Mobil ve Android uygulamalar hangi izinleri, neden istiyor?
Mobil uygulamalar hiç gereği yokken lokasyon verinizi paylaşmanızı istedi mi? Bu soruya evet cevabı vermeyen çok azdır. Peki lokasyon verisini neden istediklerini hiç düşündünüz mü? Türkiye'yi ziyaret eden Blis Yöneticisi Alex Wright, lokasyon verileriyle, tüketici davranışlarının önceden tahmin edilebileceğini söyledi
11.12.2018 00:00:00
Mobil dönüşüm, markaların gündemindeki yerini her geçen gün artırırken, lokasyon bazlı verilerin pazarlama alanındaki kullanımı da giderek yaygınlaşıyor.
Bu alanda dünyanın önde gelen isimlerinden Blis İçgörü Departmanı Yöneticisi Alex Wright, Mobil Pazarlama Birliği (Mobile Marketing Association/MMA) Türkiye'nin davetlisi olarak ülkemizi ziyaret etti.
Shape the Future sloganıyla düzenlenen MMA Forum İstanbul'da bir sunum gerçekleştiren Alex Wright, insanların verdikleri kararların olmasa da, davranış şekillerinin tahmin edilebilir nitelikte olduğunu söyledi.
Alex Wright MMA Forum İstanbul'da, "Konum Verilerinin Gücünü Kullanmak" başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Sunumunun başında İstanbul'daki gezi izlenimlerinden kısaca bahseden Wright, "İstanbul'a geldiğimde ilk olarak TripAdvisor'ı kullandım. Ancak açıkçası, sadece "Görülmesi gereken 5 yer" verisinden yararlansaydım, pek çok önemli yeri göremeyecektim" dedi.
Lokasyon verisine göre bakıldığında görülmesi gereken 5 lokasyonun sıralaması farklı sonuç verdi.
Çalıştığı kurum Blis'in lokasyon bazlı verileri ve içgörüleri, pazarlama alanında etkin şekilde kullandığını anlatan Alex Wright, "Pazarlamacılar olarak bakış açımız üç noktaya odaklanıyor: sosyal veri, yani insanlar ne gösteriyor. Araştırma verileri, yani ne diyorlar ve gözlemleme verileri, yani ne yapıyorlar" şeklinde konuştu.
Davranışlar tahmin edilebilir
İnsan davranışlarının tahmin edilebilir olduğunu, fakat kararların tahmin edilemeyeceğini ifade eden Alex Wright, devamla şunları söyledi: "Araştırmalarda insanlar genellikle karşısındakinin duymak istediğini düşündüğü şeyleri söyler. Ne kadar tarafsız görünse de bu araştırmaların belli bir hedefi vardır ve duymak istediklerini alırlar. Oysa kullanıcıların mobil cihazlarından gönüllü paylaştıkları lokasyon verilerini, hedeflenebilir, ölçülebilir ve gerçek zamanlı kullanmak, davranışları tahmin etmeyi sağlar. Bu verileri takip ederek hareket verisini alırız ve hedef kitlemizin profilini çıkarabiliriz. Ancak unutulmaması gereken bir diğer konu var: İnsan davranışları tahmin edilebilirdir, fakat kararlar değildir."
SELİM AYANOĞLU/İSTANBUL
Bu alanda dünyanın önde gelen isimlerinden Blis İçgörü Departmanı Yöneticisi Alex Wright, Mobil Pazarlama Birliği (Mobile Marketing Association/MMA) Türkiye'nin davetlisi olarak ülkemizi ziyaret etti.
Shape the Future sloganıyla düzenlenen MMA Forum İstanbul'da bir sunum gerçekleştiren Alex Wright, insanların verdikleri kararların olmasa da, davranış şekillerinin tahmin edilebilir nitelikte olduğunu söyledi.
Alex Wright MMA Forum İstanbul'da, "Konum Verilerinin Gücünü Kullanmak" başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Sunumunun başında İstanbul'daki gezi izlenimlerinden kısaca bahseden Wright, "İstanbul'a geldiğimde ilk olarak TripAdvisor'ı kullandım. Ancak açıkçası, sadece "Görülmesi gereken 5 yer" verisinden yararlansaydım, pek çok önemli yeri göremeyecektim" dedi.
Lokasyon verisine göre bakıldığında görülmesi gereken 5 lokasyonun sıralaması farklı sonuç verdi.
Çalıştığı kurum Blis'in lokasyon bazlı verileri ve içgörüleri, pazarlama alanında etkin şekilde kullandığını anlatan Alex Wright, "Pazarlamacılar olarak bakış açımız üç noktaya odaklanıyor: sosyal veri, yani insanlar ne gösteriyor. Araştırma verileri, yani ne diyorlar ve gözlemleme verileri, yani ne yapıyorlar" şeklinde konuştu.
Davranışlar tahmin edilebilir
İnsan davranışlarının tahmin edilebilir olduğunu, fakat kararların tahmin edilemeyeceğini ifade eden Alex Wright, devamla şunları söyledi: "Araştırmalarda insanlar genellikle karşısındakinin duymak istediğini düşündüğü şeyleri söyler. Ne kadar tarafsız görünse de bu araştırmaların belli bir hedefi vardır ve duymak istediklerini alırlar. Oysa kullanıcıların mobil cihazlarından gönüllü paylaştıkları lokasyon verilerini, hedeflenebilir, ölçülebilir ve gerçek zamanlı kullanmak, davranışları tahmin etmeyi sağlar. Bu verileri takip ederek hareket verisini alırız ve hedef kitlemizin profilini çıkarabiliriz. Ancak unutulmaması gereken bir diğer konu var: İnsan davranışları tahmin edilebilirdir, fakat kararlar değildir."
SELİM AYANOĞLU/İSTANBUL