logo
22 EYLÜL 2025


Ticari uçaklara talep artacak

Yurtiçi pazarların tamamen toparlanması ve uluslararası uçuş trafiğinin 2024 yılına kadar salgın öncesi seviyelere dönmesiyle birlikte, uçak seyahatine olan talebin ekonomik büyümeyi geride bırakması bekleniyor. Boeing'in tahminlerine göre yeni uçaklara 8 trilyon dolar değerinde talep oluşacak

21.06.2023 17:15:00
YENAL ARMAN
Ticari uçaklara talep artacak
Ticari uçaklara talep artacak
Boeing, ticari uçak ve hizmetlere olan talebe ilişkin 20 yıllık tahminini sunduğu 2023 yılı Mevcut Piyasa Görünümü'nü (CMO), Paris Air Show öncesinde yayınlandı. Buna göre, uluslararası uçuş trafiğinin canlanması ve yurtiçi uçak seyahatinin salgın öncesi seviyelere ulaşmasıyla birlikte, 2042 yılına kadar tüm dünyada toplam değeri 8 trilyon dolara ulaşan 42.595 yeni ticari uçağa ihtiyaç duyulacağı öngörülüyor. Küresel filonun büyük bir kısmının hizmet dışı kaldığı salgından üç yıl sonra yayınlanan yeni Mevcut Piyasa Görünümü'ndeki temel bulgulara göre; yolcu trafiği, yüzde 2.6 düzeyindeki küresel ekonomik büyümeyi geride bırakmaya devam edecek. Küresel filo, yılda yüzde 3.5 oranında genişleme sonucunda yaklaşık iki kat artarak 48 bin 600 uçağa ulaşacak. Havayolu şirketleri, küresel filonun yaklaşık yarısını yakıt verimliliği sunan yeni uçak modelleriyle değiştirecek. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Boeing Ticari Satış ve Pazarlama Kıdemli Başkan Yardımcısı Brad McMullen, "Sektörümüz; havayolu şirketlerinin filolarını sadeleştirerek verimliliği arttırdı ve böylelikle toparlanan talepten de istifade ederek daha önce benzeri yaşanmamış aksaklıkların yaşandığı bu zorlu dönemi büyük bir esneklik ve adaptasyon yeteneğiyle geride bıraktı. Havacılığın geleceğine baktığımız 2023 yılı Mevcut Piyasa Görünümümüz; orta sınıfın büyümesine bağlı olarak yolcu trafiğinin evrimini, sürdürülebilirlik alanındaki yatırımları, düşük maliyetli havayolu şirketlerindeki sürekli büyümeyi, gelişmeye devam eden tedarik zincirleri ile ekspres kargo teslimatlarına yönelik hava kargo talebini yansıtıyor" dedi.


