logo
02 EYLÜL 2025


Teknoloji marketlerinde ‘Türk malı’ mumla aranıyor

2012 yılında 6 milyar TL ciro elde eden teknoloji marketleri pazarında Türk malı ürünlerin oranı yüzde 5’i bile bulmuyor. Teknoloji marketleri ithalata çalışıyor

23.05.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Türk halkı teknoloji tüketmeyi seviyor ancak Türk şirketleri ‘teknolojik tüketici ürün’ üretme konusunda o kadar mahir değil... Durum bu olunca cep telefonundan bilgisayara, televizyondan DVD player’a hatta sarf ürünlerine kadar ‘tüketici elektroniği’ mamulleri ithal ediliyor. Bu yolla milyarlarca dolarlık döviz de ya ABD’ye, ya da Uzakdoğu’ya transfer ediliyor. Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, tamamen Türkiye’de üretilen teknolojik ürünlerin azlığı nedeniyle yabancı markaların pazarda büyük bir hâkimiyet kurduğunu söyledi. Erdemir, 8 büyük şirketin rekabet ettiği organize teknoloji perakendeciliği sektöründe yerli markaların en etkili olduğu ürün grubunun yüzde 40’a varan oranla bilgisayar olduğunu kaydetti. Ancak burada bir not daha düşelim: Bilgisayarların markaları yerli, üretim yerleri Çin... Pazar payı gittikçe azalan masa üstü bilgisayarlar hariç tüm dizüstü bilgisayarlar Çin’deki dev fabrikalarda A’dan Z’ye hazır hale getirilerek Türkiye’ye sevkediliyor.

Made in Turkey yerli markalarda da yok!
Ülkemizde beyaz eşya kategorisinde yerli markaların ezici bir üstünlüğü olduğunu belirten Erdemir, “Ancak teknoloji marketleri ağırlıklı olarak elektronik ürün satışını gerçekleştirdiği için beyaz eşya hariç tutularak bir değerlendirme yapılması gerekiyor. Bu çerçevede baktığımızda teknoloji marketlerinin satışlarındaki Türk markalı ürünlerin üçe ayrıldığını görüyoruz. Bunlar yurtdışında, özellikle Uzakdoğu’da üretilenler, Türkiye’de montajı yapılanlar ve büyük kısmı Türkiye’de üretilenler olarak sıralanıyor. Bu açıdan, teknolojik ürünlerde ‘Made in Turkey’ ibaresini yerli markalarda bile göremeyebiliyoruz” dedi.

Yerliler bilgisayar kategorisinde etkili
Türk menşeli markaların cep telefonu, tablet, fotoğraf makinesi, kamera ve bilgisayar parçaları gibi ürün gruplarında etkili olmadığının altını çizen Erdemir, “Yerli markaların en etkili olduğu ürün gruplarını masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar, aksesuarlar, küçük ev aletleri, navigasyon ve uydu sistemleri, televizyon, güç kaynakları ve antivirüs yazılımları oluşturuyor. Dizüstü pazarında yerli markalar yüzde 20 civarında bir paya sahip. Masaüstü bilgisayarlar kategorisinde ise yerli markaların pazar payı yüzde 40’a varıyor. Bilgisayar kategorisindeki bu yüksek oranlara rağmen yerli markaların teknoloji marketlerinin cirolarındaki payı yüzde 5’i ancak buluyor” diye konuştu.

