logo
12 EKİM 2025


Müşteri markette en iyi fiyatı arıyor

Mağazalardaki her detayın arkasında bir hikaye bulunuyor. Ürünlerin mağaza içinde ve rafta nasıl sergileneceğini belirleyen ‘planogram’ çalışmaları, tüketicilere en kısa sürede en doğru ürünü sunmayı hedefliyor. Tüketiciler artık günlük alışveriş yapıp en uygun fiyatı bulunca satın alıyor

29.09.2022 15:00:00
Müşteri markette en iyi fiyatı arıyor
Müşteri markette en iyi fiyatı arıyor
Ekonomik değişimlerle birlikte Türkiye'de ayda bir ya da iki kez büyük marketleri ziyaret eden ve toplu alışveriş yapan alışverişçiler artık haftalık hatta günlük/anlık alışveriş yapıyor. Yani en iyi fiyatı buldukları anda ürünleri satın alma eğilimine giriyor. Piyasadaki promosyonları yakından takip eden ve fiyat hassasiyeti yüksek alışverişçi profilleri hızla yaygınlaşıyor. Bu durum indirim marketlerinin tüm Türkiye'de hızlı aksiyon alabilmesine sebep oluyor. Planlı alışveriş özellikle içecek ve atıştırmalık kategorisinde çok daha azalmış durumda.  Alışverişçiler market ziyaretlerinde ürünleri anlık tüketim için anlık kararlarla satın alıyor. REM People Müşteri Başarı Direktörü Ali Dedei, artık alışverişçiyi çok iyi tanıyan tüm firmaların da bildiği üzere raf önünde karar verme süresinin 3.5 saniyeye indiğini açıkladı. Perakendeciler bu limitli saniyeler içinde ürünlerin raflardan sepetlere geçişini sağlamaya çalışıyor. Yani alışverişçilere kararlarını en kısa sürede aldırabilmek için ürünleri maksimum beğeniye ulaştırmak gerekiyor. Ali Dedei'ye göre bunun yolu da 'planogram'dan geçiyor. Mağazalardaki ürünlerin raflarda nasıl düzenleneceğini belirleyen teknikleri ifade eden 'planogram' ile tüketicinin işi kolaylaşıyor. 


Karar ağacına göre şekilleniyor


En çok bilinen, en çok beğenilen, en çok aranan ve istenilen ürünlerin market içinde de en kolay şekilde bulunmasını sağlayan planogram, binlerce ürünün bulunduğu marketlerde markaların en çok odaklandığı alanların başında geliyor. Son yıllarda alışverişçi odaklı pazarlama aktiviteleri ile alışverişçi ihtiyaç analizleri, alışverişçi iç görüleri ve satın alma karar ağaçları çalışmaları da çok önem kazanıyor. Her kategori için karar ağaçları değişmekle birlikte en çok dikkat çekici olanı 'Ana kategori-alt kategori-marka-fiyat-varyant-boyut' olarak sıralanıyor. Bu karar ağaçlarının en önemli etki alanları ise markaların raflardaki dizilimlerine yani planograma olan etkileri. Alışverişçi zihnindeki bu yolculuk ile raflardaki ürünlerin dizilim kuralları paralellik gösterdiğinde yani doğru kurgulanmış planograma maksimum uyum sağlandığında alışverişçilerin minimum eforla aradıkları ürünlerle buluştuğu görünüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
BOP ateşi bu kez doğudan yanmaya başladı
İki Müslüman devlet arasında şiddetli çatışma
Sofya'da Türk gecesi
Bulgaristan'da tarihi galibiyet
'Şartsız şekilde silahlarını teslim etmelidir'
Güler PKK uzantısı SDG - YPG'ye seslendi
'Gazze'ye önce ben gideceğim sonra siz'
Erdoğan'dan Gazze mesajları
'Çekinecek hiçbir şeyimiz yoktur'
'Bu ülke, adaleti eğip bükerek yönetilemez'
Ersin Tatar'dan, Türk dünyasıyla entegrasyon mesajı
‘Kıbrıs Türk halkını Rum’a yama yaptırmayız’
Tek parti iktidarının ekonomi anlayışının sahaya yansıması
Giyim mağazasında indirim kampanyası izdihama neden oldu
Zeytin ağacından gelen delil
Nuh'un Gemisi Cudi Dağı'nda
İsrail bir yere saldırmadan duramıyor!
Gazze'de ateşkes, Lübnan'a saldırı
ABD'de federal çalışanların işten çıkarılması
Trump: 'Demokrat odaklı' olacak
Trump: Ateşkesin devam edeceğini düşünüyorum
"Herkes savaştan yoruldu"
Bu haberi okuyan, sigarayı hemen bırakır!
Sigara içen her 10 kişiden 9’u tehlike altında!
İlk sıradaki ülke dikkat çekti!
Avrupa’da evsiz sayısı artıyor!
Machado, Trump ve Netanyahu hayranı
Nobel Barış Ödülü adrese teslim
ABD Çin'e yüzde 100 ek tarife uygulayacak
1 Kasım itibarıyla başlıyor
BOP ateşi bu kez doğudan yanmaya başladı
İki Müslüman devlet arasında şiddetli çatışma
Sofya'da Türk gecesi
Bulgaristan'da tarihi galibiyet
'Şartsız şekilde silahlarını teslim etmelidir'
Güler PKK uzantısı SDG - YPG'ye seslendi
'Gazze'ye önce ben gideceğim sonra siz'
Erdoğan'dan Gazze mesajları
'Çekinecek hiçbir şeyimiz yoktur'
'Bu ülke, adaleti eğip bükerek yönetilemez'
Ersin Tatar'dan, Türk dünyasıyla entegrasyon mesajı
‘Kıbrıs Türk halkını Rum’a yama yaptırmayız’
Tek parti iktidarının ekonomi anlayışının sahaya yansıması
Giyim mağazasında indirim kampanyası izdihama neden oldu
Zeytin ağacından gelen delil
Nuh'un Gemisi Cudi Dağı'nda
İsrail bir yere saldırmadan duramıyor!
Gazze'de ateşkes, Lübnan'a saldırı
ABD'de federal çalışanların işten çıkarılması
Trump: 'Demokrat odaklı' olacak
Trump: Ateşkesin devam edeceğini düşünüyorum
"Herkes savaştan yoruldu"
Bu haberi okuyan, sigarayı hemen bırakır!
Sigara içen her 10 kişiden 9’u tehlike altında!
İlk sıradaki ülke dikkat çekti!
Avrupa’da evsiz sayısı artıyor!
Machado, Trump ve Netanyahu hayranı
Nobel Barış Ödülü adrese teslim
ABD Çin'e yüzde 100 ek tarife uygulayacak
1 Kasım itibarıyla başlıyor
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.