Otomobil alırken fiyat ve yakıt tüketimine bakıyoruz
Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young), tüketicilerin otomobil satın alma ve kullanım tercihlerini ortaya koymak amacıyla hazırladığı ‘Otomotiv Perakendeciliğinde Tüketici Tercihleri’ araştırmasının sonuçlarını açıkladı
19.03.2021 16:58:00





Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young), tüketicilerin otomobil satın alma ve kullanım tercihlerini ortaya koymak amacıyla hazırladığı 'Otomotiv Perakendeciliğinde Tüketici Tercihleri' araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Türkiye, Rusya, Macaristan, Romanya ve Çekya'dan yaklaşık 4 bin tüketiciyle yapılan anket sonucu oluşturulan araştırma; sıfır ve ikinci el araç satın alma süreçlerine, araç kullanım alışkanlıklarına ve otomotiv sektörünün geleceğini etkilemesi beklenen yeni teknolojilere ilişkin bulgular içeriyor. Araştırmaya göre Türk tüketicilerin yüzde 60'ı 2 yıl içinde; yüzde 90'ı ise 5 yıl içinde yeni bir araç almayı planlıyor. Araç almayı planlayan Türk tüketicilerin yüzde 60'ı sıfır araç almayı planlarken, sıfır araca olan ilginin araştırma kapsamındaki diğer ülkelere göre daha yüksek olduğu görülüyor. Türk tüketicilerinin satın alacakları araçlardaki yakıt tercihinin birinci sırasında dizel araçlar geliyor. Ankete katılan Türk tüketicilerin yalnızca yüzde 20'si benzinli araç tercih ediyor. Anket kapsamındaki diğer ülkelerle kıyaslandığında dizel araç tercih etme oranının Türkiye'de çok daha yüksek olduğu görülürken, bu durumun yakıt maliyetlerinin yüksek olmasından ileri geldiği kaydedildi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.