Sakarya'nın 3 ilçesinde kısmi karantina başladı
Sakarya'nın Akyazı, Karasu ve Ferizli ilçelerinde şap hastalığı şüphesiyle numune alınan büyükbaş hayvanların testlerinin pozitif çıkması üzerine kısmi karantina uygulaması başlatıldı
İhlas Haber Ajansı





"Önemli olan hastalığın yayılmadan önlem alınması"
Tarım ve Orman İl Müdürlüğü ekiplerinin duruma hemen müdahale ettiğini söyleyen Halit Karaduman, "Müdahale neticesinde kısmi karantina başladı. Bütün ilçelerde tarım ilçe müdürlükleri talimatıyla bütün besihaneler, hayvan sahipleri aranarak, şap aşılar devam ettiriliyor. Herhangi bir sıkıntı yok. Şu an hayvan pazarlarımız açık, esnafımız ticaretine devam ediyor" dedi.Şap hastalığının hayvanın ağız, burun bölgesi ve tırnak aralarında yara oluşumuna sebep olduğunu ifade eden Karaduman, "Ağızda, dilde yara olduğundan dolayı hayvan yem yemez. Yemediği zaman zayıflamaya başlar, kilo kaybına başlar. Bu da üreticinin zararı oluyor. İnsana kesinlikle bulaşıcı bir etkisi yoktur. Böyle bir vaka görünürse il müdürlükleri veya tarım ilçe müdürlüklerine bildirilmesi, bildirildikten sonra gereken müdahale yapılır. Önemli olan hastalığın yayılmadan önlem alınması. Akyazı'da yapıldığı gibi ilk yakalandığı an müdahale edildi. Onun da yayılacağını zannetmiyorum" diye konuştu.İHA














































































