Üçüncü boğaz köprüsünün muhtemel güzergahı sır gibi saklanırken 'kimi yandaşlar'ın korunacağına kesin gözüyle bakılıyor.
İstanbul'da yapılacak üçüncü boğaz köprüsünün muhtemel güzergahı sır gibi saklanıyor. Yetkililer, buna gerekçe olarak arsa spekülatörlerinin önünü kesmeyi gösteriyor. Ancak bu çerçevede 'kimi yandaşlar'ın korunacağına kesin gözüyle bakılıyor.
Güzergah belli.... Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın üçüncü köprünün 'kuzeyde' yapılacağı yönündeki açıklamasının ardından güzergah konusunda uzlaşma sağlandığı belirtiliyor. Ancak Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri köprüden bazı kesimlerin rant sağlamasını önlemek için sessiz kalmayı tercih ediyor. 800 hektarlık ormanlık alanı yok etmesi beklenen üçüncü köprü, İstanbul'un artan trafik yoğunluğunu rahatlatmada alternatiflerden biri olarak görülüyor.Yetkililer böyle diyor ama... Yetkililer, köprünün yapılacağı güzergahın açıklanmasının imar maliyetlerini artıracağını vurguluyor ve "arsa spekülatörleri arsa alıyorlar ve geçici olarak arsalar değerleneceği ve rant sağlayacağı için değer artışı meydana geliyor. Güzergahların gizli tutulması gerekiyor" diyor. Kimi gözlemciler de buna karşılık, iktidara yakın çevrelerin güzergah üzerindeki arsaları şimdiden kapatıp, yüksek bedelle devlete satabileceklerini dile getiriyorlar. Yabancılar yapacak Harita Mühendisleri Odası, köprüye bağlı otoyolun 60 - 65 kilometre uzunluğundaki bölümünün orman arazilerinden geçeceğini, bunun da İstanbul'un akciğeri sayılan ormanlık arazi ve su havzaları için büyük tehlike oluşturacağını belirtiyor. Köprü yap-işlet modeli ile inşa edilecek.Köprüye karşı olan kesimler varBazı kesimler köprünün gürültü ve kirlilik yaratarak mevcut yapıya zarar vereceği görüşünü savunuyor. 3. Boğaz Köprüsünün yeni çevresel sorunları da beraberinde getireceğini ifade eden bu kesimler, köprünün tarihi ve doğal yapıya zarar vereceğini, evler ve işyerlerinin istimlak edileceğini, böylelikle yaşanılan yerlerin şantiyeye dönüştürüleceğini savunuyorlar.Yeni bir çevre yolunu kapsayacakSöz konusu kesimler, seslerini duyurmak için çeşitli örgütler oluştururken, tüp geçişin saatte 75 bin kişilik taşıma kapasitesiyle 7-8 köprüye bedel olduğuna, bununla 1 ve 2. köprülerde de rahatlama olacağına dikkati çekiyorlar.Ayrıca yapılması durumunda söz konusu 3. köprü, Karadeniz bağlantılı yeni bir çevre yolunu kapsayacak. Özellikle Kapıkule'den giren araçların tamamına yakınının bu transit yolu kullanmasıyla da, İstanbul'daki transit yükünün hafifletilmesi bekleniyor.
İstanbul'da yapılacak üçüncü boğaz köprüsünün muhtemel güzergahı sır gibi saklanıyor. Yetkililer, buna gerekçe olarak arsa spekülatörlerinin önünü kesmeyi gösteriyor. Ancak bu çerçevede 'kimi yandaşlar'ın korunacağına kesin gözüyle bakılıyor.
Güzergah belli.... Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın üçüncü köprünün 'kuzeyde' yapılacağı yönündeki açıklamasının ardından güzergah konusunda uzlaşma sağlandığı belirtiliyor. Ancak Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileri köprüden bazı kesimlerin rant sağlamasını önlemek için sessiz kalmayı tercih ediyor. 800 hektarlık ormanlık alanı yok etmesi beklenen üçüncü köprü, İstanbul'un artan trafik yoğunluğunu rahatlatmada alternatiflerden biri olarak görülüyor.Yetkililer böyle diyor ama... Yetkililer, köprünün yapılacağı güzergahın açıklanmasının imar maliyetlerini artıracağını vurguluyor ve "arsa spekülatörleri arsa alıyorlar ve geçici olarak arsalar değerleneceği ve rant sağlayacağı için değer artışı meydana geliyor. Güzergahların gizli tutulması gerekiyor" diyor. Kimi gözlemciler de buna karşılık, iktidara yakın çevrelerin güzergah üzerindeki arsaları şimdiden kapatıp, yüksek bedelle devlete satabileceklerini dile getiriyorlar. Yabancılar yapacak Harita Mühendisleri Odası, köprüye bağlı otoyolun 60 - 65 kilometre uzunluğundaki bölümünün orman arazilerinden geçeceğini, bunun da İstanbul'un akciğeri sayılan ormanlık arazi ve su havzaları için büyük tehlike oluşturacağını belirtiyor. Köprü yap-işlet modeli ile inşa edilecek.Köprüye karşı olan kesimler varBazı kesimler köprünün gürültü ve kirlilik yaratarak mevcut yapıya zarar vereceği görüşünü savunuyor. 3. Boğaz Köprüsünün yeni çevresel sorunları da beraberinde getireceğini ifade eden bu kesimler, köprünün tarihi ve doğal yapıya zarar vereceğini, evler ve işyerlerinin istimlak edileceğini, böylelikle yaşanılan yerlerin şantiyeye dönüştürüleceğini savunuyorlar.Yeni bir çevre yolunu kapsayacakSöz konusu kesimler, seslerini duyurmak için çeşitli örgütler oluştururken, tüp geçişin saatte 75 bin kişilik taşıma kapasitesiyle 7-8 köprüye bedel olduğuna, bununla 1 ve 2. köprülerde de rahatlama olacağına dikkati çekiyorlar.Ayrıca yapılması durumunda söz konusu 3. köprü, Karadeniz bağlantılı yeni bir çevre yolunu kapsayacak. Özellikle Kapıkule'den giren araçların tamamına yakınının bu transit yolu kullanmasıyla da, İstanbul'daki transit yükünün hafifletilmesi bekleniyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.