TMMOB, ABB'yi Bakanlığa şikayet etti
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB), Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin Güvenpark'a kurmak istediği reklam panosunu şikayet etti
İhlas Haber Ajansı





Şikayet üzerine inceleme başlatan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, söz konusu uygulamanın izinsiz olarak yürütüldüğüni belirterek belediyeyi uyardı.
TMMOB Ankara Şubesi, Kızılay'ın merkezindeki Güvenpark'ta 1. Derece Doğal Sit Alanı'nda olduğu gerekçesiyle Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin başlattığı reklam panosu inşasına ilişkin 11 Aralık'ta Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na şikayette bulundu.
Montajın anıt heykelin koruma alanı içerisinde yapıldığı öne sürüldü. Hem ilk kentsel tasarım projesinde hem de revize kentsel tasarım projesinde alanda dijital reklam panosu ile ilgili onaylı herhangi bir kentsel tasarım projesi yer almadığı iddia edildi.
Şikayet üzerine Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı görevlileri parkta inceleme yaptı. Bakanlık yetkilileri, 13 Aralık'ta Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı yetkilileri ile iletişime geçerek, söz konusu uygulamanın izinsiz olarak yürütüldüğü ve kaldırılması gerektiğini bildirdi. Ancak 17 Aralık'ta gerçekleştirilen denetimde çalışmaların devam ettiği, dijital ekranların montajının gerçekleştirildiği ve elektrik tesisatı montajının sürdüğü belirlendi.
















































































