Anavatanı Orta Asya olan makarnanın ana yemek olarak algılanması ve Türk mutfağına uygun makarna yemekleri konusunda uzun yıllardır çalışmalar yapan Selva, makarna ile hamsi, tas kebabı, kuzu tandır, patlıcan musakka gibi ana yemekleri buluşturduğu 40'tan fazla tarifi kamuoyuyla paylaştı. Yeni tarifler Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş, İttifak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Ahmet Akman ve Selva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar'ın da katıldığı etkinlikte tanıtıldı.
Makarnanın kalorisi düşükSelva Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Osman Baydar, tüm dünyada ana yemek olarak görülen makarnanın Türkiye'de ikinci yemek olarak ve çoğunlukla sade tüketildiğine işaret ederek, "Halkımız makarna tüketiminde ön yargılı davranıyor. Şişmanlattığı, kolesterolü yükselttiği gibi yanlış bilgilerle makarna, yemek kültürümüze yerleşemiyor. Anadolu'nun bereketli topraklarına rağmen bir İtalyan, bir Türk'ten tam 5 kat daha fazla makarna tüketiyor" dedi.
Türkler İtalyan soslarına mesafeli Makarnayı tüketicilere sevdirebilmek için ciddi araştırmalar ve çok yönlü çalışmalar yaptıklarının altını çizen Baydur, "Japonya'ya bile ihracat yaptık: Türkiye'nin en çok makarna ihracatı yapan kuruluşu olarak daima kendimize yakışanı yaptık, kendimizle yarıştık. 22 ilde geniş çaplı bir araştırma başlattık. Hamur işinin çok sevildiğini, buna rağmen ancak 4 günde bir makarna pişirildiğini gördük. En önemlisi de, Türk kadınının İtalyan soslarına karşı mesafeli durduğunu gözlemledik. Makarnanın kültürümüzdeki izlerini, Anadolu'nun geleneksel lezzetlerini; mantıyı, piruhiyi, köy eriştesini, su böreğini yeniden keşfettik. Türk Mutfak Vakfı ile çalışmalar yaptık. Makarnayı Türk damak tadıyla öyle bir buluşturalım ki, ana yemeğimiz makarna, geleneksel lezzetlerimiz de soslarımız olsun dedik. Anadolu'nun bereketli topraklarında yetişmiş Amber Durum Buğdayı irmiğinden ürettiğimiz Selva Ziyafet Sofrası serisi ile tüketicilerimize keyifli ve özgün sürprizler, özel tarifler hazırladık."Selva, Zifyafet Sofrası'nın yanı sıra Selva Çorba Sefası ve Selva Salata Keyfi serilerinin de tanıtımını yaptı.
Türkiye dünyada lider makarna üreticilerindenDünyada her yıl 13 milyon ton makarna üretiliyor. Bunun 3 milyon tonu ihraç ediliyor. Yılda 1.5 milyon ton ihracat gerçekleştiren sektörün dünya lideri İtalya'yı 200 bin ton ile Türkiye izliyor. İtalya'da kişi başına yılda 28 kilo makarna tüketilirken, bu miktar Türkiye'de 6 kilo. İtalya'yı 13 kilo ile Venezüella izliyor. Makarna Türkiye'de sanıldığı gibi fakir yemeği değil. Ülkemizde makarna daha çok üst gelir grubu tarafından tüketiliyor!