Oyunlara ayrılan zaman ve bütçe arttı
Digital Report Dergisi ve DORinsight Araştırma Şirketi'nin gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Türkiye'de pandemi döneminde oyunlara yapılan harcamalar yüzde 48 arttı. Oyunlara ayrılan zamanın yüzde 69 arttığının belirtildiği araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 35'i günde 1-2 saatini oyunlara ayırırken yüzde 3'ü ise 6 saatten fazla oyun oynuyor. Katılımcıların yüzde 80'i aktif olarak dijital oyun oynuyor. Dijital oyun türlerinden en fazla tercih edileni ise bulmaca. Oyun harcamalarının ve oyuna ayrılan sürelerin artması ile ülkemizde güçlü bir sektör haline gelen oyun sektörüne 2021'in üçüncü çeyreğinde 10 adet yatırım gerçekleşti. KPMG Türkiye ve girişim sermayesi şirketi 212 iş birliği ile hazırlanan Girişim Ekosistemi Yatırımları Raporu'na göre, yatırım adedinde oyun şirketlerini 7 işlem ile pazaryeri, 6 işlem ile deeptech (derin teknoloji) ve SaaS (hizmet olarak yazılım) sektörlerindeki şirketler takip ediyor.