Türkiye'de aşı ile ilgili korkutan rapor
Koronavirüs aşısı hakkında Çin, Amerika, İsveç, Almanya ve Türkiye'den uzmanlarla görüşülerek, CHP Genel Başkan Yardımcısı İlgezdi, tarafından açıklanan rapora göre, Türkiye'nin 150 milyon doz aşıya ihtiyacı var, ancak yeterli aşı yok ve zamanında temin edilmesi de zor görünüyor






'Aşı üretecek altyapımız yok'
CHP'li Gamze Akkuş İlgezdi ülkemizde gerçekleştirilen aşı çalışmalarında en iyi ihtimalle 2021 Mayıs- Hazirandan önce faz 3 sonuçları alınamayacağını kaydederek, pandeminin toplumda derin sorunlara yol açtığını ve AK Parti'nin pasif aşı politikası nedeniyle bu sorunların çözülmesinin henüz beklenmediğini ifade etti. İlgezdi, aşı raporunda şunları kaydetti: "Ülkemizin aşı üretimi için ciddi teknolojik yatırım yapması gerekiyor. Aşı araştırmaları sonucunda, bir aşı bulunsa bile, bunu gerekli şartlarda üretecek ülkemizde sadece bir yer mevcut. Bu da pandemi dönemi için maalesef yetersiz. Sağlık Bakanlığı'nın şeffaflıktan uzak tutumu ülkemizde aşı karşıtlığını artırmaktadır. Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihazlar İlaçlar Kurumu, Amerikan FDA, Alman Robert Koch Enstitüleri gibi tüm verileri şeffafça açıklamalıdır. Sadece belirli kesimleri aşılayıp, süreci garanti altına alamazsınız. Afrika ülkelerinde, insanlar bu virüsü hala taşıyor, bu virüsü hala sirküle ettiriyorsa ve bu virüsten hala hastalanıp ölüyorlarsa, bu mutasyonların çıkmayacağı ve bu mutasyonların tekrar yayılıp bir pandemiye neden olmayacağının garantisi yoktur. Şeffaflıktan uzak, yeterli miktarda ve çeşitlilikte aşının olmadığı, aşı planlamalarının yapılmadığı bir ortamda, aşılamaların da yeterli düzeyde olamayacağı açıktır. Sağlık Bakanlığı ve iktidarın, bir an önce bilim insanlarının gösterdiği yolda, yapılan yanlışlardan geri dönerek süreci yönetmeleri, ülkemizin ve dünyanın sağlığı için büyük önem taşımaktadır."










































































