Savunmada dışa bağımlı olmak riskli
Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, Türkiye'nin güçlü olmak zorunda olduğuna işaret ederek, "Bu gücün gelip dayandığı yer teknoloji. Savunma sanayisinde ve savunmada güçlü olmalıyız. Dışarıya bağımlı olmakla biz çok zaman kaybettik" dedi





Savunmada gücün gelip dayandığı yerin teknoloji olduğunun altını çizen Demir, şöyle konuştu: "Savunma sanayisinde ve savunmada güçlü olmalıyız. Terörle bunca yıldır mücadele eden bir ülkenin çok daha güçlü bir noktada olması gerekiyordu. Bu başarının dayandığı noktanın kendi teknolojinize güvenmek olduğunu anlıyoruz. Dışarıya bağımlı olmakla biz çok zaman kaybettik."
Bu da gelecek vizyonunu oluşturan en önemli noktalardan bir tanesi." Yerli ve milliliğin önemine değinen Demir, dijital çağın bazı temel unsurlarında geri kalınmaması gerektiğini belirterek, burada da treni kaçırmamak için bu konuya özel önem verilmesinin önemli olduğunu vurguladı. Demir, özel sektörün bir ülkenin dinamizmi olduğunu ve dinamizmin harekete geçirilmesi gerektiğini belirterek, şöyle konuştu: "Türkiye'deki mevcut savunma sanayi yapısında, savunma sanayindeki işlerin yüzde 80'ine yakınını belki üstelenen Türk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfı'nın hakim olduğu ortaklıklar var. Bu yapı ambargo günlerinden edinilen dersler neticesinde ortaya koyulan iradeler, oluşturulan güçlendirme vakıflarının bir araya gelmesiyle oluşturulan şirketler aracılığıyla yürütülüyor. Özel sektörün çeşitli alanlarda önünün açılması ve bu projelerimizde yer almaları bizim için çok önemli." HABER MERKEZİ
















































































