logo
22 HAZİRAN 2024

Otomobilleri daha güvenli hale getiren yeni teknolojiler

Günümüzde, otomobiller sadece birer taşıma aracı olmanın çok ötesinde, günümüzün ciddi bir bölümünü içerisinde geçirdiğimiz ve güvenlik unsurunun da öne çıktığı alanlar olarak öne geçiyor. Uzmanlar otomobil güvenliğine dair son ve yeni teknolojileri sıraladı

27.12.2023 16:04:00 / Güncelleme: 27.12.2023 16:08:46
Hakan Akkuş
Otomobilleri daha güvenli hale getiren yeni teknolojiler
Otomobilleri daha güvenli hale getiren yeni teknolojiler
Günümüzde, otomobiller sadece birer taşıma aracı olmanın çok ötesinde, günümüzün ciddi bir bölümünü içerisinde geçirdiğimiz ve güvenlik unsurunun da öne çıktığı alanlar olarak öne geçiyor.

Teknolojinin hızlı ilerlemesiyle birlikte, otomobil üreticileri araçlarını daha güvenli, akıllı ve sürdürülebilir hale getirebilmek için çeşitli yenilikçi teknolojileri benimsiyorlar.

Bu gelişmeler, sürücüleri ve yolcuları korumak, kazaları önlemek ve genel sürüş deneyimini iyileştirmek amacıyla tasarlanıyor. Otomotiv alanındaki teknolojiler her geçen gün geliştikçe, özellikle araç, sürücü ve yolcu güvenliğine dair yenilikler de araçlara ekleniyor. Uzmanlar otomobil güvenliğine dair son ve yeni teknolojileri sıraladı.

Otonom sürüş teknolojisi

Belki de otomobil endüstrisindeki en çarpıcı gelişmelerden biri otonom sürüş teknolojisi. Sensörler, kameralar ve yapay zeka sistemleri sayesinde araçlar, trafikte kendi kendine hareket edebilme yeteneğine sahip oluyorlar. Bu, sürücü hatalarını azaltarak kazaları önlemeyi amaçlayan bir devrim niteliğindedir.

Otonom araçlar, çevrelerindeki nesneleri algılamak için çeşitli sensörler kullanır. Radarlar, kameralar, lidarlar ve ultrasonik sensörler, aracın etrafındaki objeleri sürekli olarak izler ve değerlendirir. Ancak, bu sensörlerin doğru çalışabilmesi için çeşitli hava koşulları ve çevresel faktörlere karşı dirençli olmaları gerekir.

Otonom araçlar, aldıkları sensör verilerini değerlendiren karmaşık yapay zeka algoritmalarını kullanır. Bu algoritmalar, aracın anlık kararlar almasını sağlar. Güvenlik açısından, bu algoritmaların doğru ve güvenilir bir şekilde çalışması kritiktir.

Çarpışma önleme sistemleri

Çarpışma önleme sistemleri, araçların önündeki engelleri algılayarak sürücüyü uyarır veya otomatik frenleme yaparak çarpışmayı önler. Bu sistemler, özellikle yoğun trafikte ve ani durum değişikliklerinde sürücülere önemli bir destek sağlar.

Bu sistem, aracın önünde bulunan diğer araçları veya engelleri algılar ve sürücüyü potansiyel bir çarpışma konusunda uyarır. Uyarı, genellikle sesli veya görsel bir uyarı şeklinde olabilir. Bu sayede sürücü, tehlike durumuna hızla müdahale edebilir.

Çarpışma uyarısı sistemleriyle entegre olarak çalışan otomatik frenleme sistemi, sürücü müdahale etmezse veya yeterince hızlı müdahale edemezse aracı otomatik olarak frenleyerek çarpışmanın şiddetini azaltır veya tamamen engeller. AEB, genellikle düşük hızlarda başarılı bir şekilde çalışır ve kazaların etkilerini büyük ölçüde azaltabilir.

ACC, aracın hızını otomatik olarak ayarlar ve önündeki araçla güvenli bir takip mesafesi bırakır. ACC, trafik yoğunluğuna ve hızına uygun olarak aracın hızını otomatik olarak artırabilir veya azaltabilir. Bu özellik, sürücüye rahat bir sürüş sağlarken aynı zamanda çarpışma riskini azaltır.

Akıllı hız kontrolü

Akıllı hız kontrolü, aracın hızını otomatik olarak ayarlar ve çevresel faktörlere göre uygun bir hızda seyahat etmesini sağlar. Bu, sürücülerin güvenli bir takip mesafesiyle seyir halinde olmalarına yardımcı olarak kazaları önler.

Akıllı Hız Kontrolü (Adaptive Cruise Control - ACC), otomobillerde kullanılan bir sürüş destek sistemidir. Geleneksel hız kontrol sistemlerinden farklı olarak, ACC, sürücü tarafından belirlenen bir hızı korurken aynı zamanda otomatik olarak çevredeki trafik koşullarına uyum sağlar.

Bu sistem, aracın önündeki diğer araçları algılayarak, güvenli bir takip mesafesi bırakır ve hızını otomatik olarak ayarlar.

Şerit takip sistemi

Şerit takip sistemi, aracın şerit içinde kalmasını sağlar. Şerit değiştirme sırasında sürücüyü uyarır ve gerektiğinde otomatik olarak düzeltme yaparak aracı şerit içinde tutar.

