Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, "Alıcı bulamayan ürünler tarlada kalıyor, kime dokunsak bin ah işitiyoruz" dedi
Çiftçilerin artan maliyetler ve düşen ürün fiyatları nedeniyle sorunların artığını belirten Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer, "Alıcı bulamayan ürünler tarlada kalıyor, kime dokunsak bin ah işitiyoruz" dedi
Haber Merkezi





Masraflar arttı fiyatlar düştü
Mısır üreticileri, "Geçen yıl bu ürünün fiyatı 1.000-1.100 TL silajlık Mısır son zamanlarda tarlada 850-900 TL'ye kadar düştü. Örnek verelim: 1 torba gübre 2 lirayken, şimdi 4-5 lira oldu. Bir damlama borusu 2-3 lira iken bugün 5 lira. Tarlasını süren ekipmanı olan çiftçinin mazot maliyeti yükselmiş. Eğer ekipmanı yoksa, başkasından traktör kiralıyor ve o da ayrı bir maliyet." dedi. Üreticilerin, yükselen maliyetler karşısında ürünlerini satamamasının yarattığı ekonomik çıkmazı şu sözlerle ifade etti: "Mazot 20 TL iken 45-46 TL'ye çıktı. Şimdi bu çiftçi, bu ürünü ürettikten sonra ahırına koyarak nasıl para kazanacak? Silajlık mısır 4 metreye kadar yükselmiş, gübre, ilaç ve suyla büyük emek harcanmış bir ürün. Eğer çiftçinin işletmesi varsa, bu durumu bir şekilde tolere edebilir. Ama işletmesi olmayan bir üretici, ticaret yapabilmek için büyük zarar edecek. Şu anda alıcısı yok? Bu zor durumdayız. Ürünlerini satacak alıcı bulamıyoruz" dediler
Çiftçiler ürünlerini satamıyor
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, "neredeyse her taraf mısır tarlasıyla dolu, ancak bugüne kadar biçilmesi gereken ürünler hala tarlada" dedi. Mısır üreticilerinin para kazanamadığını, stok yapamadıklarını ve ürünlerin yok pahasına satıldığını söyleyen Gürer, "Kime dokunsak bin ah işitiyoruz" diyerek üreticilerin zor durumunu dile getirdi. Gürer, dane yağlık mısırda ise sezon ortasına rağmen daha fiyat yok. TMO alıma girmeli ve en az 11 lira fiyat açıklanmalıdır" dedi.















































































