Suriye için barış zirvesi Moskova'da başladı
Suriye'de özlenen barışı sağlaması ve akan kanı sona erdirmesi umut edilen barış görüşmeleri Rusya'nın başkenti Moskova'da başladı. Görüşmelere Çarşamba günü Suriye'nin BM Temsilcisi Beşar el-Caferi başkanlığındaki Suriye hükümeti heyeti de katılacak
27.01.2015 00:00:00
HABER MERKEZİRusya'nın başkenti Moskova'da Suriye krizinin çözümü için muhalif gruplar ve hükümet temsilcileri ile görüşmeler dün başladı. Rusya Dışişleri Bakanlığı misafirhanesinde basına kapalı olarak başlayan görüşmeler 29 Ocak'a kadar devam edecek. Suriye muhalefetinden 30 kadar temsilcinin görüşmeler için geldiği Moskova'ya merkezi İstanbul'da bulunan Suriye Muhalif ve Devrimci Güçler Ulusal Koalisyonu (SMDK) toplantıya katılmadı. SMDK'nın Moskova'ya gitmemesine Türkiye'nin baskısının sebep olduğu düşünülüyor. Görüşmelerin iki gün sürmesi 28 Ocak'ta da muhalefet ve hükümetin ortak toplantı yapması planlanıyor. Suriye hükümetinin resmi heyetinin de görüşmelere katılacağı Rus yetkililer tarafından teyid edildi. Suriye resmi delegasyonunun başında Suriye'nin Birleşmiş Milletler Daimi Temsilcisi Beşar El-Caferi olacak. Çarşamba günü Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov da görüşmelere katılacak. Lavrov, Şükri ile görüştüRusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Mısır Dışişleri Bakanı Samih Şükri ile telefon görüşmesi yaparak Suriye görüşmeleri öncesi son durumu değerlendirdi. Rusya Dışişleri Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, taraflar Suriye krizinin en kısa sürede çözülmesi amacıyla işbirliği konularını ele aldı. Şükri, Moskova'daki görüşmelerin son derece önemli olduğunun altını çizdi. Suriyeli taraflar son olarak Şubat 2014'te Cenevre'deki barış görüşmeleri esnasında bir araya gelmişti. Ancak görüşmeler sonuçsuz kalmıştı.













































































