HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 24 EKİM 2021, PAZAR

Reklamlara ceza yağdı

Tüketiciyi yanıltan, yanlış ve yasalara aykırı reklamlara yılın ilk 6 ayında 3.5 milyon lira ceza kseildi. Cezalarda kozmetik ve temizlik ürünleri reklamları 847 bin 286 lira ile ilk sırayı aldı.
19.07.2016 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ


Reklam Kurulu'nca tüketiciyi yanıltan, yanlış ve yasalara aykırı reklamlara yılın ilk 6 ayında 3.5 milyon lira ceza uygulandı. Cezalarda kozmetik ve temizlik ürünleri reklamları 847 bin 286 lira ile ilk sırada yer alırken, bu sektörü 708 bin 535 liralık ceza ile "iletişim hizmetleri" sektörü takip etti. Tüketicinin korunması kapsamında Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde oluşturulan ve 19 üyeden oluşan Reklam  Kurulu tarafından yılın ilk 6 ayında 945 dosya ele alındı.
Söz konusu dosyalardan 503'ü Kurulca incelemeye değer görülüp karara bağlandı. Bunlardan 58'si mevzuata aykırı bulunmazken, mevzuata aykırı 445  dosyadan 396'sına durdurma cezası verildi, 49'una idari para ve durdurma cezası  birlikte uygulandı. Kurul, 442 dosyayı ise ön inceleme sonucunda başvurulardaki eksiklikler ve mevzuata aykırı olmaması nedeniyle detaylı incelemeyi gerekli bulmadı. Kurul tarafından yılın ilk 6 ayında kanuna aykırı reklamlara toplam 3  milyon 472 bin 419 lira ceza uygulandı. Söz konusu dönemde uygulanan idari para cezalarında ilk sırada 847 bin 286 lira ile "kozmetik ve temizlik" sektörünün yer aldığı görüldü. Bu sektörü reklamlarına uygulanan 708 bin 535 liralık ceza ile "iletişim hizmetleri" sektörü takip etti. Bu sektörleri ise sırayla, 700 bin 550 lirayla "gıda", 294 bin 302  lirayla "sağlık", 220 bin 220 lirayla "dayanaklı tüketim malları", 214 bin 341  lirayla "diğer", 160 bin 110 lirayla "finansal hizmetler", 150 bin lirayla "örtülü reklam", 71 bin 570 lirayla "turizm", 55 bin 505 lirayla "teknoloji" ve 50 bin lirayla "enerji" sektörü izledi. Söz konusu dönemde "tütün ve alkol" ve "eğitim" sektörlerine Kurul  tarafından ceza uygulanmadı.

13 farklı sektör inceleniyor

Kurul, ticari reklam ve ilanlarda uyulması gereken ilkeleri  belirlemede ülke koşullarının yanı sıra reklamcılık alanında evrensel kabul  görmüş tanım ve kuralları da dikkate alıyor. Yasa ve ilgili düzenlemelere aykırı  ticari reklam ve ilanlar hakkında tüketiciler, rakip firmalar, kurum ve  kuruluşlar başvurabilirken, resen de inceleme başlatılabiliyor. Kurula gelen dosyalar "sağlık", "kozmetik ve temizlik ürünleri",  "gıda", "iletişim hizmetleri", "teknoloji", "dayanıklı tüketim malları",  "turizm", "finansal hizmetler", "tütün ve alkol", "eğitim", "enerji", "örtülü  reklam" ve "diğer sektörler" olmak üzere 13 farklı sektör başlığı altında  incelenirken, kanuna aykırı reklamlara 3 aya kadar durdurma, düzeltme veya para  cezası verilebiliyor.

Yeni Mesaj arşivinde 'tarihte bugün'

Yeni Mesaj Gazetesi arşivi 2001 yılına kadar eksiksiz içerikle erişime açık olup ayrıca tüm arşivde anahtar kelimelerle arama yapmak da mümkündür.

19.07.2015, 19.07.2014, 19.07.2013, 19.07.2012, 19.07.2011, 19.07.2010, 19.07.2009, 19.07.2008, 19.07.2007, 19.07.2006, 19.07.2005, 19.07.2004, 19.07.2003, 19.07.2002, 19.07.2001, 19.07.2000, 19.07.1999, 19.07.1998, 19.07.1997


logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected] [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2021

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.