Para'nın uygulanması için hukuki, siyasi ve ekonomik bir dizi önlemlerin alınması lazım ama bundan da daha önemlisi eserin satır aralarını okuyup anlayacak kadar tezin sahibinin tedrisatından geçmek gerekiyor. Zira ekonomik bazı incelikler strateji gereği satır aralarında gizli olarak verilmiş.
Onun için Ruslar 2005'ten bu tarafa tezin sahibini gölgesi gibi takip ettiler. Yapılan bütün kongrelere katıldılar. MEM'i Rusçasından okudular, her yapılan uluslararası kongrelerde tebliğler sundular. Her fırsatta tezin sahibi Prof. Dr. Haydar Baş'la görüşüp sorularını sorup cevaplarını aldılar.
Bütün bu yaptıklarını yeterli bulmayıp DUMA'ya resmi olarak davet ettiler. Toplam beş saate yakın DUMA'da özel genel toplantılar yaptılar. Ondan sonra Amerika'ya kafa tutmaya başladılar ve ABD'den dünya liderliğini geri aldılar.
Yoksa, "Kahrolsun Kapitalizm" diyerek nasıl insanlık sömürüden kurtulamıyorsa, paraya milli diyerek parayı milli yapmış olmuyorsunuz.
Milli parayla ticaret yapmak ancak ifade ettiğimiz süreçlerden geçmeyi gerektirir. Yoksa farkında olmadan ticari olarak girdiğiniz her ülkeyi Amerika'nın iç pazarına dönüştürmüş olursunuz.
Ateşle oynamak yerine Rusya'nın yaptığını yapmak o kadar zor mu? Hem de Tezin sahibi bu ülkenin has evladıyken?
2. Prof. Haydar Baş'ın ayrıca Kapitalist ekonomi modelinde paranın tanımı olarak ifade edilen "mübadele aracı" ve "değer saklama aracı" tanımlarına da itirazı vardır. Para, değer saklama aracı olarak kullanıldığında, belirli ellerde stoklanmasına ve sömürü aracı olarak kullanılmasına neden oluyor. Mübadele aracı olarak kullanılmaya çalışıldığında ise piyasada maliyetli para (faiz karşılığında alınıp verilen) olarak yer alıyor ve gerçek manada mübadele işlevini yerine getirmiyor ve haksız kazanç oluşmasına sebebiyet veriyor.
3. Milli Para, paranın belirli ellerde tekelleşmesini engellediği gibi, mübadelenin de haksız kazanç oluşturmadan gerçekleşmesini sağlar.
4. Mevcut para tanımları; emek ve üretimin küresel güçlerin kontrolüne geçmesini sağlar. MEM'deki Milli Para ise: Emek ve üretimi, sömüren küresel güçlerin kontrolünden kurtarıp; gerçek emek, üretim ve tüketim sahiplerinin eline geçebilmesini temin eder.
5. Milli paralarla ticaret yapmak, milli paranın konvertibl olmasının önündeki engelleri ortadan kaldırır.
6. Yerli kaynakların korunması ve değerinin ortaya çıkması için Milli Para'nın devreye konulması şarttır.
7. Dünyada sömürünün ortadan kalkması için; haksız kazancın tarih olması için, tüketimin, üretimin ve emeğin sömürülmemesi için MEM'de tanımlanan Milli Para'nın devreye konulması olmazsa olmaz şarttır.
8. Gelir dağılımındaki adaletin sağlanması, tam istihdamın oluşması ve borçlanmadan büyümenin sağlanması için MEM'in ön gördüğü Milli Paraların devreye girmesi iktisadi zorunluluktur.
9. Milli Para devrede olmadan reel sektörün dışına kaçan döviz veya altının ekonomiye dönmesi, üretim ve istihdam sağlaması mümkün değildir.
10. MEM'deki Milli Para politikası, Kapitalizmin içinde kalarak uygulanması mümkün değildir. Yoksa Mevlana'nın anlattığı karanlıkta fil tarifi yapanların hikâyesine döner. Milli Para'yla ticaret yapmak bu süreçlerden geçmeyi gerektirir.
Doktor olmayanın, hastanın anlattığına bakarak reçete yazmasına benzer. Neticesi hastanın ölümüne, doktorculuk oynayanın da hukuk nezdinde cezalandırılması ile neticelenir.
11. Milli Para'nın uygulanması için hukuki, siyasi ve ekonomik bir dizi önlemlerin alınması lazım ama bundan da daha önemlisi eserin satır aralarını okuyup anlayacak kadar tezin sahibinin tedrisatından geçmek gerekiyor. Zira ekonomik bazı incelikler strateji gereği satır aralarında gizli olarak verilmiş.
Onun için Ruslar 2005'ten bu tarafa tezin sahibini gölgesi gibi takip ettiler. Yapılan bütün kongrelere katıldılar. MEM'i Rusçasından okudular, her yapılan uluslararası kongrelerde tebliğler sundular. Her fırsatta tezin sahibi Prof. Dr. Haydar Baş'la görüşüp sorularını sorup cevaplarını aldılar.
Bütün bu yaptıklarını yeterli bulmayıp DUMA'ya resmi olarak davet ettiler. Toplam beş saate yakın DUMA'da özel genel toplantılar yaptılar. Ondan sonra Amerika'ya kafa tutmaya başladılar ve ABD'den dünya liderliğini geri aldılar.
Yoksa, "Kahrolsun Kapitalizm" diyerek nasıl insanlık sömürüden kurtulamıyorsa, paraya milli diyerek parayı milli yapmış olmuyorsunuz.
Milli parayla ticaret yapmak ancak ifade ettiğimiz süreçlerden geçmeyi gerektirir. Yoksa farkında olmadan ticari olarak girdiğiniz her ülkeyi Amerika'nın iç pazarına dönüştürmüş olursunuz.
Ateşle oynamak yerine Rusya'nın yaptığını yapmak o kadar zor mu? Hem de Tezin sahibi bu ülkenin has evladıyken?
Harun Kayacı / diğer yazıları
- Zulme baş kaldırmak sistemle olur / 19.11.2023
- Hamaset mi, çözüm mü? / 16.11.2023
- Asıl hedef Türkiye! / 06.11.2023
- Sahi siz kimsiniz, Sayın Önkibar? / 08.05.2023
- Yeni Mesaj’la çeyrek asır / 01.12.2022
- İslam’ı yaşamak, Ehl-i Beyt’i anlamaktan geçer / 04.08.2022
- Gadir-i Hum bayramını anlamak / 18.07.2022
- Bermuda ekonomi üçgeninden kurtulmanın yolu / 02.12.2021
- Böyle bir şey olabilir mi, biz neyi tartışıyoruz? / 01.12.2021
- Sizin hakkınız ve haddiniz değil! / 10.10.2021
- Hamaset mi, çözüm mü? / 16.11.2023
- Asıl hedef Türkiye! / 06.11.2023
- Sahi siz kimsiniz, Sayın Önkibar? / 08.05.2023
- Yeni Mesaj’la çeyrek asır / 01.12.2022
- İslam’ı yaşamak, Ehl-i Beyt’i anlamaktan geçer / 04.08.2022
- Gadir-i Hum bayramını anlamak / 18.07.2022
- Bermuda ekonomi üçgeninden kurtulmanın yolu / 02.12.2021
- Böyle bir şey olabilir mi, biz neyi tartışıyoruz? / 01.12.2021
- Sizin hakkınız ve haddiniz değil! / 10.10.2021