Samsun'da yoğun bakım doluluk oranı yüzde 70
Korona virüs vakalarının hızla tırmanış gösterdiği Samsun'da yoğun bakım doluk oranının yüzde 70'i aşmak üzere olduğunu açıklayan Samsun İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ali Oruç, "Bunu üzülerek söylüyorum vatandaşlarımızda biraz daha sanki bir rehavet oluştu. Aşı olunca sanki bulaş artık olmayacak, artık hastalık olmayacakmış gibi bir algı oluştu. Bunu düzeltmemiz gerekiyor" dedi





"Yoğun bakımlarda da şu an yüzde 70 doluluğu aşmak üzereyiz"
Aşı olunca insanlarda 'bulaş artık olmayacak, artık hastalık olmayacakmış' gibi bir algı oluşturduğuna dikkat çeken Oruç, "Bunu düzeltmemiz gerekiyor. Toplumun belli bir kesimi aşılanmadan aşının koruyucu etkisinden tam faydalanamayacağız. Eğer toplumun yaklaşık yüzde 70'i aşılanırsa buradaki bağışıklıkla beraber aşının oluşturmuş olduğu bağışıklıkla beraber pandemiyle mücadelemiz son bulmuş olacak. İnşallah pandemiyi o şekilde yenmiş olacağız. Tabii, hasta sayılarının yükselmiş olması ister istemez hastanedeki hasta yükümüzü artırmakta. Baktığımızda servis yataklarımızda herhangi bir sıkıntımız yok. Yoğun bakımlarda da şu an yüzde 70 doluluğu aşmak üzereyiz. Bu doluluk tabi yönetebileceğimiz bir süreçte. Önümüzdeki günlerde de bunun artmaması için gerekli altyapı çalışmalarını da sürdürüyoruz. Samsun'da sağlık ekiplerimiz canla başla mücadele etmekte. Bizler her gün nerede hangi mahallede hangi ilçede hangi mahallede ne kadar vaka var bunları bir harita şeklinde risk haritası şeklinde yazmaktayız. Hangi mahallede riski görüyorsak yoğunluğu görüyorsak hemen Samsun Valiliğimizle koordineli şekilde kolluk kuvvetlerimiz olsun, muhtarlarımız olsun onlara ileterek orada anlık tedbirler alıyoruz. Orada gerekli denetimleri veya orada vaka sayısını azaltacak ne gerekiyorsa bunu anlık olarak yapmaya çalışarak pandemiyle mücadelemize devam ediyoruz" şeklinde konuştu.İHA














































































