Türkiye-Azerbaycan 4. Enerji Forumu İzmir düzenlendi
Türkiye ile Azerbaycan arasındaki enerji alanındaki stratejik işbirliğini ileri taşıyan Türkiye-Azerbaycan 4. Enerji Forumu İzmir'de gerçekleştirildi
İhlas Haber Ajansı





Türkiye ile Azerbaycan, enerji alanındaki işbirliğini daha da sıkılaştırmaya hazırlanıyor. Bu çerçevede, Türkiye-Azerbaycan 4. Enerji Forumu, 4 Eylül'de İzmir'de düzenledi. 4. Türkiye-Azerbaycan Enerji Forumu'na Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Azerbaycan Enerji Bakanı Perviz Şahbazov, Azerbaycan Cumhurbaşkanının İklim Konularından Sorumlu Temsilcisi ve COP29 Başkanı Muhtar Babayev, İzmir Valisi Süleyman Elban, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Bakan Yardımcısı Zafer Demircan, Azerbaycan Enerji Bakanı Yardımcısı Orhan Zeynalov, milletvekilleri, STK temsilcileri katıldı. Forumda, çeşitli işbirliği faaliyetlerine zemin hazırlayan Forum Protokolü Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar ve Azerbaycan Enerji Bakanı Perviz Şahbazov tarafından imzalandı. Türkiye-Azerbaycan 4. Enerji Forumu konuşan Bakan Bayraktar, "Bir millet, iki devlet" anlayışı, özellikle enerji sektöründe hayata geçirilen büyük projelerle en somut karşılığını bulmaktadır. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve Azerbaycan Cumhurbaşkanı Cenap President Aliyev'in nezaretlerinde açılış törenini 5 Mart 2025 tarihinde gerçekleştirmiş olduğumuz Iğdır-Nahçıvan Doğalgaz Boru Hattı, Nahçıvan'ın arz güvenliğini garanti altına alırken, Türkiye ile Azerbaycan arasındaki bağları daha da kuvvetlendirmektedir" ifadelerini kulandı.
"Enerji iş birliğimizi yeni alanlara taşıdık"
Geçen yıllarda yapılan forumlarda önemli çalışmalar yapıldığını ve kıymetli sonuçlar elde edildiğini kaydeden Bakan Bayraktar, "Enerji iş birliğimizi yeni alanlara taşıdık ve diyalog kanallarımızı sürekli olarak geliştirdik. Bugünkü buluşmamızda da belirlediğimiz yeni hedefler doğrultusunda ilerlemeye, stratejik ortaklığımızı daha ileri seviyelere taşımaya kararlıyız. Ülkelerimiz arasında hayata geçirdiğimiz ve hedeflediğimiz projeler, her seferinde kardeşliğimizi daha ileri taşıyacak yeni fırsatlar oluşturmakta, dostluğumuzu bir kez daha teyit etmektedir. Birçok farklı alanda gerçekleştirdiğimiz bu işbirlikleri de forum çerçevesinde oluşturulan çalışma gruplarımız tarafından yakından takip edilerek, kurumsal bir çerçeve içerisinde düzenli olarak ele alınmaktadır. Bu kapsamda, petrol doğal gaz, yenilenebilir enerji, enerji verimliliği, elektrik piyasası regülasyonları, elektrik iletim ve dağıtımı, ile madencilik alanlarında çalışma gruplarımızın gerçekleştirmiş olduğu faaliyetlerden memnuniyet duyuyor, enerji işbirliğimizi geliştirerek daha ileri noktalara taşınmasına vesile olan bu çalışmaları takdir ediyor ve tüm ekip arkadaşlarımızı tebrik ediyoruz" diye ekledi.













































































