logo
16 KASIM 2025


Sadece ihtiyaçlar için alışveriş yaptık

Muhteşem Cuma vve Efsane Kasım gibi indirim kampanyalarıyla dolu bir ayı geride bıraktık. Yapılan bir araştırma indirim döneminde her 10 kişiden 9'unun sadece ihtiyacı olan şeyleri satın aldığını ortaya koydu
 

05.12.2023 16:46:00
YENAL ARMAN
Sadece ihtiyaçlar için alışveriş yaptık
Sadece ihtiyaçlar için alışveriş yaptık
Türkiye, tüm dünyayla eş zamanlı olarak Muhteşem Cuma, Efsane Kasım gibi indirim kampanyalarıyla dolu bir ayı geride bıraktı. Önceleri Kasım'ın son haftasıyla sınırlı kalan bu kampanyalar artık Kasım ayının tamamına yayılmış durumda.

Bağımsız pazar ve kamuoyu araştırma şirketi AGS Global'in gerçekleştirdiği bir araştırma hem toplumun Kasım ayı indirimlerine yaklaşımına hem de kategori bazlı fiyat trendlerine ışık tuttu. 1-3 Aralık 2023 tarihleri arasında 864 kişinin katıldığı araştırmanın katılımcılarının üçte ikisi (%65.7) Kasım ayı indirimi kapsamında alışveriş yaptığını belirtirken, %34.3'ü ise bu Kasım ayı indirimlerinden faydalanmadığını ifade etti.

Diğer yandan, Kasım ayında indirim kapsamında alışveriş yapanların yarısından fazlası (%56.3) online mecrayı tercih ettiğini belirtirken, sepetini hem online hem fiziksel mecralardan dolduranların oranı ise %40.8 oldu.

İhtiyaçlar satın alındı

Kasım ayı indirimlerinden faydalanan her 10 katılımcıdan 9'u (%91.6) sadece ihtiyacı olan şeyleri aldığını söylerken, bu yıla enflasyon damga vurmuş gibi gözüküyor.

"İhtiyacım olmayan şeyleri de aldım" diyenlerin oranı ise sadece %8.4 seviyesinde kaldı. Katılımcılara en çok alışveriş yaptıkları kategoriler çoklu cevap ışığında sorulduğunda ise "kişisel bakım" (%67.6) her 3 Kasım furyasından yararlanan alışverişçinin listesinde ilk sırada yer alırken, onu giyim, ayakkabı ve aksesuar (%62) ile tüketici elektroniği (%42.3) izledi.

Bu kategoride gıda cevabını verenlerin oranı %16.9 ile sınırlı kalırken, ev bakım ürünleri alanların oranı ise %14.1 oldu. Kasım ayında en az indirimlerinden faydalanılan kategori ise tiyatrodan kitaba birçok ürün ya da hizmeti içeren eğlence-kültür (%4.2) olarak tespit edildi.

İndirime inanmayanlar az değil


Kasım ayı kampanyalarına ilgi göstermeyen her 10 kişiden 6'sının en temel gerekçesi "indirimlere inanmamak" olurken, "ihtiyacı olmayanların" oranı ise %35.1 oldu. Fiyatları uygun bulmayanlar (%16.2), bütçesi yetmetenler (%10.8) ve aradığı ürünü bulamayanlar ise %2.7 seviyesinde oldu.

Kasım ayı indirimlerinin genel algısı tüm katılımcılara sorulduğunda ise %57.4'ü Kasım kampanyalarının gerçek anlamda indirimi yansıtmadığını ifade ederken, kararsızların oranı %20.4 oldu. Kasım kampanyalarını inandırıcı bulanlar ise %22.2 ile sınırlı kaldı.

