logo
19 OCAK 2025

Sadece ihtiyaçlar için alışveriş yaptık

Muhteşem Cuma vve Efsane Kasım gibi indirim kampanyalarıyla dolu bir ayı geride bıraktık. Yapılan bir araştırma indirim döneminde her 10 kişiden 9'unun sadece ihtiyacı olan şeyleri satın aldığını ortaya koydu
 

05.12.2023 16:46:00
YENAL ARMAN
Sadece ihtiyaçlar için alışveriş yaptık
Sadece ihtiyaçlar için alışveriş yaptık
Türkiye, tüm dünyayla eş zamanlı olarak Muhteşem Cuma, Efsane Kasım gibi indirim kampanyalarıyla dolu bir ayı geride bıraktı. Önceleri Kasım'ın son haftasıyla sınırlı kalan bu kampanyalar artık Kasım ayının tamamına yayılmış durumda.

Bağımsız pazar ve kamuoyu araştırma şirketi AGS Global'in gerçekleştirdiği bir araştırma hem toplumun Kasım ayı indirimlerine yaklaşımına hem de kategori bazlı fiyat trendlerine ışık tuttu. 1-3 Aralık 2023 tarihleri arasında 864 kişinin katıldığı araştırmanın katılımcılarının üçte ikisi (%65.7) Kasım ayı indirimi kapsamında alışveriş yaptığını belirtirken, %34.3'ü ise bu Kasım ayı indirimlerinden faydalanmadığını ifade etti.

Diğer yandan, Kasım ayında indirim kapsamında alışveriş yapanların yarısından fazlası (%56.3) online mecrayı tercih ettiğini belirtirken, sepetini hem online hem fiziksel mecralardan dolduranların oranı ise %40.8 oldu.

İhtiyaçlar satın alındı

Kasım ayı indirimlerinden faydalanan her 10 katılımcıdan 9'u (%91.6) sadece ihtiyacı olan şeyleri aldığını söylerken, bu yıla enflasyon damga vurmuş gibi gözüküyor.

"İhtiyacım olmayan şeyleri de aldım" diyenlerin oranı ise sadece %8.4 seviyesinde kaldı. Katılımcılara en çok alışveriş yaptıkları kategoriler çoklu cevap ışığında sorulduğunda ise "kişisel bakım" (%67.6) her 3 Kasım furyasından yararlanan alışverişçinin listesinde ilk sırada yer alırken, onu giyim, ayakkabı ve aksesuar (%62) ile tüketici elektroniği (%42.3) izledi.

Bu kategoride gıda cevabını verenlerin oranı %16.9 ile sınırlı kalırken, ev bakım ürünleri alanların oranı ise %14.1 oldu. Kasım ayında en az indirimlerinden faydalanılan kategori ise tiyatrodan kitaba birçok ürün ya da hizmeti içeren eğlence-kültür (%4.2) olarak tespit edildi.

İndirime inanmayanlar az değil


Kasım ayı kampanyalarına ilgi göstermeyen her 10 kişiden 6'sının en temel gerekçesi "indirimlere inanmamak" olurken, "ihtiyacı olmayanların" oranı ise %35.1 oldu. Fiyatları uygun bulmayanlar (%16.2), bütçesi yetmetenler (%10.8) ve aradığı ürünü bulamayanlar ise %2.7 seviyesinde oldu.

Kasım ayı indirimlerinin genel algısı tüm katılımcılara sorulduğunda ise %57.4'ü Kasım kampanyalarının gerçek anlamda indirimi yansıtmadığını ifade ederken, kararsızların oranı %20.4 oldu. Kasım kampanyalarını inandırıcı bulanlar ise %22.2 ile sınırlı kaldı.

İndirimin yıldızı giyim

Araştırma kapsamında online veri toplama şirketi SenkronData işbirliğiyle gerçekleştirilen özel çalışmada ise on binlerce ürün pazaryerlerinden ve marka web sitelerinden taranarak önceki aya göre fiyat trendleri incelendi ve böylece Kasım indirimlerinin gerçek bir indirimi yansıtıp yansıtmadığı analiz edildi. Buna göre Kasım boyunca fiyatı en çok inen ürünler t-shirt (%29.1) ve sweatshirt (%26.8) gibi giyim eşyaları olurken, onu kozmetik (%21.9) izledi. Aksesuarlar (%19.9) ve pantolon-şortlar (%16.4) buna eklendiğinde fiyatı Ekim ayına göre ortalamada en çok inen ürünler moda ürünleri oldu. Aynı analiz kapsamında fiyatı önceki aya göre sabit kalan ürünler ise sırasıyla telefon, beyaz eşya ve ankastre, smart home ürünleri, bisküvi ve çikolata ile soslar oldu.
471 gün sonra sapasağlamlar
Hamas esirlere iyi bakmış
Fenerbahçe zorlandı ama farklı kazandı
Fenerbahçe, deplasmanda Adana Demirspor'u 4-0 yendi
İsrail masaya razı oldu
Yapay zeka ilk savaşını kaybetti
Bu rotada kimin borusu ötecek?
ABD-Rusya-Çin arasında büyük kapışma
Şölen gibi kongre
BTP İstanbul kongresinden notlar
Rehinelerin isimleri açıklandı
Gazze'de ateşkes başladı
Konya'da feci kaza
Baba ve oğlu hayatını kaybetti
Ceza yağıyor
474 bin 456 araca/sürücüye işlem yapıldı
Petrol ülkesi Nijerya
BRICS'in davetini kabul etti
Ateşkes beklenirken
İsrail saldırılarına devam ediyor
Ateşkes düzmece mi?
Netanyahu: Ateşkes geçici
Beşiktaş üst üste 2 galibiyete hasret
Beşiktaş ligde son 4 maçın 3'ünde berabere kaldı
Gazze'de can kaybı 46 bin 899'a yükseldi
Ateşkes anlaşması sağlanmasından bu yana can kaybı 122
'Hiç kırmızı kart görmedim'
'Pişpirik mi, poker mi oynuyorlar belli değil'
471 gün sonra sapasağlamlar
Hamas esirlere iyi bakmış
Fenerbahçe zorlandı ama farklı kazandı
Fenerbahçe, deplasmanda Adana Demirspor'u 4-0 yendi
İsrail masaya razı oldu
Yapay zeka ilk savaşını kaybetti
Bu rotada kimin borusu ötecek?
ABD-Rusya-Çin arasında büyük kapışma
Şölen gibi kongre
BTP İstanbul kongresinden notlar
Rehinelerin isimleri açıklandı
Gazze'de ateşkes başladı
Konya'da feci kaza
Baba ve oğlu hayatını kaybetti
Ceza yağıyor
474 bin 456 araca/sürücüye işlem yapıldı
Petrol ülkesi Nijerya
BRICS'in davetini kabul etti
Ateşkes beklenirken
İsrail saldırılarına devam ediyor
Ateşkes düzmece mi?
Netanyahu: Ateşkes geçici
Beşiktaş üst üste 2 galibiyete hasret
Beşiktaş ligde son 4 maçın 3'ünde berabere kaldı
Gazze'de can kaybı 46 bin 899'a yükseldi
Ateşkes anlaşması sağlanmasından bu yana can kaybı 122
'Hiç kırmızı kart görmedim'
'Pişpirik mi, poker mi oynuyorlar belli değil'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.