Yaya algılama ve kör nokta uyarıları

Yaya algılama sistemleri, aracın önündeki yaya veya bisiklet sürücülerini algılar ve çarpışma riskini azaltır. Kör nokta uyarıları ise sürücüyü aracın kör noktasındaki diğer araçlar konusunda bilgilendirir, bu da şerit değiştirme sırasında güvenliği artırır.

Algılama sistemleri, algılanan nesneleri analiz eden karmaşık algoritmalar kullanır. Yaya algılama algoritmaları, nesnenin bir yayaya ait olup olmadığını belirleyerek sürücüyü uyarır.
Bazı sistemler gece görüşü teknolojisi kullanarak, zorlu hava koşullarında veya karanlıkta yaya algılamayı sağlar. Kör nokta uyarı sistemleri, genellikle aracın yan aynalarında veya aracın arka kısmında bulunan radarlar ve sensörler kullanır.

Kaskoyu unutmamak gerekiyor

Araçların güvenliğini sağlayan en önemli unsurlardan biri de araç kaskoları. Günümüzde, hızla değişen trafik koşulları, çeşitli riskler ve beklenmedik durumlar sürücüler için her zaman bir belirsizlik kaynağı oluşturuyor.

Bu nedenle, otomobil sahipleri için güvence ve koruma sağlayan otomobil kaskosu, finansal bir önlem ve sürücülerin huzurunu sağlayan önemli bir sigorta türü. Otomobil kaskosu, aracınızın çeşitli risklere karşı güvence altına alınmasını sağlar. Kasko poliçeleri, kaza, hırsızlık, doğal afetler gibi beklenmeyen durumlar sonucu oluşabilecek maddi zararları karşılamak için tasarlanmıştır.

Bu sayede, aracınızın değerini koruyabilir ve beklenmedik mali külfetlerle karşılaşma riskini azaltabilirsiniz. Kasko poliçesi, aracınızın karıştığı bir kaza durumunda, onarım masraflarını büyük ölçüde karşılar. Kazaların yol açtığı maddi hasarlar, kasko sigortası sayesinde sigorta şirketi tarafından karşılanır, bu da sürücülerin kendi cebinden büyük meblağlar ödemek zorunda kalmamalarını sağlar.

'Anayasayı çiğneyenle normalleşme olmaz'
Özel, Şimşek görüşmesi öncesi konuştu
Şehide veda
Mehmet Ali Horoz son yolculuğuna uğurlandı
'Basit usulde vergilendirilecek'
Motokurye geliri ve garson bahşişi hedefte
Emekli vatandaşa 2 bin 564 TL'lik su faturası şoku
"Ben hamam çalıştırmıyorum"
120 Filistinli daha
Gazze'de İsrail terörü
‘Cehennemin kapıları gerçekten açılacak’
‘Şimşek Londra’da son talimatları aldı’
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu açıkladı
Tatilde otoyollardan 21.7 milyon araç geçti
İsrail gece boyu durmadı
Gazze'nin her tarafına bombalar yağdırdı
Her bayramda aynı acı tabloyu yaşıyoruz
7 günde 62 kişi hayatını kaybetti, 8 bin 690 kişi ise yaralandı
CHP’ye el ense çekildi
CHP, 'yeni anayasa' başlığına karşılık 'parlamenter sistem' şartını koyamadı
Bilanço çok ağır
Bakan Yardımcısı açıkladı
25 şehit, 50 yaralı
İsrail yine çadırları vurdu
İsrail vahşetine bir de böyle bakın
10 binden fazla kadın, 6 binden fazla anne..!
Can kaybı 11'e yükseldi
Sağlık Bakanı Koca açıkladı
Acı haber
Bir askerimiz şehit oldu
'Anayasayı çiğneyenle normalleşme olmaz'
Özel, Şimşek görüşmesi öncesi konuştu
Şehide veda
Mehmet Ali Horoz son yolculuğuna uğurlandı
'Basit usulde vergilendirilecek'
Motokurye geliri ve garson bahşişi hedefte
Emekli vatandaşa 2 bin 564 TL'lik su faturası şoku
"Ben hamam çalıştırmıyorum"
120 Filistinli daha
Gazze'de İsrail terörü
‘Cehennemin kapıları gerçekten açılacak’
‘Şimşek Londra’da son talimatları aldı’
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu açıkladı
Tatilde otoyollardan 21.7 milyon araç geçti
İsrail gece boyu durmadı
Gazze'nin her tarafına bombalar yağdırdı
Her bayramda aynı acı tabloyu yaşıyoruz
7 günde 62 kişi hayatını kaybetti, 8 bin 690 kişi ise yaralandı
CHP’ye el ense çekildi
CHP, 'yeni anayasa' başlığına karşılık 'parlamenter sistem' şartını koyamadı
Bilanço çok ağır
Bakan Yardımcısı açıkladı
25 şehit, 50 yaralı
İsrail yine çadırları vurdu
İsrail vahşetine bir de böyle bakın
10 binden fazla kadın, 6 binden fazla anne..!
Can kaybı 11'e yükseldi
Sağlık Bakanı Koca açıkladı
Acı haber
Bir askerimiz şehit oldu
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.