logo
02 TEMMUZ 2025

Şırnak LGS'de Neden Başarısız Oldu

Liselere Geçiş Sınavı’na (LGS) Şırnak’ın en başarısız il olmasını değerlendiren eğitimciler, “Kaliteli öğretmenlerin bu bölgeye gelip, gönüllü olarak çalışması lazım. İyi yöneticilerin görev alması gerekir. Kendi mesleğin bilincinde olan insan ancak başarıyı elde edebilir” dedi. 

26.06.2019 00:00:00
Şırnak LGS'de Neden Başarısız Oldu
Şırnak LGS'de Neden Başarısız Oldu
Eğitimciler, LGS sonuçlarına göre Şırnak'ın son sırada bulunmasını değerlendirdi. Listede son sırada bulunan Şırnak ile ilgili değerlendirmede bulunan emekli öğretmen Mustafa Uçar, eğitimin bir bütünlük içinde ele alınmasını ve öyle değerlendirme yapılması gerektiğini belirtti. Uçar, "Sadece eğitimin bir ayağını düşünerek ele aldığınız zaman diğer ayakları eksik kalır ve siz istediğiniz başarıyı da elde edemezsiniz. Bir eğitimci olarak yıllardır bu bölgede öğretmenlik ve yöneticilik yaptım. Eğitimi değerlendirirken, sadece yöneticilere de bağlamak bir haksızlık olduğunu düşünüyorum. Eğitim öncelikle aileden başlar, okulda gelişir ve çevresel koşullarla birlikte değerlendirildiğinde iyi sonuçlar ve başarı elde edilebilir" dedi.  
 
Bölgenin uzun bir süredir şiddet olaylarıyla tahribata uğradığını ifade eden Uçar, şöyle devam etti: 

  "Ancak son dönemlerde gerek öğretmen ve yönetici bazında olsun ve fiziki altyapı bakımından olsun gelişmelerin olduğunu görüyoruz. İstenilen düzeyde midir, hayır. Bunun geliştirilmesi lazım. Eğitim öğretimin ana motor gücü öğretmenlerdir. Öğretmen profili çok önemlidir. Ben şu eğitim süreci içerisinde şunu gördüm. Öğretmen bir dağın başında da olsa, koşulları ne kadar zor da olsa, mesleğin bilincindeyse, ben iyi insan yetiştireceğim ülkeme, milletime, vatandaşlarıma anlayışı içerisinde hareket ettiği zaman başarılı olacağız. Ancak sadece bir geçim mesleği olarak bakıldığı zaman başarıyı elde etmek mümkün değildir. Türkiye de olduğu gibi Şırnak'ta ta öğretmenlerimizin çok zor koşullarda görev yaptıklarını biliyoruz. Ancak önemli olan o zor koşulları ortadan kaldırmak. Ve o zor koşullarda istenilen başarıyı elde etmektir. Zaten öğretmenin amacı da odur." 
 
  "Şırnak'a pozitif ayrımcılık yapılması gerekiyor" 
 
Devletin bölgeye pozitif ayrımcılık yapması gerektiğini kaydeden Uçar, şu ifadeleri kullandı: 
 
"Özellikle Şırnak için pozitif bir ayrımcılık yapması gerekir her konuda. Sadece ücretli öğretmenlik görevlendirmekle, sözleşmeli öğretmenle bu olmaz. Kaliteli öğretmenlerin bu bölgeye gelip, gönüllü olarak, çalışması lazım. İyi yöneticilerin görev alması gerekir. Kendi mesleğin bilincinde olan inşa ancak başarıyı elde edebilir. İş olsun diye yaptığınız zaman evet o işi bir süre götürürsünüz. Ama sonuca geldiğiniz zaman başarısızlıkla karşılaşırsınız. Eğitime önem vermek zorundayız. Bu memleketi ancak eğitim kurtarır. Bizim kurtuluşumuz eğitimle olur. Bu Şırnak'ın düzelmesinin tek şartı vardır. Çocuklarımıza önem vermeliyiz. Onları iyi yetiştirmeliyiz. Okullarımıza, okuldaki yöneticilerimize, öğretmenlerimize yardımcı olmalıyız. Çocuklarımıza ve onları yetiştirenlere elimizden geldiğince her konuda kolaylık sağlamalıyız."  
 
  "Öğretmen eksikliği başarısızlıkta önemli etken" 
 
Emekli öğretmen İhsan Gören ise, bu başarısızlıktan herkesin ıstırap duyduğunu söyledi. Gören
, "Bunun çeşitli sebepleri arasında, öğretmen faktörünü hiçbir zaman gözden çıkarmamak gerektiğine inanıyoruz. Çünkü eğitimin kalitesi ancak görevinin bilincinde hareket eden öğretmelerle mümkün olabilir. Yönetici kadrolarıyla mümkün olabilir. Hiçbir zaman okullarımızın tam kadro ile göreve başladığına denk gelmedim. Bu büyük bir eksikliktir ve maalesef hala çözüm bulunmamış büyük bir sorundur. Başarısızlıkta en büyük etkenlerin başında öğretmen yetersizliği çok önemli bir yer işgal etmektedir. Hiçbir zaman buradaki okullarımızda tam kadro ile ve görevinin bilincine varmış öğretmen kadrosu ile eğitim vermek mümkün olmamıştır. İl milli eğitim müdürün bize verdiği bilgiye göre, Şırnak il genelinde bin 600 öğretmen açığının olduğunu ifade etmişti. Bin 600 öğretmen açışı Şırnak gibi küçük bir yer için büyük bir açıktır. Bunun yanında her atama döneminde verilen öğretmen okul sıralarından kalkıp uygulamanın içine geçmektedirler. Öğretmenler Şırnak'ta bir veya iki yıl kalıp, bir şekilde yollarını bulup diğer illere tayin olmaktalar. Başka illere gidip tecrübeli öğretmen vasfını alarak göreve devam ediyorlar. Tecrübeli ve vasıflı öğretmenleri burada bırakılmaya yönelik ciddi tedbirlerin alınması gerekir. Öğretmen açığını kapatmak için yıllardan beridir süre gelen ücretli öğretmenlik uygulaması yapılmaktadır. Ücretli öğretmenlikte de eğitim fakültesi mezunları veya fen edebiyat fakültesi mezunu olmuş kişiler bir şekilde bir yerlere takılıyor. Onların yerine meslek yüksekokul ve yüksekokul mezunlarına daha fazla yer veriliyor. Bu kişiler bazen güvenlik soruşturmasına takılıyor. Bazen sendikaların görüşlerine takılan öğretmenler oluyor. Bu şekilde liyakatsiz insanlara daha fazla teslim edilmiş oluyor çocuklar" şeklinde konuştu.  
 
