Rüzgarın şekillendirdiği ikon: McLaren 720S
McLaren'ın "Super Series" serisinin mihenk taşlarından biri olan 720S, sadece yüksek performansıyla değil, aynı zamanda mühendislik ve aerodinamik dehasıyla da otomobil dünyasında derin izler bıraktı
16.11.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Abdülkadir Gündoğdu





McLaren'ın "Super Series" serisinin mihenk taşlarından biri olan 720S, sadece yüksek performansıyla değil, aynı zamanda mühendislik ve aerodinamik dehasıyla da otomobil dünyasında derin izler bıraktı. İşte, İngiliz üreticinin Woking'deki tesislerinden çıkan bu efsanevi süper otomobilin hikayesi.
Doğuşu: 650S'ten Devralınan Bayrak (2017)

McLaren 720S'in hikayesi, selefi McLaren 650S'in yerini almak üzere tasarlandığı 2017 yılında başladı.
Tanıtım: İlk kez 2017 Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünya sahnesine çıktı.
Temel Fark: Önceki modellere göre yüzde 18 daha hafif ve daha sert olan yeni MonoCage II karbon fiber şasi etrafına inşa edildi. Bu, aracın hem performansını hem de yol tutuşunu devrim niteliğinde geliştirdi.
Tasarım: McLaren Tasarım Direktörü Rob Melville ve ekibi tarafından, doğadaki en saf aerodinamik form olan su damlasından ilham alınarak şekillendirildi. Farların içine gizlenmiş hava kanalları ve kapı panellerinden geçen entegre tüneller gibi detaylar, estetiğin tamamen işleve odaklandığını gösteriyordu.
Güç ve Performansın Zirvesi

720S'i efsane yapan, şüphesiz kalbinde yatan motoruydu.
Motor: Yeni nesil 4.0 litrelik çift turboşarjlı V8 (M840T) motor kullanıldı.
Güç: Adından da anlaşılacağı gibi, 720 PS (710 bg) güç ve 770 Nm tork üretiyordu.
Hızlanma: Bu güç sayesinde 0'dan 100 km/s hıza sadece 2.9 saniyede ulaşıyor, azami hızı ise 341 km/s'yi görüyordu.
Serüvenin Genişlemesi: Spider ve Özel Versiyonlar

720S, coupe gövde tipiyle kalmadı ve kısa sürede ailenin diğer üyeleri de tanıtıldı.
720S Spider (2018): Markanın yeni üstü açık amiral gemisi olarak tanıtıldı. Monocage II şasinin rijitliği sayesinde, sabit tavanın kaybı için ek bir güçlendirmeye gerek kalmadı. Karbon fiber tavan sadece 11 saniyede açılıp kapanabiliyordu.
720S Le Mans Special Edition (2020): McLaren'ın 1995 Le Mans yarışındaki zaferini kutlamak için sadece 50 adet üretildi.
McLaren 765LT (2020): 720S'in daha radikal, "Long Tail (Uzun Kuyruk)" versiyonu olarak tanıtıldı. Daha fazla güç, daha hafif şasi ve agresif aerodinamik eklentilerle 720S platformunun ulaştığı en uç noktayı temsil etti.
Bir Devrin Sonu ve Halefin Gelişi
5 yıllık başarılı bir kariyerin ardından McLaren, 720S'in üretimini durdurma kararı aldı.
Üretimin Durması (2023): McLaren, 720S'in halefine odaklanmak amacıyla 2023 yılı itibarıyla modelin üretimini sonlandırdı.
Halef (750S): 720S'in yerini alacak olan model, McLaren 750S oldu. 720S'in temel tasarım ve mühendislik mirasını taşıyan 750S, daha hafif, daha güçlü (750 PS) ve aerodinamik açıdan daha gelişmiş özelliklerle bu efsanevi serüveni devam ettiriyor.
McLaren 720S, sadece bir süper otomobil değil, İngiliz mühendisliğinin estetikle kusursuz birleşimi ve rüzgarın gücüyle şekillenmiş bir sanat eseri olarak tarihteki yerini aldı.
Doğuşu: 650S'ten Devralınan Bayrak (2017)

McLaren 720S'in hikayesi, selefi McLaren 650S'in yerini almak üzere tasarlandığı 2017 yılında başladı.
Tanıtım: İlk kez 2017 Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünya sahnesine çıktı.
Temel Fark: Önceki modellere göre yüzde 18 daha hafif ve daha sert olan yeni MonoCage II karbon fiber şasi etrafına inşa edildi. Bu, aracın hem performansını hem de yol tutuşunu devrim niteliğinde geliştirdi.
Tasarım: McLaren Tasarım Direktörü Rob Melville ve ekibi tarafından, doğadaki en saf aerodinamik form olan su damlasından ilham alınarak şekillendirildi. Farların içine gizlenmiş hava kanalları ve kapı panellerinden geçen entegre tüneller gibi detaylar, estetiğin tamamen işleve odaklandığını gösteriyordu.
Güç ve Performansın Zirvesi

720S'i efsane yapan, şüphesiz kalbinde yatan motoruydu.
Motor: Yeni nesil 4.0 litrelik çift turboşarjlı V8 (M840T) motor kullanıldı.
Güç: Adından da anlaşılacağı gibi, 720 PS (710 bg) güç ve 770 Nm tork üretiyordu.
Hızlanma: Bu güç sayesinde 0'dan 100 km/s hıza sadece 2.9 saniyede ulaşıyor, azami hızı ise 341 km/s'yi görüyordu.
Serüvenin Genişlemesi: Spider ve Özel Versiyonlar

720S, coupe gövde tipiyle kalmadı ve kısa sürede ailenin diğer üyeleri de tanıtıldı.
720S Spider (2018): Markanın yeni üstü açık amiral gemisi olarak tanıtıldı. Monocage II şasinin rijitliği sayesinde, sabit tavanın kaybı için ek bir güçlendirmeye gerek kalmadı. Karbon fiber tavan sadece 11 saniyede açılıp kapanabiliyordu.
720S Le Mans Special Edition (2020): McLaren'ın 1995 Le Mans yarışındaki zaferini kutlamak için sadece 50 adet üretildi.
McLaren 765LT (2020): 720S'in daha radikal, "Long Tail (Uzun Kuyruk)" versiyonu olarak tanıtıldı. Daha fazla güç, daha hafif şasi ve agresif aerodinamik eklentilerle 720S platformunun ulaştığı en uç noktayı temsil etti.
Bir Devrin Sonu ve Halefin Gelişi
5 yıllık başarılı bir kariyerin ardından McLaren, 720S'in üretimini durdurma kararı aldı.
Üretimin Durması (2023): McLaren, 720S'in halefine odaklanmak amacıyla 2023 yılı itibarıyla modelin üretimini sonlandırdı.
Halef (750S): 720S'in yerini alacak olan model, McLaren 750S oldu. 720S'in temel tasarım ve mühendislik mirasını taşıyan 750S, daha hafif, daha güçlü (750 PS) ve aerodinamik açıdan daha gelişmiş özelliklerle bu efsanevi serüveni devam ettiriyor.
McLaren 720S, sadece bir süper otomobil değil, İngiliz mühendisliğinin estetikle kusursuz birleşimi ve rüzgarın gücüyle şekillenmiş bir sanat eseri olarak tarihteki yerini aldı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.















































































