Otomotiv sektörü ikinciliğe düştü
Türkiye otomotiv endüstrisi, 12’nci kez düzenlenen Aftermarket Konferansı’nda buluştu. Etkinlikte; otomotiv endüstrisindeki dönüşümle beraber ortaya çıkan riskler ile fırsatlar, tedarik zincirindeki problemlerin yansımaları, siber güvenlik gibi kritik öneme sahip konular mercek altına alındı
04.06.2022 16:16:00





Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetler Derneği (OSS), Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) iş birliği ile gerçekleştirilen Aftermarket Konferansı, bu yıl 12'nci kez düzenlendi. Etkinlikte; otomotiv endüstrisindeki değişimin satış sonrası pazarına yansımaları, sektördeki sorun ve fırsatlar değerlendirildi. Aftermarket Konferansı, bu yıl da geleneği bozmadı ve küresel ölçekte bir buluşmaya ev sahipliği yaparak, Türkiye'nin yanı sıra yurt dışından da sürpriz isimleri ağırladı. Video konferans olarak gerçekleştirilen etkinliğin sürpriz isimleri ise Avrupa'da otomotiv tedarik sanayinin çatı kuruluşu CLEPA'nın Başkanı Thorsten Muschal ile Avrupa'daki otomotiv satış sonrası derneklerinin çatı federasyonu olan FIGIEFA'nın CEO'su Cor Baltus oldu. Ayrıca organizasyona; üretici, tedarikçi, distribütör ile bağımsız servislerin temsilcileri de katıldı.
Konferansın açılışında konuşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, "Otomotivde durumu ifade etmek için olumlu tabirler kullanılır, hatta 'gelişmeye açık nokta' deriz. Ama günümüzde otomotiv sanayinin ekonomisinin durumunu tarif edecek olumlu ifadeleri bulmakta zorlanıyoruz. Hepimizin hayatında olan CASE kısaltmasıyla ifade edilen Connectivity, Autonomous Driving, Car Sharing ve Electrification yani kısaca yıkıcı trendler haricinde başkaca unsurlar da var. Örneğin jeopolitik krizler hatta savaş tehlikesi, tedarik zincirinin kırılması veya emtia fiyatlarındaki yüksek artış. Belki bunlara sonuncu bir ek daha oldu. 16 senedir otomotiv sanayi ihracat konusunda 30 milyar dolarlık ihracatıyla ülkemizde liderdi. Son iki ayda bu liderliği bence geçici olarak kimya sektörüne kaptırdık. Ama bu tatlı bir yarış. İnanıyoruz ki doğru adımları atarak biz bu yarışta tekrar ülke ekonomisindeki lokomotif rolümüzü perçinleyeceğiz" dedi.
OSS Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Özalp ise otomotiv satış sonrası pazarında satış ve ihracat rakamlarının 2021'de artış gösterdiğini, istihdamdaki pozitif seyrin de umut verici gelişmeler arasında yer aldığını belirterek, söz konusu yükseliş trendinin 2022'de de devam ettiğini aktardı. Sektörün sorunlarına da değinen Özalp, "Tedarik sorunu, döviz kuru, maliyetlerdeki artış da sektörümüzün yaşadığı en önemli sorunlar… Bunlara; kargo maliyet ve teslimat problemleri, gümrükte yaşanan problemler, nakit akışında yaşanan sıkıntılar eşlik ediyor. Bu sıkıntıları, sektörün tüm paydaşları olarak birlikte hareket ederek, trendleri takip ederek, kendini yenileyen iş modelleri üreterek göğüsleyebiliriz" dedi. Konferansta ayrıca; "yeni jenerasyon servisler" ve "Aftermarket'da kalitenin önemi" başlıkları da ele alındı. "Aftermarket Pazarı CASE'e Hazır mı? Yeni Teknolojilerin Aftermarket Pazarı Üzerindeki Etkileri" başlıklı panel ile devam eden etkinlikte, yaş alan filo pazarı sebebiyle satış sonrası alanında oluşan fırsatlar da tartışıldı. Tedarik Zinciri Problemlerinin Otomotiv Sektörü ve AFM Pazarı Potansiyeli Üzerindeki Etkileri" başlıklı panelde ise alanında uzman çok sayıda değerli isim, sektöre ilişkin öngörülerini paylaştı.
Sektör ihracatta geriledi
Konferansın açılışında konuşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, "Otomotivde durumu ifade etmek için olumlu tabirler kullanılır, hatta 'gelişmeye açık nokta' deriz. Ama günümüzde otomotiv sanayinin ekonomisinin durumunu tarif edecek olumlu ifadeleri bulmakta zorlanıyoruz. Hepimizin hayatında olan CASE kısaltmasıyla ifade edilen Connectivity, Autonomous Driving, Car Sharing ve Electrification yani kısaca yıkıcı trendler haricinde başkaca unsurlar da var. Örneğin jeopolitik krizler hatta savaş tehlikesi, tedarik zincirinin kırılması veya emtia fiyatlarındaki yüksek artış. Belki bunlara sonuncu bir ek daha oldu. 16 senedir otomotiv sanayi ihracat konusunda 30 milyar dolarlık ihracatıyla ülkemizde liderdi. Son iki ayda bu liderliği bence geçici olarak kimya sektörüne kaptırdık. Ama bu tatlı bir yarış. İnanıyoruz ki doğru adımları atarak biz bu yarışta tekrar ülke ekonomisindeki lokomotif rolümüzü perçinleyeceğiz" dedi.
Gelişmeler umut veriyor
OSS Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Özalp ise otomotiv satış sonrası pazarında satış ve ihracat rakamlarının 2021'de artış gösterdiğini, istihdamdaki pozitif seyrin de umut verici gelişmeler arasında yer aldığını belirterek, söz konusu yükseliş trendinin 2022'de de devam ettiğini aktardı. Sektörün sorunlarına da değinen Özalp, "Tedarik sorunu, döviz kuru, maliyetlerdeki artış da sektörümüzün yaşadığı en önemli sorunlar… Bunlara; kargo maliyet ve teslimat problemleri, gümrükte yaşanan problemler, nakit akışında yaşanan sıkıntılar eşlik ediyor. Bu sıkıntıları, sektörün tüm paydaşları olarak birlikte hareket ederek, trendleri takip ederek, kendini yenileyen iş modelleri üreterek göğüsleyebiliriz" dedi. Konferansta ayrıca; "yeni jenerasyon servisler" ve "Aftermarket'da kalitenin önemi" başlıkları da ele alındı. "Aftermarket Pazarı CASE'e Hazır mı? Yeni Teknolojilerin Aftermarket Pazarı Üzerindeki Etkileri" başlıklı panel ile devam eden etkinlikte, yaş alan filo pazarı sebebiyle satış sonrası alanında oluşan fırsatlar da tartışıldı. Tedarik Zinciri Problemlerinin Otomotiv Sektörü ve AFM Pazarı Potansiyeli Üzerindeki Etkileri" başlıklı panelde ise alanında uzman çok sayıda değerli isim, sektöre ilişkin öngörülerini paylaştı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.