Tüketici hakem heyetleri tıklım tıklım
Bankalardan kredi kullananlar, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Yargıtay kararları üzerine dosya masrafı, komisyon ve istihbarat ücreti adı altında yapılan kesintilerin iadesi için tüketici hakem heyeti, ticaret il müdürlükleri ve tüketici mahkemel
03.12.2014 00:00:00
Bankaların kullandırdığı kredilerden 'dosya masrafı', 'komisyon' ve 'istihbarat ücreti' adı altındaki kesintilerin 'haksız bulunarak iadesinin yapılması' yönündeki Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Yargıtay kararları üzerine, vatandaşların ilgili birimlere 'iade' talepleri hızla artıyor. Geçen yıl Türkiye genelinde tüketici hakem heyetlerine 840 bin civarında olan başvuru sayısının 2014'ün 10 ayında 1.5 milyonu aştığı, bunların yüzde 70'inin de bankalarla ilgili iade başvuruları olduğu belirlendi. Tüketiciler bankalardaki kesintiler konusunda, bin 999 liraya kadar olan iade talepleri için kaymakamlıklar bünyesindeki Tüketici Hakem Heyetine, 2 ile 3 bin lira arasındaki iade talepleri için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Ticaret İl Müdürlüklerine, 3 bin liranın üzerindeki iade talepleri için ise Tüketici Mahkemelerine başvuruyor. Tüketici mahkemelerinin bulunmadığı illerde davalar Asliye Hukuk Mahkemesi'nde açılıyor. İzmir'de bir banka yetkilisi, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun yürürlüğe girmesinin ardından kredi kullananların belge talebiyle ilgili son aylarda yoğun bur artış gözlendiğini, günde ortalama 10 kişinin kredi için ödediği masrafların belgelerini talep ettiğini kaydetti.Başvurular son aylarda arttıİzmir Ticaret İl Müdürlüğü yetkilileri, bu yönde son dönemde fazlalaşan başvuruların her geçen gün arttığını ve günlük ortalama 200'e başvuruya ulaştığını ifade etti. Konak Kaymakamlığı bünyesindeki Tüketici Hakem Heyeti'ne ise bu yılın 10 ayında 34 bin 983 tüketicinin bankalarla ilgili iade başvurusu yaptığını ve bunlardan 20 bin 300'ünün karara bağlandığını bildirdi. Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, yoğun başvurular sebebiyle tüketici hakem heyetlerinin tıkanma noktasında olduğunu, normal şikayetlerle ilgili işlemlerin dahi yapılamaz hale geldiğini ifade etti.Kişisel bilgilerinizi vermeyinKüçük, tüketici hakem heyetlerindeki yığılmayı fırsat bilen bazı çevrelerin, danışmanlık şirketi adı altında kredi kesintilerinin iadesiyle ilgili cep telefonlarına ya da kişisel elektronik posta adreslerine gönderdiği mesajlarla vatandaşları dolandırdığını söyleyerek, bu mesajların dikkate alınmaması gerektiğini belirtti. Bu hizmeti verenlerin aralarında kötü niyetlilerin de bulunabileceğine değinerek kişisel bilgilerin paylaşılmaması, dilekçe örnekleri için para ödememesi uyarısında bulunan Küçük, vatandaşların bankalardan talep edeceği bilgilerle ilgili dilekçe örneklerine tüketici örgütlerinin internet sitelerinden ücretsiz olarak ulaşabileceği bilgisini verdi. AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.