İndirimin yıldızı giyim

Araştırma kapsamında online veri toplama şirketi SenkronData işbirliğiyle gerçekleştirilen özel çalışmada ise on binlerce ürün pazaryerlerinden ve marka web sitelerinden taranarak önceki aya göre fiyat trendleri incelendi ve böylece Kasım indirimlerinin gerçek bir indirimi yansıtıp yansıtmadığı analiz edildi. Buna göre Kasım boyunca fiyatı en çok inen ürünler t-shirt (%29.1) ve sweatshirt (%26.8) gibi giyim eşyaları olurken, onu kozmetik (%21.9) izledi. Aksesuarlar (%19.9) ve pantolon-şortlar (%16.4) buna eklendiğinde fiyatı Ekim ayına göre ortalamada en çok inen ürünler moda ürünleri oldu. Aynı analiz kapsamında fiyatı önceki aya göre sabit kalan ürünler ise sırasıyla telefon, beyaz eşya ve ankastre, smart home ürünleri, bisküvi ve çikolata ile soslar oldu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Zelenski, Atina'da temaslarda bulundu
Miçotakis'e destek teşekkürü
Çin-Tayvan geriliminde Japonya kararsız
Japon kamuoyu ikiye bölündü
Bilim insanlarından La Lina uyarısı
Çok ölümcül olabilir!
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ne demek istedi?
'İnanç özgürlüğünden' kastı nedir?
İsrail’in evlerini yıktığı Filistinliler çaresiz
Gazze'de şiddetli yağış insani krizi daha da derinleştiriyor
Beyoğlu'nda çöken metro inşaatında iskelesinden acı haber
İstanbul Valiliğinden kazaya ilişkin açıklama
Play-off'tayız
Türkiye Bulgaristan'ı 2-0 yendi
Hemen acil servise başvurun
Besin zehirlenmesinde bu faktörlere dikkat!
'Yalan makinesi mi?'
Erdoğan Özel'e yüklendi
Fatih'te 'gıda zehirlenmesi' soruşturmasında gelişme
Annenin vefat öncesi ifadesi ortaya çıktı
KKTC 42 yaşında
15 Kasım Cumhuriyet Bayramı kutlanıyor
Trump'tan Suud'a 'Abraham Anlaşması' baskısı
"Çok yakında katılacağını umuyorum"
Kocaeli fabrika yangınında ölü sayısı 7'ye yükseldi
Yoğun bakımdaki bir kişi kurtarılamadı
En az 25 bin kişi hayatını yitirdi
Sudan'daki katliamların arkasında BAE ve İsrail var
Yabancılar konutta adres değiştiriyor
Her ilde azaldı, sadece iki ilde arttı
Zelenski, Atina'da temaslarda bulundu
Miçotakis'e destek teşekkürü
Çin-Tayvan geriliminde Japonya kararsız
Japon kamuoyu ikiye bölündü
Bilim insanlarından La Lina uyarısı
Çok ölümcül olabilir!
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ne demek istedi?
'İnanç özgürlüğünden' kastı nedir?
İsrail’in evlerini yıktığı Filistinliler çaresiz
Gazze'de şiddetli yağış insani krizi daha da derinleştiriyor
Beyoğlu'nda çöken metro inşaatında iskelesinden acı haber
İstanbul Valiliğinden kazaya ilişkin açıklama
Play-off'tayız
Türkiye Bulgaristan'ı 2-0 yendi
Hemen acil servise başvurun
Besin zehirlenmesinde bu faktörlere dikkat!
'Yalan makinesi mi?'
Erdoğan Özel'e yüklendi
Fatih'te 'gıda zehirlenmesi' soruşturmasında gelişme
Annenin vefat öncesi ifadesi ortaya çıktı
KKTC 42 yaşında
15 Kasım Cumhuriyet Bayramı kutlanıyor
Trump'tan Suud'a 'Abraham Anlaşması' baskısı
"Çok yakında katılacağını umuyorum"
Kocaeli fabrika yangınında ölü sayısı 7'ye yükseldi
Yoğun bakımdaki bir kişi kurtarılamadı
En az 25 bin kişi hayatını yitirdi
Sudan'daki katliamların arkasında BAE ve İsrail var
Yabancılar konutta adres değiştiriyor
Her ilde azaldı, sadece iki ilde arttı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.