  "Hendek olayları çocuklara çok şey kaybettirdi"  

  Şırnak'ın bu son 5 yıl içerisinde çok yıprandığını kaydeden Gören, şöyle dedi: 

  "Hendek süreciyle başlayan o kötü süreç, çocuklarımıza çok şey kaybettirdi. Yeniden bir Şırnak oluşturulmaya çalışıldı. Başarısız olan yöneticiler sanki yerlerine yapışmış, bunların değiştirilmesi yönünde en ufak bir hareketliliği biz göremiyoruz yıllardır. Liyakatsiz ve başarısız yöneticilerin yönetiminde olan eğitim yapılarından çıkacak olan kalite bu kadar olabilir. Yıllardır söylüyoruz, öğretmenin bu bölgede daha fazla kalması için bakanlığımızın daha fazla tedbir alması gerektiğini söyledik. En azında özlük haklarında bir iyileştirme yapılması kaçınılmaz bir olaydır. Bodrum'da bu görevi ifa eden öğretmen ile Beytüşşebap'ın Pirinçli köyünde görev yapan öğretmenlerin çalışma şartları ve özlük hakları eğer aynı seviyede tutturuluyorsa Pirinçli'de çalıştırılan bir öğretmen ülkenin daha çok gelişmiş yerlerine gitmek için her türlü yolu deneyebileceklerini gözden çıkarmamak lazım. Her yıl okullarda yapılan tadilatlar zamansız yapıldığına şahit oluyoruz. Her yıl okulların tam açıldığı dönemde çalışma başlatılıyor. Okullarda eğitimde aksamaya neden oluyor." 
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Doğalgaza dev zam
Konutlar kışın donacak
Erdoğan, DEM Parti heyetini haftaya kabul edecek
AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik açıkladı
İşte son rakam
İzmir'de gözaltı sayısı artıyor
Kahverengi kokarcada son durum ne?
En değerli tarım ürününde rekolte tespit çalışması başladı
Kamu borcu oranında lider ülke
Sadece girişe HGS koydular
Belgrad Ormanı'na çivi çakılmadı
Özgür Özel İstanbul'dan seslendi
'Bu süreç Türkiye'nin 100 karasıdır'
157 kişi hakkında gözaltı kararı verilmişti
126 şüpheli gözaltına alındı
İstanbul'dan da hissedildi
Bursa'da 1 saat arayla 2 deprem
İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne operasyon
Tunç Soyer gözaltına alındı
Hz. Peygamberin karikatürünü yayımlayan dergiye soruşturma
Gözaltı sayısı 4'e yükseldi
ABD, Suriye'ye yönelik yaptırımları kaldırdı
Trump, başkanlık kararnamesini imzaladı
İsrail'de 'maliye' ve 'savunma' birbirine girdi
Konu: Ek bütçe
‘Vatandaşın derdi geçim sıkıntısı’
‘Ne yeni anayasa, ne açılım...’
'Çeşitli sabotajlar var'
Erdoğan'dan açılım mesajı
Doğalgaza dev zam
Konutlar kışın donacak
Erdoğan, DEM Parti heyetini haftaya kabul edecek
AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik açıkladı
İşte son rakam
İzmir'de gözaltı sayısı artıyor
Kahverengi kokarcada son durum ne?
En değerli tarım ürününde rekolte tespit çalışması başladı
Kamu borcu oranında lider ülke
Sadece girişe HGS koydular
Belgrad Ormanı'na çivi çakılmadı
Özgür Özel İstanbul'dan seslendi
'Bu süreç Türkiye'nin 100 karasıdır'
157 kişi hakkında gözaltı kararı verilmişti
126 şüpheli gözaltına alındı
İstanbul'dan da hissedildi
Bursa'da 1 saat arayla 2 deprem
İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne operasyon
Tunç Soyer gözaltına alındı
Hz. Peygamberin karikatürünü yayımlayan dergiye soruşturma
Gözaltı sayısı 4'e yükseldi
ABD, Suriye'ye yönelik yaptırımları kaldırdı
Trump, başkanlık kararnamesini imzaladı
İsrail'de 'maliye' ve 'savunma' birbirine girdi
Konu: Ek bütçe
‘Vatandaşın derdi geçim sıkıntısı’
‘Ne yeni anayasa, ne açılım...’
'Çeşitli sabotajlar var'
Erdoğan'dan açılım mesajı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.