Hurda araçla birlikte gelen Özel Tüketim Vergisi'nde (ÖTV) indirim uygulaması, geçen yılın son 5 ayında yaklaşık 70 bin otomobilin hurdaya çıkarılmasına neden oldu. Geçen yılın Ağustos ayında yürürlüğe giren hurda araç indirimi ile birlikte 2003 yılının son 5 ayında hurdaya ayrılan otomobil sayısı yaklaşık 40 kat artış gösterdi. Çeşitli nedenlerle trafikten kaydı silinen otomobil sayısı 2002 yılında 4 bin 854 adet seviyesinde bulunurken, 2003 yılı Ağustos ayında çıkan ÖTV indirimi ile birlikte yılın tamamında 76 bin 14'e çıktı. Ağustos ayına kadar aylık ortalama 400-500 arasında seyreden hurdaya çıkarılan araç sayısı, kanunun çıkması ile birlikte hızla tırmanmaya başladı.
Kanunun Ağustos ayının ortalarına doğru çıkması ve alıcıların yeterince bilgi sahibi olmaması nedeniyle Ağustos ayında 5.9 katlık artışla, göreceli olarak sınırlı kalan hurdaya çıkarılan otomobil sayısı Eylül'de adeta patladı. Eylül ayında hurdaya çıkarılan otomobillerin sayısı bir önceki yılın aynı ayına göre 41.4 kat yükseldi. Ekim ve Kasım aylarında da devam eden yükseliş trendi Aralık ayında tepe noktaya ulaştı. 2002 yılının Aralık ayında hurdaya çıkarılan otomobil sayısı sadece 528 adet iken 2003 yılının Aralık ayında bu rakam 27 bin 309'a kadar çıktı. Söz konusu rakamlar yüzde 50.7 katlık bir artışı ifade ediyor. Kaza veya diğer nedenler hariç, ÖTV indirimi nedeniyle hurdaya ayrılan yaklaşık 70 bin otomobilin, sıfır kilometre otomobil satışlarını artırmasının yanı sıra trafik emniyeti ve çevre sağlığı açısında önemli olduğu vurgulanıyor.
Murat 131 kıymete bindi
Konya Hurdacılar Odası Başkanı Mehmet Haykır, yeni araç alımlarında sağladığı indirimin 5 milyar lirayı aşması nedeniyle, 20 yaş üstü otomobillerin değerinin yaklaşık bir milyar lira arttığını söyledi. Haykır, çoğu Murat 124 marka olan 20 yaş üstü otomobillerin, yeni araç alımlarında sağladığı avantaj nedeniyle geçtiğimiz yıl büyük ilgi gördüğünü belirtti. 2003'de, 20 yaş üstü otomobilini hurdaya ayıran bir kişinin yeni otomobil alırken yaklaşık 3.5 milyar lira daha az ödediğini anımsatan Haykır, "Bu oranlar, 2004 yılındaki vergi artışıyla birlikte yeniden değerlenerek yaklaşık 5.3 milyar liraya çıktı. Yeni araç alımlarında sağladığı indirim 5 milyar lirayı aşınca, 20 yaş üstü otomobillerin değeri de yaklaşık bir milyar lira arttı" dedi. Hakır, 20 yaş üstü otomobil fiyatlarında yaşanan bu artışın bir nedenin de söz konusu uygulamanın 3 yıl daha devam edeceğinin açıklanması olduğunu vurguladı.
Kanunun Ağustos ayının ortalarına doğru çıkması ve alıcıların yeterince bilgi sahibi olmaması nedeniyle Ağustos ayında 5.9 katlık artışla, göreceli olarak sınırlı kalan hurdaya çıkarılan otomobil sayısı Eylül'de adeta patladı. Eylül ayında hurdaya çıkarılan otomobillerin sayısı bir önceki yılın aynı ayına göre 41.4 kat yükseldi. Ekim ve Kasım aylarında da devam eden yükseliş trendi Aralık ayında tepe noktaya ulaştı. 2002 yılının Aralık ayında hurdaya çıkarılan otomobil sayısı sadece 528 adet iken 2003 yılının Aralık ayında bu rakam 27 bin 309'a kadar çıktı. Söz konusu rakamlar yüzde 50.7 katlık bir artışı ifade ediyor. Kaza veya diğer nedenler hariç, ÖTV indirimi nedeniyle hurdaya ayrılan yaklaşık 70 bin otomobilin, sıfır kilometre otomobil satışlarını artırmasının yanı sıra trafik emniyeti ve çevre sağlığı açısında önemli olduğu vurgulanıyor.
Murat 131 kıymete bindi
Konya Hurdacılar Odası Başkanı Mehmet Haykır, yeni araç alımlarında sağladığı indirimin 5 milyar lirayı aşması nedeniyle, 20 yaş üstü otomobillerin değerinin yaklaşık bir milyar lira arttığını söyledi. Haykır, çoğu Murat 124 marka olan 20 yaş üstü otomobillerin, yeni araç alımlarında sağladığı avantaj nedeniyle geçtiğimiz yıl büyük ilgi gördüğünü belirtti. 2003'de, 20 yaş üstü otomobilini hurdaya ayıran bir kişinin yeni otomobil alırken yaklaşık 3.5 milyar lira daha az ödediğini anımsatan Haykır, "Bu oranlar, 2004 yılındaki vergi artışıyla birlikte yeniden değerlenerek yaklaşık 5.3 milyar liraya çıktı. Yeni araç alımlarında sağladığı indirim 5 milyar lirayı aşınca, 20 yaş üstü otomobillerin değeri de yaklaşık bir milyar lira arttı" dedi. Hakır, 20 yaş üstü otomobil fiyatlarında yaşanan bu artışın bir nedenin de söz konusu uygulamanın 3 yıl daha devam edeceğinin açıklanması olduğunu vurguladı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.