Romatizma hastaları ilaçlarını ihmal etmemeli
Romatoloji Uzmanı Dr. Sevtap Şimşek, salgın döneminde romatizmal hastalıkları bulunan kişilerin doktoruna başvurmadan ilaçları bırakmasının mahzurlu olduğunu söyledi





Bu sebeple de pek çok hasta doktoruna sormadan ilaçlarını kesiyor. Biz hastalarımıza kullanmakta oldukları ilaçlara mutlaka devam etmelerini öneriyoruz. Doktoruyla danışarak ve doktoru uygun görürse değiştirilecek ilaçlar varsa değiştirilebilir veya dozları belki azaltılabilir. Hasta çok rahatsa doz aralıkları uzatılabilir. Ama ilaç kesmek yapabilecekleri en riskli hareketlerden biridir. Çünkü romatizma aktifleşirse, vermekte olduğumuz ilaçlardan çok daha fazlasını ve belki de çok fazla dozlarda vermek zorunda kalabiliyoruz. Unutmamalıyız ki hastalık aktifleşmesinde bağışıklık sisteminde de daha ciddi bozulmalar meydana geliyor. Bu yüzden lütfen ilaçlarımızı kesmeyelim" dedi.
Kesmeyi düşünmek bir yana aksine, hastalık durumu gerektiriyorsa dozu artırmak, hatta yeni ilaçları da eklemek gerekebileceğini belirten Uzm. Dr. Şimşek, "Şüpheli bir temas olup hasta karantinaya alındığında ise yine doktoruyla temas kurulmalı ve mümkünse hastayı izleyen doktorun önerileri doğrultusunda bazı ilaçları düzenlenmeli veya kesilmelidir. Pek çok hastamız kortizon kullanıyor ve kortizondan çok korkuyor. Bu nedenle birden bire bırakabiliyorlar. Ancak kortizonu bıraktıklarında daha riskli bir durum oluşturuyorlar. Biz çoğu enfeksiyonda kortizonu bıraktırmadığımız gibi dozunu bile artırdığımız oluyor" diye konuştu. İHA












































































