Sanayici para bulamıyor
EVSİD Başkanı Burak Önder, Türkiye'de bütün sanayicilerin en büyük sıkıntısının finansmana erişim olduğuna işaret ederek, "Finansmana erişim özellikle Ekim, Kasım ve Aralık aylarında oldukça zordu. Finansmana erişim olsa dahi, bu faizlerle yatırım yapmak da cidden zor" şeklinde konuştu
07.01.2019 00:00:00





Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Burak Önder, İstanbul'da yaptığı açıklamada, Türkiye'deki ev ve mutfak eşyaları sektörünün ülkeler içindeki iç sebepler ve siyasi konjonktürden dolayı son 10 yılda çok fazla pazar kaybettiğini belirterek, şunları kaydetti: "Cezayir'de çok güçlüydük orası kapandı, Ürdün, Serbest Ticaret Anlaşması'ndan çıkma kararı aldı, iyi olduğumuz bir pazardı oradan çıktık. Geçtiğimiz yıl yüzde 9.8 artışla toplam 2 milyar 531 milyon dolarlık ihracat yaptık. Yaklaşık 3 milyar dolarlık bu hedefe ulaşabilmek için pazar çeşitliliği ve farklı pazarlama enstrümanlarına yöneleceğiz. Nitelikli büyümek önemli… Ürünleri iyi yapıyoruz ama tasarımda, markalaşmada eksiklerimiz var. Şu an Türkiye'de iç pazar büyüklüğü 6 milyar dolar civarında, 2 milyar dolar cari fazla veren bir sektörüz. 500 milyon dolar gibi bir ithalatımız, 2.5 milyar dolar gibi bir ihracatımız var."
Önder, "2019 yılı için Latin Amerika'yı, Uzak Doğu ve Sahraaltı Afrika'yı kendimize hedef pazar belirledik" bilgisini verdi.
Sektör olarak ihracatta en fazla plastik ürünlere önemli talep olduğunu dile getiren Önder, saklama kapları başta olmak üzere plastik ürünlerin pazarda önemli payı olduğunu aktardı.
Fason üretiyoruz
Avrupa'daki imalatçıların çoğuna fason üretim yaptıklarını bildiren Önder, bunun sektörün gelişimine ciddi katkı sunduğunu söyledi.
Sektör olarak 2019 beklentilerine işaret eden Önder, şu değerlendirmelerde bulundu: "Bütün sanayicilerimizin en büyük sıkıntısı sanırım finansmana erişim... Bu sene sanayiciler olarak finansmana erişimde kolaylık bekliyoruz. Finansmana erişim özellikle Ekim, Kasım ev Aralık aylarında oldukça zordu. Finansmana erişim olsa dahi, bu faizlerle yatırım yapmak da cidden zor. Bugün kimse nakit parasıyla yatırım yapmak istemiyor. İç pazarda risk almamak için vadelerde kısalmaları var."
EKONOMİ SERVİSİ
Önder, "2019 yılı için Latin Amerika'yı, Uzak Doğu ve Sahraaltı Afrika'yı kendimize hedef pazar belirledik" bilgisini verdi.
Sektör olarak ihracatta en fazla plastik ürünlere önemli talep olduğunu dile getiren Önder, saklama kapları başta olmak üzere plastik ürünlerin pazarda önemli payı olduğunu aktardı.
Fason üretiyoruz
Avrupa'daki imalatçıların çoğuna fason üretim yaptıklarını bildiren Önder, bunun sektörün gelişimine ciddi katkı sunduğunu söyledi.
Sektör olarak 2019 beklentilerine işaret eden Önder, şu değerlendirmelerde bulundu: "Bütün sanayicilerimizin en büyük sıkıntısı sanırım finansmana erişim... Bu sene sanayiciler olarak finansmana erişimde kolaylık bekliyoruz. Finansmana erişim özellikle Ekim, Kasım ev Aralık aylarında oldukça zordu. Finansmana erişim olsa dahi, bu faizlerle yatırım yapmak da cidden zor. Bugün kimse nakit parasıyla yatırım yapmak istemiyor. İç pazarda risk almamak için vadelerde kısalmaları var."
EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.