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
TÜİK: Türkiye 2025'in ikinci çeyreğinde yüzde 4.8 büyüdü
Lokomotif yüzde 10.9'la inşaat sektörü
Atatürk ‘tecavüz adası’ olduğu için kapatmış, Erdoğan açmıştı
Akdamar Adası'nda Ermeni ayini pazar günü yapılacak
ŞİÖ Zirvesi'nde 'Tiencin Deklarasyonu' kabul edildi
'Şanghay ruhuna' bağlılık vurgusu
Trump: İsrail'in ABD Kongresi üzerindeki etkisi zayıfladı
"O kadar güçlü bir lobisi yok"
Suçlama: 'Halk arasında endişe korku ve panik oluşturmak'
'Nevşehir'de haraç listesi' başlıklı haber nedeniyle bir gazeteci tutuklandı
Nasıl bir ülke olduk böyle!
Dün 15 bugün 16 yaşında iki genç kız katledildi
Uğurcan Çakır Galatasaray'da
'Yeni hedeflere yürümek istiyorum'
'Mümkün değil'
İmamoğlu davası canlı yayınlanacak mı?
Siber korsanlar baltayı taşa vurdu!
Konu MİT'le de alakalı
Çin lideri Şi'den kritik öneri
'Küresel Yönetim Girişimi kurulsun'
Erdoğan, ŞİÖ zirvesinde temaslarını sürdürüyor
İran lideri Pezeşkiyan'la da görüştü
Husiler, İsrail'in saldırısında ölen yetkilileri açıkladı
Aralarında başbakan ve birçok bakan var
İBB'ye yönelik soruşturmada yeni gelişme
İş insanı Murat Gülibrahimoğlu hakkında kırmızı bülten kararı çıkarıldı
Bu çocuklar, insanlık öldüğü için ölümü bekliyor
Gazze'de son 24 saatte 9 sivil açlıktan hayatını kaybetti
Rojin Kabaiş'in ölümüyle ilgili yeni gelişme
Savcı: 'İki kişiden şüpheleniyoruz'
TÜİK: Türkiye 2025'in ikinci çeyreğinde yüzde 4.8 büyüdü
Lokomotif yüzde 10.9'la inşaat sektörü
Atatürk ‘tecavüz adası’ olduğu için kapatmış, Erdoğan açmıştı
Akdamar Adası'nda Ermeni ayini pazar günü yapılacak
123456789101112131415
TÜİK: Türkiye 2025'in ikinci çeyreğinde yüzde 4.8 büyüdü
Lokomotif yüzde 10.9'la inşaat sektörü
Atatürk ‘tecavüz adası’ olduğu için kapatmış, Erdoğan açmıştı
Akdamar Adası'nda Ermeni ayini pazar günü yapılacak
ŞİÖ Zirvesi'nde 'Tiencin Deklarasyonu' kabul edildi
'Şanghay ruhuna' bağlılık vurgusu
Trump: İsrail'in ABD Kongresi üzerindeki etkisi zayıfladı
"O kadar güçlü bir lobisi yok"
Suçlama: 'Halk arasında endişe korku ve panik oluşturmak'
'Nevşehir'de haraç listesi' başlıklı haber nedeniyle bir gazeteci tutuklandı
Nasıl bir ülke olduk böyle!
Dün 15 bugün 16 yaşında iki genç kız katledildi
Uğurcan Çakır Galatasaray'da
'Yeni hedeflere yürümek istiyorum'
'Mümkün değil'
İmamoğlu davası canlı yayınlanacak mı?
Siber korsanlar baltayı taşa vurdu!
Konu MİT'le de alakalı
Çin lideri Şi'den kritik öneri
'Küresel Yönetim Girişimi kurulsun'
Erdoğan, ŞİÖ zirvesinde temaslarını sürdürüyor
İran lideri Pezeşkiyan'la da görüştü
Husiler, İsrail'in saldırısında ölen yetkilileri açıkladı
Aralarında başbakan ve birçok bakan var
İBB'ye yönelik soruşturmada yeni gelişme
İş insanı Murat Gülibrahimoğlu hakkında kırmızı bülten kararı çıkarıldı
Bu çocuklar, insanlık öldüğü için ölümü bekliyor
Gazze'de son 24 saatte 9 sivil açlıktan hayatını kaybetti
Rojin Kabaiş'in ölümüyle ilgili yeni gelişme
Savcı: 'İki kişiden şüpheleniyoruz'
TÜİK: Türkiye 2025'in ikinci çeyreğinde yüzde 4.8 büyüdü
Lokomotif yüzde 10.9'la inşaat sektörü
Atatürk ‘tecavüz adası’ olduğu için kapatmış, Erdoğan açmıştı
Akdamar Adası'nda Ermeni ayini pazar günü yapılacak
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.