Türkiye'nin ekonomik, siyasi ve kültürel tanıtımı için hazırlanan 'Türkiye' tanıtım kitabı, BYEGM tarafından bu yıl 11 dilde yayımlandı
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türkiye'nin devlet yapısı, anayasal ve hukuki düzeni, siyasi ve demokratik yapısı, bu alanlarda yapılan reformlar, ekonomik, sosyal, kültürel ve tarihsel özellikleri, dış politikadaki temel ilkeleri ile çeşitli kurumları ve doğal güzelliklerinin tanıtılması amacıyla hazırlanan Türkiye kitabı, bu yıl 11 dilde yayımlandı. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM) tarafından Türkçe'nin yanı sıra İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça, Rusça, Japonca, İspanyolca, Portekizce, Çince ve Farsça olmak üzere 11 farklı dilde hazırlanan ve zengin bir görsel malzemeyle desteklenen kitabın ayrıca bu dillerde CD'si de bulunuyor. Bu yıl ilk defa Farsça baskısı yapıldı. 'Türkiye' kitabının bu yıl, ülkemizin dünya ülkelerinin büyük bir bölümüne tanıtılması çerçevesinde yaklaşık 80 milyon kişinin konuştuğu Farsça baskısı da yapıldı. Ülkemizin tanıtılması için başvuru niteliğinde olan ve neredeyse alanında tek olmayı sürdüren 'Türkiye' kitabının, 2006 yılında Türkiye Cumhuriyeti Hanoi Büyükelçiliğimiz tarafından Vietnam'da Vietnam diline de çevirisi gerçekleşmişti. Başbakanlık Tanıtma Fonunun desteği ile Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünün gözetiminde hazırlanan 'Türkiye' kitabı, özellikle yurt dışında bilim, kültür, siyaset, diplomasi, medya ve sanat çevrelerine ulaştırılıyor. Türkiye'de ve yurtdışında yapılan, konferans, sempozyum, seminer, toplantı ve kültürel etkinliklerde tanıtım kitabı olarak dağıtılıyor. Kitaba ayrıca, Genel Müdürlüğün web sayfasından da ulaşılabiliyor. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürü Murat Karakaya, konu ile ilgili olarak şunları söyledi: "Geçtiğimiz yıllarda Avrupa'da en başarılı tanıtım yayını olarak kabul edilen 'Türkiye' kitabına, Türkiye'de ve dünyada yoğun bir ilgi bulunuyor. Bu yıl da kitabın, başta İran, Afganistan ve Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere dünyada yaklaşık 80 milyon kişinin konuştuğu Farsça baskısını yaparak, daha geniş bir coğrafyaya ulaşmayı hedefledik."
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türkiye'nin devlet yapısı, anayasal ve hukuki düzeni, siyasi ve demokratik yapısı, bu alanlarda yapılan reformlar, ekonomik, sosyal, kültürel ve tarihsel özellikleri, dış politikadaki temel ilkeleri ile çeşitli kurumları ve doğal güzelliklerinin tanıtılması amacıyla hazırlanan Türkiye kitabı, bu yıl 11 dilde yayımlandı. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM) tarafından Türkçe'nin yanı sıra İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça, Rusça, Japonca, İspanyolca, Portekizce, Çince ve Farsça olmak üzere 11 farklı dilde hazırlanan ve zengin bir görsel malzemeyle desteklenen kitabın ayrıca bu dillerde CD'si de bulunuyor. Bu yıl ilk defa Farsça baskısı yapıldı. 'Türkiye' kitabının bu yıl, ülkemizin dünya ülkelerinin büyük bir bölümüne tanıtılması çerçevesinde yaklaşık 80 milyon kişinin konuştuğu Farsça baskısı da yapıldı. Ülkemizin tanıtılması için başvuru niteliğinde olan ve neredeyse alanında tek olmayı sürdüren 'Türkiye' kitabının, 2006 yılında Türkiye Cumhuriyeti Hanoi Büyükelçiliğimiz tarafından Vietnam'da Vietnam diline de çevirisi gerçekleşmişti. Başbakanlık Tanıtma Fonunun desteği ile Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünün gözetiminde hazırlanan 'Türkiye' kitabı, özellikle yurt dışında bilim, kültür, siyaset, diplomasi, medya ve sanat çevrelerine ulaştırılıyor. Türkiye'de ve yurtdışında yapılan, konferans, sempozyum, seminer, toplantı ve kültürel etkinliklerde tanıtım kitabı olarak dağıtılıyor. Kitaba ayrıca, Genel Müdürlüğün web sayfasından da ulaşılabiliyor. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürü Murat Karakaya, konu ile ilgili olarak şunları söyledi: "Geçtiğimiz yıllarda Avrupa'da en başarılı tanıtım yayını olarak kabul edilen 'Türkiye' kitabına, Türkiye'de ve dünyada yoğun bir ilgi bulunuyor. Bu yıl da kitabın, başta İran, Afganistan ve Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere dünyada yaklaşık 80 milyon kişinin konuştuğu Farsça baskısını yaparak, daha geniş bir coğrafyaya ulaşmayı hedefledik."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.