Boeing'den 20 yıllık tahminler


Yarısını Çin'in oluşturduğu Asya-Pasifik pazarı, küresel talebin yüzde 40'ından fazlasına sahip olacak. Güney Asya filosu yılda yüzde 7'nin üzerinde genişleme kaydederek tüm dünyada en yüksek büyüme hızına ulaşacak. Hindistan pazarı, bölgedeki yolcu trafiğinin yüzde 90'ından fazlasını oluşturacak. Kuzey Amerika ve Avrupa'nın her biri küresel talebin yaklaşık yüzde 20'sini yaratacak. Düşük maliyetli havayolu şirketleri, 2042 yılında dar gövdeli uçak filosunun yüzde 40'ından fazlasını işletecek ve 20 yıl öncesine ait yüzde 10 oranının ötesine ulaşacak. Bölgedeki belirsizlik sebebiyle geçen yıla ait Mevcut Piyasa Görünümü'nden çıkarılan Rusya ve Orta Asya pazarındaki talep, bu seneki tahmine Avrasya bölgesi altında dahil edildi. Söz konusu bölge, 2042 yılına kadar küresel filonun yaklaşık yüzde 3'ünü oluşturacak. Verimliliği artıran ve maliyetleri düşüren dijital çözümler, güçlü talep oluşturan yedek parça ve tedarik zinciri çözümleri, artan bakım ve modifikasyon seçenekleri, uçuş güvenliğini artırmanın yanı sıra pilot ve teknisyen havuzunu desteklemeye yönelik etkin eğitimlerin dahil olduğu ticari satış sonrası hizmetlerde 3.8 trilyon dolar değerinde pazar öngörülüyor. Dar gövdeli yeni uçaklar, geçen yıla ait tahmine göre kısmi bir artış göstererek tüm teslimatların yüzde 75'ten fazlasını teşkil edecek ve toplamda 32 bin uçağa ulaşacak. Geniş gövdeli yeni uçaklar, tüm teslimatların yaklaşık yüzde 20'sini oluşturacak. Bu kategorideki 7.400 uçak, havayolu şirketlerinin yeni pazarlara giriş yapmalarına ve mevcut rotalardaki operasyonlarını daha verimli bir şekilde yürütmelerine imkân sağlayacak. Hava kargo pazarı, küresel ticaretteki büyümeyi geride bırakmaya devam edecek ve havayolu şirketleri, aralarında 900'den fazla geniş gövdeli yeni uçakla beraber dönüştürülmüş dar ve geniş gövdeli modellerin bulunduğu 2.800 kargo uçağına ihtiyaç duyacak.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Avrupalı yetkililerden İsrail'e Batı Şeria uyarısı
"İlhak kararından vazgeçmeli"
Ömer Muhtar gemisi Gazze'ye doğru yola çıktı
Yoğun bakım ünitesi bulunuyor
Balıkesir'de 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez üssü Sındırgı ilçesi
Yeni başkana Kasımpaşa şoku
Fenerbahçe'de puan kaybı sürüyor
Fenerbahçe'de Ali Koç dönemi bitti
Fenerbahçe'nin 38. başkanı Sadettin Saran
Kura ile CHP'de kaldı
Bayrampaşa Belediyesinde gergin oylama
Özgür Özel yeniden Genel Başkan
Geçerli oyların tamamını aldı
İsrail katletmeye devam ediyor
Gazze'de can kaybı 65 bin 283'e çıktı
CHP'de kongre günü
Özel'den Erdoğan'a Trump çıkışı
Erdoğan ABD'ye gitti
Özel'in Trump iddialarına cevap verdi
Kütahya gece yarısı 4.2 ile sallandı
Avrupa'da 'siber saldırı' krizi
Havalimanları felç oldu
Çok sayıda ev yandı
Alanya'daki orman yangınları kısmen kontrol altında
Trabzon’da kazanan yok
Trabzonspor ile Gaziantep FK berabere kaldı
Canları pahasına zulme direniyorlar
Gazze'de 900 bin kişi yerini terk etmedi
Avrupalı yetkililerden İsrail'e Batı Şeria uyarısı
"İlhak kararından vazgeçmeli"
Ömer Muhtar gemisi Gazze'ye doğru yola çıktı
Yoğun bakım ünitesi bulunuyor
Balıkesir'de 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez üssü Sındırgı ilçesi
Yeni başkana Kasımpaşa şoku
Fenerbahçe'de puan kaybı sürüyor
Fenerbahçe'de Ali Koç dönemi bitti
Fenerbahçe'nin 38. başkanı Sadettin Saran
Kura ile CHP'de kaldı
Bayrampaşa Belediyesinde gergin oylama
Özgür Özel yeniden Genel Başkan
Geçerli oyların tamamını aldı
İsrail katletmeye devam ediyor
Gazze'de can kaybı 65 bin 283'e çıktı
CHP'de kongre günü
Özel'den Erdoğan'a Trump çıkışı
Erdoğan ABD'ye gitti
Özel'in Trump iddialarına cevap verdi
Kütahya gece yarısı 4.2 ile sallandı
Avrupa'da 'siber saldırı' krizi
Havalimanları felç oldu
Çok sayıda ev yandı
Alanya'daki orman yangınları kısmen kontrol altında
Trabzon’da kazanan yok
Trabzonspor ile Gaziantep FK berabere kaldı
Canları pahasına zulme direniyorlar
Gazze'de 900 bin kişi yerini terk etmedi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.